Startproblemer....
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-07-01 19:16

Davs!!!!

Ehmm en af mine venner har en Hot med Polini Sport og Arreche 21 mm kabu..
Han kom så kørende og pludselig gik den ud.. Først var jeg meget bange for
at den havde sat sig.. Kickstarteren kører dog fint, og der er kompri. på
kan jeg mærke.. Jeg gav den så lidt benzinstarter i indsugningen, fordi den
ik vil starte.. Prøvede så, og den gik i gang i et halvt sekund. Jeg kom i
tanke om at dysen måske kunne være stoppet til. Så jeg åbnede kaburatoren,
og opdagede at hoveddysen sad løs. En omgang ud, og lortet faldt af.. Så
blæste jeg den lige ren, og satte den i igen.. Men den vil stadig ikke
starte.. Så kom jeg til at tænke på om den måske har slugt en ordentlig
mundfuld Benzin på en gang ? Kan det lade sig gøre ? Dysen sad jo ret langt
nede ! Hvis det er tilfældet, piller man så cylinderen af og dræner det for
benzin eller hvad ?

--
Thomas Buus
t-buus@worldonline.dk

Fra : RpR

Dato : 24-07-01 15:02

> [...]
langt
> nede ! Hvis det er tilfældet, piller man så cylinderen af og dræner det

Næh, så piller du tændrøret ud og jokker 10 - 20 gange på kickstarteren så
der er kommet godt med luft ind i cylinderen, så er benzinen fordampet. Så
kan du sætte et nyt tændrør i ingen, og så burde du kunne køre, hvis altså
det var det der var problemet.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-07-01 12:24

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan du sætte et nyt tændrør i ingen, og så burde du kunne køre, hvis altså

Så er det ikke det. Jeg har nu prøvet at skifte cylinderen ud med den
orginale, samt
orginal kaburator. Men lige lidt hjælper det. Den lyder som om den lige vil
igang, og så går den ud.
Jeg ved ikke hvad jeg skal tro det er? Det var under fuld skrue lortet gik
ud. Kan det være tændingen?

/Thomas

Fra : Thomas

Dato : 25-07-01 18:02

Har du haft indsugnings studsen af. hvis ja så prøv at se efter membranen om
den er og er hel tæt.

mvh. Thomas

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-07-01 22:18

"Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har du haft indsugnings studsen af. hvis ja så prøv at se efter membranen
om
> den er og er hel tæt.

Det lyder lidt mærkeligt, for den satte ud imens han kørte.. Men jeg vil da
lige tjekke det !

/Thomas