min PGO er sløv
Fra : onix

Dato : 23-07-01 20:21

Hej NG !

Min PGO er 5 år gammel en big max EU 45. Den er blevet sløv i det - mangler
acceleration mv. Er det de såkaldte ruller der er slidte ? er de svære
(rullerne) at skifte selv ? Hvad tager en forhandler for det ?

PGO-filuren

Fra : Thomas

Dato : 24-07-01 01:42

Ja det har meget at sige om det er slidt ned. Det er ikke svært at udskifte
selv. Hvis du bor i Aalborg så vil jeg da gerne hjælpe dig med det. Jeg
kunne forestille mig 1 timeløn + stumper jeg vil tippe på ca. 800-1000 kr.
ved en forhandler.

Der er måske ikke blevet skiftet ruller eller rem i maskinen før.

mvh. Thomas

Fra : TheDevil

Dato : 24-07-01 06:22

> [...]
> selv. Hvis du bor i Aalborg så vil jeg da gerne hjælpe dig med det. Jeg
> kunne forestille mig 1 timeløn + stumper jeg vil tippe på ca. 800-1000

Ja, så er den da vidst heller ikke længere! Det koster dig 100 lroner hos en
forhandler, at få det gjort, plus prisen for ruller, som de oxo nok tager
100 kroner for!

Hvis du ikke har prøvet det før, så lad en forhandler gøre det for dig!

I princippet, skal de skiftes pr. 3000 km....

Best Regards TheDevil

Fra : Thomas

Dato : 24-07-01 18:05

Hvor vil du finde den forhandler der kan skifte det for 100 kr. en time løn
er på 300-400 kr. Du glemmer hvist også at tænke på at der skal jo også en
pakning til den og måske en rem. så 800-1000 kr. er ikke helt ved siden af
hos en forhandler med en rem.

mvh Thomas.B

Fra : TheDevil

Dato : 24-07-01 21:41

> [...]
> pakning til den og måske en rem. så 800-1000 kr. er ikke helt ved siden

Tjah, nu har jeg tilfældigvis selv en BigMax der har trillet de 16.000 km,
og det eneste der sku skiftes da den kørte som han nævner, var rullerne!

Pakning? hvorfor vil du da skifte den? den er lavet af en slags gummi, og
holder sgu evigt!

Det tog min lokale cykelhandler 100 kroner for at skifte! Jeg havde vel at
mærke, mine egne ruller med, som sku skiftes! Ellers er han da også betalt
hvis du siger 1000 kroner (rem150kr) + (ruller 29kr) plus porto! 821 kroner
i løn, det er sgu da godt klaret, må man da sige!

Det ka godt være min cykelhandler tar lidt for sine rep.. men han plejer at
lave småting for 100kr pr styk!

Hvis du så skal have skiftet lejer eller noget ligeså stort, så betaler men
løn!

Best Regards TheDevil

Fra : Thomas

Dato : 25-07-01 05:01

Nu tog jeg det hele med (rem,ruller,pakning)da det giver et bedre billede af
hvad det måske kunne løbe op i med udgangspunkt i en time løn + orginale
stumper.
Selvfølgelig hjælper det da meget på prisen at man selv har stumperne med da
en forhandler mange gange kun har de orginale dele (eller bruger dem i
forbindelse med en rep. hvis ikke andet er aftalt) og de er lidt smådyre alt
efter scooter model. En pakning holder ikke evigt alt efter hvor varmt der
er så brænder den sig fast og bliver revet over ved demontering. Ja man kan
da nok finde et lille sted hvor de tager et lille beløb for at lave det. men
det er jo ikke sikkert at manden finder sådan et sted.så når alt kommer til
alt så løber det meget hurtigt op ved en forhandler. De skal jo også ha
noget at leve af

mvh. Thomas

Fra : onix

Dato : 24-07-01 10:16

Hej Thomas !

Tak for svaret og tilbudet om en hjælpende hånd - jeg bor i Fredericia så
derfor takker jeg pænt nej tak.

Jeg har fået skiftet ruller, men det er nogen tid siden da jeg lod PGO'en gå
til service med faste intervaller - derfor bør jeg nok få dem skiftet snart.

Tak for svaret !

PGO-driveren
Thomas <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5cc3e3$0$4665$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...