Dagens ord: Year / årstal
Fra : Pernille

Dato : 17-09-08 20:58

Jeg synes, at tiden flyver af sted. - Men det er jeg nok ikke ene om...

Jeg husket tydeligt sommeren i ´69... og jeg husker, da jeg, for mange år
siden, læste bogen "1984", og tænkte, at det sørme var langt ude i
fremtiden... - Men jeg kan umuligt forestille mig, hvordan tingene er i år
2525.
Her er
Bryan Adams med Sumer of ´69 http://youtube.com/watch?v=LRRqeXoAdRU
og
Zager and Evans med In The Year 2525 http://youtube.com/watch?v=WhNM2K8cmU8

- Og så er jeg spændt på, hvilke numre I kan komme frem med...

Vil en af I rare personer sende de brugte ord? TAK!!!

Fra : Holst

Dato : 17-09-08 21:12

Pernille wrote:

> - Og så er jeg spændt på, hvilke numre I kan komme frem med...

"In 1965 ..."

Paul Hardcastle - 19
http://www.youtube.com/watch?v=oSGvqjVHik8

Fabelagtigt nummer fra midt-80'erne.

Fra : Max

Dato : 17-09-08 21:29

Hej Pernille

> Vil en af I rare personer sende de brugte ord? TAK!!!

Fordi du mindede mig om sommeren 1969,
ja så gør jeg det gerne for dig :)

Brugte ord:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn, Away,
Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue,
Boat,
Booze, Born, Boy, Bridge,Califfornia, Car, Cartoon, Celtic, Control,
Country, Cowboy,Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter,
Desert,
Doctor, Dream, Duo, Dylan, Dør, Earth, Efterår, Electricity, England,
Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Explosive, Face, Fail, Fall, Fantasi,
farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Garden/have, Genial, Girls, Gold,
Goodnight, Grand Prix, Græsk, Guitar, Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart,
Heat, Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway,Hippie, Holiday,
Hollywood,
Hope, Hot, House, Hurricane, Ireland, jack, Jungle, Justice, Kangaroo,
King,
Kiss, Klippe, Latin, Legs, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder
som
navn, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother,
Mountain, Nashville, Natural, Needle, New York, Night, Nobody, Nordisk,
North/nord, Nothing, Ocean, One, Pain, Party, Peace, Pearl, Pets,
Physics,
Pigenavne, Postman, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach,
Religion,
Road, Robot, Rock,
Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run, School, Service, Sex, Silver,
Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Sorry, Speed, Sport,
Spring, Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer, Sun, Surprice,
Sweet,
Swing, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik, Telephone, Telegraph,
Terapi,
Thunder, Time, Tomorrow, Tour de France, Train, Traveller, Tribute,
Tudefilm, Twins, Tysk, Tåreperser,Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding,
Weekend, West, Wheel, Whiskey, Window/ Vindue, Wine, Woman, Wood, Word,
Work, World, Write, Year/årstal, Yesterday, You.

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 18-09-08 07:24

> Hej Pernille

> Fordi du mindede mig om sommeren 1969,
> ja så gør jeg det gerne for dig :)

Tak for hjælpen! Det er ikke første gang...

Fra : Max

Dato : 17-09-08 21:34

Hej Pernille

> Jeg synes, at tiden flyver af sted. - Men det er jeg nok ikke ene
> om...

Nej, og jo ældre vi bliver, jo hurtigere flyver den :)

De her gamle drenge er/var jo charmerende

The Highwaymen - Highwayman
http://www.youtube.com/watch?v=uw1bHaUk1CM

The bastards hung me in the spring of twenty-five

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 17-09-08 21:45

Hej Pernille

> - Og så er jeg spændt på, hvilke numre I kan komme frem med...

Og så atter et nummer med en af mine favorit sing/song writer,
nemlig the one and only

Billy Joel - Miami 2017
http://www.youtube.com/watch?v=XA8IwfPUTqg&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-09-08 10:27

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen
> Jeg synes, at tiden flyver af sted. - Men det er jeg nok ikke ene om...

Beatles med "Drive My Car":
http://www.youtube.com/watch?v=nvFG0VnIurM
(fra albummet "Beatles 1962-1966" / "The Red Album" )

Gasolin med "1975" (fra albummet "Efter Endnu En Dag")
Den kan jeg dog ikke finde på youtube.

Bruce Springsteen med "My Hometown":
http://www.youtube.com/watch?v=UIqYn_1IdZU
("In 65, tension was running high, in my hometown.......")

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Broegger

Dato : 18-09-08 11:30

"Pernille" <Hovedst@den> skrev

> [...]
> mange år siden, læste bogen "1984", og tænkte, at det sørme var langt
> ude i fremtiden... - Men jeg kan umuligt forestille mig, hvordan

Johnny Logan og hans Whats another year.
http://www.youtube.com/watch?v=eVkmfNepeHw
Sikke en frisure!

Og så er der Queens '39 http://www.youtube.com/watch?v=pAnpGXPYAIQ
Et rigtigt fedt nummer i en herlig version.

og så kan jeg få fyret mit ynglingsnummer med U2 af. New Years day.
http://www.youtube.com/watch?v=CQaFue_KvoQ FEEEED sang!

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Pernille

Dato : 19-09-08 19:13

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> "Pernille" <Hovedst@den> skrev

> Johnny Logan og hans Whats another year.
> http://www.youtube.com/watch?v=eVkmfNepeHw
> Sikke en frisure!

"Whats another year" gi'r dig stafetten.
Jeg var helt vild med den, da den kom frem. Købte den faktisk på single...
- Men ak, som tiden dog går...
Take it away Brøgger!

Fra : schlafen

Dato : 18-09-08 13:18