Nøgenbadning på stranden
Fra : Poul Nielsen

Dato : 04-08-08 14:52

For en del år siden fik danskerne lov til at nøgenbade på alle danske
strande. Imidlertid dukker der nu sager op hvor politiet har anholdt
nøgenbadere og nu hævdes det at det ikke er lovligt at nøgenbade med mindre
at det foregår på de særlige strande hvor nøgenbadning skulle være tilladt.

Det et er ikke kun jura der er med i spillet her, men også moral /
dobbeltmoral. Foreks er det kun fysisk frastødende ældre mænd der anholdes,
mens de unge smukke kvinder efter hvad jeg har hørt ikke bliver anholdt!!.
Men må man nøgenbade eller må man ikke?.

Fra : Jubii

Dato : 04-08-08 15:10

"Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg har hørt ikke bliver anholdt!!. Men må man nøgenbade eller må man ikke?.

Som det blev sagt i tv forleden dag, så må man, men det må ikke være til gene for andre. Hvad
"gene for andre" så dækker over kan være "uanstændighed".

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-08-08 19:54

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> Som det blev sagt i tv forleden dag, så må man, men det må
ikke være til gene for andre. Hvad
> "gene for andre" så dækker over kan være "uanstændighed".

Man kan ikke anholdes for at bade nøgen, men hvis man fx
dyrker sex på stranden i en eller anden form eller på anden
måde provokerer folk med seksuelle tilnærmelser etc., så er
man "uanstændig". Om det så holder i retten, vil tiden vise.

Fra : Bo

Dato : 04-08-08 14:22

On 4 Aug., 21:54, "Arne H. Wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:
> [...]
> måde provokerer folk med seksuelle tilnærmelser etc., så er
> man "uanstændig". Om det så holder i retten, vil tiden vise.

Jeg har personlig set at der dyrkes sex i klitterne bagved stranden,
som dette foto viser.
http://www.os2-naturister.dk/glat%20naturist%202_042.jpg
vh Bo

Fra : Poul Nielsen

Dato : 06-08-08 13:12

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> "Poul Nielsen" <pn@gi.com> skrev i meddelelsen
>
> Som det blev sagt i tv forleden dag, så må man, men det må ikke være til
> gene for andre. Hvad "gene for andre" så dækker over kan være
> "uanstændighed".

Jeg ringede til politiet og selv der var der ingen der kunne give et konkret
svar på spørgsmålet. En Q betjent mente dog at det var ulovligt hvis nogen
tog anstød af det, så jeg må antage at det ligger hen i det uvisse. Det
spørgsmål kan ikke opklares.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-08-08 16:32

On Mon, 4 Aug 2008 15:51:42 +0200, "Poul Nielsen" <pn@gi.com> wrote:

> [...]
>mens de unge smukke kvinder efter hvad jeg har hørt ikke bliver anholdt!!.
>Men må man nøgenbade eller må man ikke?.

Jeg har altid forstået det sådan, at nøgenbadning i vand og på land er
lovligt SÅFREMT at man ikke vækker anstød.

Så det at tage en dukkert eller et solbad i fødselsdagskostume burde
ikke være et problem.

Men hvis man stiller sig til skue, "trækker soluret op" eller på anden
vis opfører sig "uanstændigt", så falder hammeren vist.
Man må også gerne skifte tøj på stranden, men det behøver ikke at tage
30 minutter samt foregå 2 gange i timen, if you catch my drift.
Ligeledes siger det vel sig selv, at man ikke lægger sig nøgen lige op
ad "påklædte" strandgæster.

Hvis man bruger sin sunde fornuft, så bliver polisen næppe involveret.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Poul Nielsen

Dato : 04-08-08 21:29

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ad "påklædte" strandgæster.
>
> Hvis man bruger sin sunde fornuft, så bliver polisen næppe involveret.

Altså jeg har læst om en ældre mand der i gentagne tilfælde blev anholdt for
nøgenbadning på Amagerstrand, så hørte jeg om mand omkr de 50 der blev
anholdt på samme sted ved 5 øren på Amarstrand ingen af historierne nævnte
noget om usædelig opførsel. Så har læst at divs politifolk der udtalte at
nøgenbadning "kun" var tilladt på de dertil indrettede naturist strande. Så
jeg har ikke fået noget egentligt svar på mit spørgsmål. Nemlig om det rent
juridisk er tilladt at nøgenbade på alle danske badestrande.

Fra : Michael Haase

Dato : 04-08-08 21:55

Poul Nielsen skrev dette den 04-08-2008 22:29:

> [...]
> jeg har ikke fået noget egentligt svar på mit spørgsmål. Nemlig om det rent
> juridisk er tilladt at nøgenbade på alle danske badestrande.

Der har rent faktisk for nylig været en sag om det.
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-11642552.html
http://www.tv2fyn.dk/article/160906:Kriminal--Noegenbadning-paa-privat-strand-tilladt
http://www.tv2fyn.dk/article/160928:Kriminal--Naturister-jubler-over-noegendom

--
Michael Haase

Fra : Allan Soerensen

Dato : 05-08-08 11:05

"Michael Haase" <micvans@netscape.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.tv2fyn.dk/article/160906:Kriminal--Noegenbadning-paa-privat-strand-tilladt

Ud fra teksten kunne det også godt lyde som om det netop er en
"nudiststrand"

"En nordsjællandsk familie har ikke ret til at forbyde nøgenbadning, selvom
nudiststrand går ind over deres grund, fastslog Retten i Lyngby fredag."

Fra : Michael Haase

Dato : 05-08-08 11:21

Allan Soerensen skrev dette den 05-08-2008 12:04:
> [...]
> nudiststrand går ind over deres grund, fastslog Retten i Lyngby fredag."

der står også
"Det er ikke ulovligt at smide tøjet og bade nøgen i Danmark. Det
besluttede Retten i Lyngby i dag, efter at en nordsjællandsk familie har
forsøgt at forbyde nøgenbadning på deres private strand"

og

"Det er rigtig godt, at det igen er blevet slået fast, at man ikke kan
forbyde nøgenbadning i Danmark, hverken på offentlige eller private
strande, siger han."

og på http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-11642552.html

"Nøgenbadning har nem­lig været tilladt på alle offentlige strande i
Danmark siden 1976"

Men nu er TV-2 hjemmeside og Ritzau nok ikke lige de største juridiske
kompetencer
--
Michael Haase

Fra : Bo