/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
XJ600S
Fra : kaldahl


Dato : 23-07-01 08:50

Efter 4200 km gennem Tyskland, Frankrig, Schweits, Italien og Østrig på min
tungtpakkede XJ600S kan jeg konstatere følgende forbrug: 20,7 km/l benzin,
og 0,3 l olie. Der da helt pænt – ikke ? Benzinforbruget svingede mellem 17
km/l ved hurtig motorvejskøresel, og 24,3 km/l ved moderat landevejskørsel.
mvh.
Hans Jørgen



 
 
Kasper (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 23-07-01 09:25

"kaldahl" skrev d. 23-07-01 08:50 dette indlæg :
> Efter 4200 km gennem Tyskland, Frankrig, Schweits, Italien og Østrig
på min
> tungtpakkede XJ600S kan jeg konstatere følgende forbrug: 20,7 km/l
benzin,
> og 0,3 l olie. Der da helt pænt – ikke ?

Det er et pænt forbrug - eller rettere mangel på samme, både mht. olie
og benzin (det havde dog hjulpet at kende årgang og kilometerstand -
hvis det er en ny cykel, er jeg ikke så imponeret over det "manglende"
olieforbrug)

På min sidste cykel (´84 XJ750 Seca) var olieforbruget efter 100 tkm+
omkring én liter pr. 1.000 km, og højere ved motorvejshastighed.

mvh,
Kasper
Super Blackbird med NUL olieforbrug.......uanset hastighed

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Lasse Lundberg (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 23-07-01 14:01

min xj600n brugte ca 3 l olie på vores 5000 km til italien

Lasse
CBR1000f (som ikke brugte mere end max ,25 l efter 6kkm til frankrig))
"Kasper" <Kasper.news@kandu.dk> wrote in message
news:I9R67.4596$oH6.452041@news010.worldonline.dk...
> "kaldahl" skrev d. 23-07-01 08:50 dette indlæg :
> > Efter 4200 km gennem Tyskland, Frankrig, Schweits, Italien og Østrig
> på min
> > tungtpakkede XJ600S kan jeg konstatere følgende forbrug: 20,7 km/l
> benzin,
> > og 0,3 l olie. Der da helt pænt &#8211; ikke ?
>
> Det er et pænt forbrug - eller rettere mangel på samme, både mht. olie
> og benzin (det havde dog hjulpet at kende årgang og kilometerstand -
> hvis det er en ny cykel, er jeg ikke så imponeret over det "manglende"
> olieforbrug)
>
> På min sidste cykel (´84 XJ750 Seca) var olieforbruget efter 100 tkm+
> omkring én liter pr. 1.000 km, og højere ved motorvejshastighed.
>
> mvh,
> Kasper
> Super Blackbird med NUL olieforbrug.......uanset hastighed
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Thomas Jensen (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 23-07-01 21:19

Jeg har ikke kunen få min XJ600s div ´96 til at gå så langt på literen, men
det er nok kørestilen )))


Thomas



Niels Drewes (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Niels Drewes


Dato : 23-07-01 21:28


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
news:hG%67.5057$oH6.483155@news010.worldonline.dk...
> Jeg har ikke kunen få min XJ600s div ´96 til at gå så langt på literen,
men
> det er nok kørestilen )))
>
Jeg har haft min '97er op på 27 km/l ved pæn kørsel

vh

Niels



Anet (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 23-07-01 22:56

Jeg har måle min XJ600N og den har gået på 3000 kilometer lige nøjagtig 23,5
pr. liter benzin

hilsen
Anet mc årgang 2000


"Niels Drewes" <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:AK%67.325$E24.19323@news.get2net.dk...
>
> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> news:hG%67.5057$oH6.483155@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har ikke kunen få min XJ600s div ´96 til at gå så langt på literen,
> men
> > det er nok kørestilen )))
> >
> Jeg har haft min '97er op på 27 km/l ved pæn kørsel
>
> vh
>
> Niels
>
>



Robert Eriksen (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 24-07-01 09:45



Anet wrote:

>

>> Jeg har haft min '97er op på 27 km/l ved pæn kørsel
>>

> Jeg har måle min XJ600N og den har gået på 3000 kilometer lige nøjagtig 23,5
> pr. liter benzin
>

Hmmm.. min XJ600S '98 kører 19,2km/literen. Det er til gengæld et ganske stabilt
forbrug uanset kørestil og efter ~28500km
Men da den var ny gik den omkring 22km/l.
Skal man så bare stiltiende acceptere de 3km/l mindre eller er der et lille fif
der kan skubbe økonomien lidt op uden den store mekanikereksamen?

/Robert


Armand (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-07-01 12:35


Robert Eriksen <roe@adr.dk> skrev i en news:3B5D3590.AE14E74C@adr.dk...
>
> .......................Men da den var ny gik den omkring 22km/l.
> Skal man så bare stiltiende acceptere de 3km/l mindre eller er der
> et lille fif der kan skubbe økonomien lidt op uden den store
> mekanikereksamen?

Øh!?

Forhulets omkreds vil svinge en del alt efter hvilket dækfabrikat og
profil at man benytter. Og alene nedslidningen vil medføre op til et par
procents forskel fra nyt til nedslidt dækmønster!

Så alene denne afvigelse, som vil influere på KM og trip -tælleren, vil
afstedkomme svingende forbrugsmålinger

I blandt de bekendskaber jeg har haft med ens motorcykler har der altid
været en større spring imellem de enlektes bensin-økonomi!
Blandt en gruppe med BMW R100'ere var der én der altid kørte 3 km/l
kortere end de andre (også under fælles-touring hvor
triptællerfejlvisning ikke influerer, når man tanker samlet) og trods at
den var blevet endevendt af såvel forhandler som importør blev
konklusionen at det måtte han leve med
Men ellers er der betragtelig forskel på hvor "tung gashånd" at folk
har: Mange ægtepar kender virkningen ved morlille har været enebruger af
bilen i en periode hvorved at den kører 100 km længere førend optankning
bliver nødvendig! En tidligere kollega var nærmest desperat over at han
kørte 11 km/l og gerne ville køre lidt mere økonomisk; men overhovedet
ikke kunne nærme sig fruens 15 km/l - Det værste var ifølge hans udsagn
at han ikkeengang kunne spore nogen forskel på hendes kørestil når han
var med som passager

En anden ting, der har slået mig er den varmeudvidelse der er på
frisktanket "jordtanks-kold" bensin her midt på sæson'en:
Er der en gevinst i det mer-volumen man får qua varmeudvidelsen, eller
matcher den "tyndere" bensin det varmere luft, således at sagen går lige
op :-/
Nogen kemikere med et bud???


--
Armand.






Niels Drewes (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Niels Drewes


Dato : 23-07-01 21:22


"kaldahl" <kaldahl@mail.dk> wrote in message news:9jgknr$7r4$1@sunsite.dk...
> Efter 4200 km gennem Tyskland, Frankrig, Schweits, Italien og Østrig på
min
> tungtpakkede XJ600S kan jeg konstatere følgende forbrug: 20,7 km/l
benzin,
> og 0,3 l olie. Der da helt pænt - ikke ? Benzinforbruget svingede mellem
17
> km/l ved hurtig motorvejskøresel, og 24,3 km/l ved moderat
landevejskørsel.

Det er ganske normalt, olieforbruget afhænger af temperaturen, hvor hårdt du
kører og natrurligvis oliens viscositet.

Vh

Niels

XJ600S til salg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste