Andet multimedie
bentjuul 3670
[PSD] Flatten Layer? - ikke Flatten Image
Fra : Ukendt

Dato : 23-07-01 11:51

Jeg er ved at lave en fil i Photoshop, der skal bruges i et andet
program.
Jeg bruger lag til at definere knappers forskellige stadier.
Jeg har lagt forskellige lageffekter på knapperne.

Det andet program genkender ikke lageffekter, men i manualen står der,
at man skal "Flatten Layer" men endelig ikke "Flatten Image" - da jeg jo
stadig skal kunne vælge de forskellige lag.

Er der nogen der ved, hvordan udfører jeg "Flatten Layer"?

Med venlig hilsen
Asbjørn Måstrup Kristensen

Fra : Madsen

Dato : 23-07-01 12:23

"Asbjørn Måstrup Kristensen" <ca.kristensen@get2net.dk> skrev:

> [...]
> stadig skal kunne vælge de forskellige lag.
>

> Er der nogen der ved, hvordan udfører jeg "Flatten Layer"?

Du kan enten "Merge Layers" hvor du "klapper" et overliggende lag
sammen med det lag der ligger umiddelbart nedenunder, eller du
kan vælge "Flatten Image" som samler alle lagene til et samlet bag-
grundslag. Der er ikke noget der hedder Flatten Layer i Photoshop
som samtidig gør at du har adgang til hver enkelt lag. Ikke hvad jeg
ved af i hvert tilfælde.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : tryksen

Dato : 23-07-01 13:13

"" skrev d. 23-07-01 11:51 dette indlæg :
> [...]
jo
> stadig skal kunne vælge de forskellige lag.
>

> Er der nogen der ved, hvordan udfører jeg "Flatten Layer"?

Hvilket program vil du flytte billedet til?

Tryksen

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-01 13:24

DVD Studio Pro

Fra : Madsen

Dato : 23-07-01 13:42

"Asbjørn Måstrup Kristensen" <ca.kristensen@get2net.dk> skrev:

> DVD Studio Pro

Det kan man vel nærmest kalde falsk reklame så hvis det ikke kan
håndtere PSD-filer med lag.

MENUS, ASSETS AND BUTTONS, OH MY!
Unlike iDVD, which creates the graphical interface environment
for you, DVD Studio Pro requires you to be at least a little literate
with Adobe Photoshop. It also takes advantage of native Photoshop
layers (but not un-rendered layer effects -- you'll have to render
them first), which allows you to create very rich graphical menus
from a single Photoshop document (PSD). Creating buttons in still
frame menus couldn't be easier. You can copy them easily and drag
them around the screen handily. Linking buttons for menu navigation
is done automatically, but can be overridden if you wish to customize
the layout.

Du har vel ikke et eller flere af lagene stående som tesktlag?
Husk i så fald at lave det tekstlag til et almindeligt lag vha. Layer >
Rasterize > Type eller Layer, hvad Photoshop 6.0 angår.
(I tidligere versioner af PS hedder det Layer > Render Layer.)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : tryksen

Dato : 23-07-01 13:51

"" skrev d. 23-07-01 13:24 dette indlæg :
> DVD Studio Pro
>
> Med venlig hilsen
> Asbjørn Måstrup Kristensen

DVD er ikke lige mit område - mange grafiske programmer kan faktisk
håndtere Photoshop layers.
M.v.h.
Tryksen

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-07-01 07:39

"Asbjørn Måstrup Kristensen" <ca.kristensen@get2net.dk> wrote in message
> [...]

> at man skal "Flatten Layer" men endelig ikke "Flatten Image" - da jeg jo
> stadig skal kunne vælge de forskellige lag.

"Flatten layer" er vist noget værre vrøvl. Men så vidt jeg kan se, er det du
vil opnå, at samle flere lag til ét.
Ét lag er så en knap i ét stadie.

Det du så skal gøre er, at skjule alle lag, undtagen dem, der hører til et
bestemt stadie. Så vælger du "Layers -> Merge Visible" (så vidt jeg husker),
og så er alle de synlige samlet til ét lag. Fortsæt med de andre stadier...

--
Mvh.

Niels Andersen