SMS fra internet
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 23-07-01 14:45

Hej

Kan man finde en ligende services som den sonofon har, "SonoNOTE", bare hvor
man kan sende SMS'er via internettet; med sit eget nummer som afsender..
ikke en email.. ????

/det kunen være fedt

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-07-01 14:48

Søren Gørtz Olesen skrev:

>Kan man finde en ligende services som den sonofon har, "SonoNOTE", bare hvor
>man kan sende SMS'er via internettet; med sit eget nummer som afsender..
>ikke en email.. ????

www.12send.dk - desværre kan der godt gå lidt tid før de når frem, og
man får ingen kvittering (altså besked direkte på skærmen som på
f.eks. www.besked.dk)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Centauri

Dato : 23-07-01 21:46

Så er der http://www.speedytomato.dk/ du leder efter sende du en SMS derfra
man folk bare vælge besvar og så får du den igen. Plus at modtageren kan se
at det er blevet sendt fra dit mobil nr. det må jo siges at være en stor
fordel frem for alle de andre SMS sendere på nettet.

Fra : Mark Beaumont

Dato : 24-07-01 00:24

"Søren Gørtz Olesen" <mail@sark.dk> skrev
> Kan man finde en ligende services som den sonofon har, "SonoNOTE",
> bare hvor man kan sende SMS'er via internettet; med sit eget nummer
> som afsender.. ikke en email.. ????

Du kan sende SMS fra http://www.sonofon.dk, med eget nummer som
afsender (hvis du er kunde hos Sonofon).

Vh Mark

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 24-07-01 01:18

Ikke når man er taletids kunde

Fra : Kim Bjoern

Dato : 24-07-01 06:38

"Søren Gørtz Olesen" <mail@sark.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke når man er taletids kunde

Det kan jeg så godt forstå.

Som taletidskunde kan man i vid udstrækning være anonym, dvs dit navn ikke
nødvendigvis er tilknyttet nummeret.

Man kan jo nemt forestille sig folk, der udgiver sig for andre, og på den
måte "lokker hemmeligheder" ud a folk, der godtroende tror, de SMS chatter
med en helt anden. Er man kunde hos en udbyder som registreret kunde, kan
man få adgang via internettet med password osv, så man derved beviser, at
man nu osse er den, man er.

Sender man via de mange frie servere/gateways på nettet, vil modtageren
typisk se, at der er tale om en SMS fra en sådan service og dermed være klar
over, at det i realiteten kan være hvem som helst, der udgiver sig for at
være "rette afsender", det kan man ikke med Sonofons service - her ser det
nemlig ud som om, SMS'en vitterligt kommer fra telefonen.

World Online / Tiscali har også denne service, og selv om deres produkt
ligner et taletidskort, så er det ikke det samme, da man betaler med sit
Dankort eller PBS som man CPR mæssigt er tilknyttet til, og SIM sendes til
din post adresse. Så her er man registreret.

Mvh Kim

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 24-07-01 10:28

> Du kan sende SMS fra http://www.sonofon.dk, med eget nummer som
> afsender (hvis du er kunde hos Sonofon).

Hvor henne?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen

Fra : Mark Beaumont

Dato : 24-07-01 10:44

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev
>Hvor henne?

Service & Produkter -> Mobil -> Services -> SMS ->
Send en SMS besked.

PS: Måske kunne du overtales til at slå quoted printable fra?
Se evt.:
http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html

Vh Mark

Fra : Soren Hansen

Dato : 26-07-01 16:23

Du skal blot bruge www.coolsms.dk

Det er nemt, og du kan skrive op til 800 tegn..

--
Soren

Fra : Allan Jensen

Dato : 07-08-01 08:14

>Du skal blot bruge www.coolsms.dk
>
>Det er nemt, og du kan skrive op til 800 tegn..

Sådan en service med de funktioner kunne jeg også godt tænke mig at
lave. Nogen her der ved HVORDAN man sender den e-mail så man kan sætte
sit eget tlfnr. på som afsender?

- og hvordan man sender en "direkte" besked som man også kan gøre på
coolsms.dk?

Det kræver vel ikke sin egen sms gateway.....

Regards,
Allan Jensen

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 07-08-01 15:56

Den Tue, 07 Aug 2001 09:13:53 +0200, skrev Allan Jensen <public@hverdag.dk> :

>Det kræver vel ikke sin egen sms gateway.....

Jo, eller en gateway ejer, der tillader den slags funktioner.

- Jørgen

http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere, nu også med dynamisk IP