S: Nokia 3310 m. 3 covers
Fra : Casio

Dato : 23-07-01 10:06

Undskyld overskriften, men jeg ville bare lave noget utraditionelt :)

Jeg vil gerne have en ny gyserfilm, men jeg ved ikke hvilken det skal være. Jeg kan godt lide gysere hvor nogle mennesker bliver
forfulgt, og samtidig er lukket inde i fx et højhus, en flyver eller et tog. Nogen der kender titlen på sådanne gysere?

Fra : Morten Steen

Dato : 23-07-01 10:16

> [...]
> forfulgt, og samtidig er lukket inde i fx et højhus, en flyver eller et
tog. Nogen der kender titlen på sådanne gysere?

Er du ude efter traditionelle slashere, hvor folk bliver myrdet en efter en?
Eller mere noget lidt "supernatural", med lidt dybde?

Morten

Fra : Casio

Dato : 23-07-01 11:57

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse news:LoS67.4806$oH6.455092@news010.worldonline.dk...

| Er du ude efter traditionelle slashere, hvor folk bliver myrdet en efter en?
| Eller mere noget lidt "supernatural", med lidt dybde?

Nej, det skal ikke være film som Scream, Halloween osv. Det skal være med en eller to personer der bliver forfulgt et sted hvor de
ikke kan komme ud.

Jeg så engang en film med nogen der var spærret inde i et højhus, og de bevægede sig rundt op og ned af etagerne sammen med
morderen. Det var det eneste de kunne gøre, for de kunne ikke komme ud af højhuset for der var vist låst. - Den var spændende!

Jeg kommer lige selv i tanke om et eksempel på en 'lukket-inde-forfølgelses-thriller': 'Sidste Time' ....selvom den nok er lidt for
meget i retningen af Scream....

Der behøves ikke være særlig mange der dør - spændingen ligger i forfølgelsen.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 23-07-01 12:22

"Casio" <kena@mail.dk> wrote in message
> Der behøves ikke være særlig mange der dør - spændingen ligger i
forfølgelsen.

En film der på dansk hedder "Det stumme vidne".
<http://us.imdb.com/Title?0110604>
Der er dog ikke tale om at hun er lukket inde gennem hele filmen, men
forfølgelsen den er der. Og da hun er stum, er hun også "lukket" inde på en
måde. Det er lang tid siden jeg har set den, men jeg mindes at huske den var
ret "spændende." Og siden jeg kan huske den nu, så må der jo være lidt om
snakken.

Joakim

Fra : Andrew

Dato : 23-07-01 17:43

> Jeg kan godt lide gysere hvor nogle mennesker bliver
> forfulgt, og samtidig er lukket inde i fx et højhus, en flyver eller et
tog.

Personligt, ikke for at rakke ned på din filmsmag, mener jeg at film med
netop den handling du beskriver ovenfor er fuldstændigt intetsigende,
forudsigelige og der er lavet et utal af film kørende over netop det
mønster.

nå, men...
Hvad med Turbulence?

Er det ikke den der med galningen som jager en stewardesse i en 747?

Det er lige noget for dig, Casio!

Mvh And

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 23-07-01 18:31

"Casio" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forfulgt, og samtidig er lukket inde i fx et højhus, en flyver eller et
tog. Nogen der kender titlen på sådanne gysere?

Hvad med "Cube"... Der er i hvert fald mennesker der er lukket inde og som
føler sig forfulgt. Den har tilmed fået gode anmeldelser.
http://us.imdb.com/Details?0123755

Mvh Bjørn

Fra : Christian Andersen

Dato : 23-07-01 19:05

Bjørn Hansen wrote:

>Hvad med "Cube"... Der er i hvert fald mennesker der er lukket inde og som
>føler sig forfulgt. Den har tilmed fået gode anmeldelser.

Ja, det er bare synd den suger døde rotter gennem kloakrør.

