Erstatning ved trafikulykke med dødeligt u~
Fra : none

Dato : 31-07-08 16:50

Hej DVJ.

Min lillebror blev for en måned siden dræbt i en trafikulykke, da en
modkørende bilist ikke overholdt sin vigepligt.

Begge parter er ansvarsforsikrede, og vi har fået et kondolencebrev fra
modpartens forsikringsselskab, samt en folder om begravelses godtgørelse
i sådan en sag.
Min lillebror boede stadigt hjemme, på min mors addresse, og min far er
også afdød.

Mit spørgsmål går så på hvor meget min mor kan få tilkendt i erstatning,
nu hvor hun selv skal stå for alle regninger mht. begravelsesudgifter,
og senere husleje og andre dagligdagsudgifter.

Modpartens forsikringsselskab skaber indtrykket af at de kun vil
overtage selve begravelsen for os, og dette lyder i mine ører dybt
underligt, da en ansvarsforsikring ofte koster flere tusind kroner i
året, og der derfor ved dødsfalds situationer er en uoverensstemmelse i
forhold til de indbetalte rater.

Jeg skal med glæde oplyse mere om vores forhold hvis det kan hjælpe til
et mere præcist svar fra jer.

MVH.

J.

Fra : Ann

Dato : 31-07-08 10:28

On 31 Jul., 17:49, none <""withheld\"@(none)"> wrote:
> [...]
> forhold til de indbetalte rater.
>
> Jeg skal med glæde oplyse mere om vores forhold hvis det kan hjælpe til

Hej J

Først vi jeg gerne kondolere.

Jeg vil råde dig til at sende en mail til modpartens
forsikringsselskab og bede om at få uddybet hvad din mor kan forvente
at få udbetalt i begravelseshjælp.

Du vil få et helt præcist svar i jeres sag og ikke en masse gisninger
som du alligevel ikke kan bruge til noget.

hilsen fra

Ann

Fra : alexbo

Dato : 31-07-08 17:50

"none" skrev

> [...]
> ansvarsforsikring ofte koster flere tusind kroner i året, og der derfor
> ved dødsfalds situationer er en uoverensstemmelse i forhold til de

Som Ann skriver så henvend jer til modpartens forsikringsselskab, men da din
bror vel næppe var forsørger for din mor, har hun brutalt sagt ikke lidt
noget tab ud over begravelsen.
Ganske vist er hun nu alene om udgifterne, men det er ikke anderledes end
hvis hun boede sammen med en veninde der blev trafikdræbt.
Hvis din bror havde en ulykkesforsikring vil der være gode muligheder for en
erstatning derfra.

Forsikringsoplysningen er et godt sted at starte, dem kan man spørge om alt
angående forsikring, så kan I også få en fornemmelse af om der vil være
mening i henvende sig til en advokat om assistance.
http://www.forsikringogpension.dk/Forsikring/Spoerg_om_%20forsikring/Sider/Spoerg_om_forsikring.aspx

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten

Dato : 31-07-08 21:02

> Hvis din bror havde en ulykkesforsikring vil der være gode muligheder for
> en erstatning derfra.

ja, muligvis spørgerens bror ikke har en personligt men så har en igennem
enten arbejde eller måske a-kasse.

Carsten