--
..signature

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 23-07-01 19:07

"Christian Andersen" <fs6d7dzu8rkqmp001@sneakemail.com> skrev i en
meddelelse news:3b5c6745$0$346$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ja, det er bare synd den suger døde rotter gennem kloakrør.

Mnjaaaa, det ved jeg nu ikke. Jeg synes nu ideen er meget god. Hvor
veludført filmen så er, må vist være en smagssag - men jeg synes den var ok.

Bjørn

Fra : John Hinge

Dato : 24-07-01 17:52

Christian Andersen wrote:

> Ja, det er bare synd den suger døde rotter gennem kloakrør.

Her må den anden halvdel af 'Fy og Bi anmelder teamet' sige fra :
Hr. Andersen, her er jeg fuldstændig og aldeles uenig.
Ganske vist har vi (voldsomt) divergerende filsmag, men Cube er da
netop en fantastisk lavbudget psyko thriller, med let gys og chok
effekter droppet ned med rund hånd.
Hele fortællingen og hovedpersonernes reaktioner og udvikling
er da forrygende.

Nå..
Altså, det jeg ville sige var at jeg var helt vild med Cube..
På den anden side fattede jeg ikke helt 'Pi' den fascinerede
mig, men jeg fattede ikke en bønne..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Christian Andersen

Dato : 25-07-01 19:35

John Hinge wrote:

> [...]
>Ganske vist har vi (voldsomt) divergerende filsmag, men Cube er da
>netop en fantastisk lavbudget psyko thriller, med let gys og chok

Hvad er meningen med at presse en eller anden paranoid forestilling ned
over hovedet på den uskyldige tilskuer om hvem der egentlig har bygget
tingen? Hvorfor begynder de pludselig, fuldstændigt umotiveret, at
snakke om regeringen? Bemærk, det er et stykke tid siden jeg har set
den, men netop det pissede mig godt og grundigt af.

Og hvorfor skal samtlige personer i samtlige sci-fi film jeg nogensinde
har set opføre sig som paranoide røvhuller der bekriger hinanden istedet
for at forsøge at slippe ud af hvor de nu er hende?

Der er da ingen mennesker der opfører sig på den måde!

>Hele fortællingen og hovedpersonernes reaktioner og udvikling
>er da forrygende.

Gu er de da ej.

>På den anden side fattede jeg ikke helt 'Pi' den fascinerede
>mig, men jeg fattede ikke en bønne..

Den har jeg så ikke set, men jeg vile gerne.

--
..signature

Fra : John Hinge

Dato : 26-07-01 08:48

Christian Andersen wrote:

Skal vi overveje at søge om at blive det danske svar på Siskel & Ebert?
Så kan vi sidde og skændes om film og måske endda få det betalt :)

mht Cube, ja det er korrekt at der er en tendens til at finde den
typiske 'regeringen er slem' konspirations tingeltangel frem.
Men jeg tænkte nu mere på de generelle træk hos de enkelte personer.
I takt med at de bekender kulør er de jo nogle dejligt væmmelige
typer. Men hvad. Jeg ku li den, du ku ikke li den. Vi kan ikke altid
li de samme film. Hvilket vi fandt ud af da vi prøvede at sidde og
se Star Wars sammen, men det skal vi vist ikke bore mere i vel ?

Fra : Christian Andersen

Dato : 26-07-01 09:55

John Hinge wrote:

>Vi kan ikke altid li de samme film. Hvilket vi fandt ud af da vi prøvede
>at sidde og se Star Wars sammen, men det skal vi vist ikke bore mere i vel ?

Det skal vi jo så åbenbart...

Men for lige at forsøge på at forsvare mig selv:
Man skal åbenbart være i stemning til at se en film som Star Wars der
bliver betragtet som en episk saga af den man ser den sammen med (i
dette tilfælde Siskel^H^H^H^H^H^HJohn) og det var jeg tydeligvis ikke.

Og skal vi så fortsætte i e-mail?

(fut)

--
..signature