Dagens ord Californien/California
Fra : Ole Damgaard

Dato : 13-09-08 17:59

Hej alle.
Tak for stafetten - beklager det sene svar. Jeg er en tur i Århus nu,
hvor jeg har været i Århus Teater og se Cederholms teaterkoncert Beach
Boys. En flot oplevelse. Og den får mig så til at vælge Californien
som emne - og efter dagen i dag kan jeg ikke lægge ud med andet end
California Girls.
http://www.youtube.com/watch?v=6LmxtcVklQc
mvh ole

Brugte ord:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn,
Away,
Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue,
Boat,
Booze, Born, Boy, Bridge,Califfornia, Car, Cartoon, Celtic, Control,
Country,
Cowboy,Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Desert,
Doctor,
Dream, Duo, Dylan, Dør, Earth, Efterår, Electricity, England, Eternal,
Evil,
Eyes/Øjne, Explosive, Face, Fail, Fall, Fantasi, farver/colors, Fat,
Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Friend,
Fun,
Funk, Garden/have, Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk,
Guitar, Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy,
Hello,Help,
Hero, Highway,Hippie, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House,
Hurricane,
Ireland, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Klippe, Latin,
Legs,
Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF.,
Milk,
Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother, Mountain, Natural,
Needle,
New York, Night, Nobody, Nordisk, North/ nord, Nothing, Ocean, One,
Pain,
Party, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Postman, Power, Pray,
Queen,
Quit, Radio, Rain, Reach, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/rose/roser, Royal, Run, School, Service, Sex, Silver, Skov,
Sky,
Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Sorry, Speed, Sport, Spring,
Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet,
Swing,
Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik, Telephone, Telegraph, Terapi,
Thunder, Time, Tomorrow, Tour de France, Train, Traveller, Tribute,
Tudefilm, Twins, Tysk, Tåreperser,Unknown, Walk, Water, Weak,
Wedding,
Weekend, West, Wheel, Whiskey, Window/ Vindue, Wine, Woman, Wood,
Word,
Work, World, Write, Yesterday, You.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 14-09-08 01:28

On Sat, 13 Sep 2008 16:59:22 -0700 (PDT), Ole Damgaard <odg@dr.dk>
wrote:

> [...]
>Boys. En flot oplevelse. Og den får mig så til at vælge Californien
>som emne - og efter dagen i dag kan jeg ikke lægge ud med andet end

Roy Orbison - California Blue:
http://www.youtube.com/watch?v=tmuhPFHEbJo

The mamas and the papas - California Dreamin:
http://www.youtube.com/watch?v=-wI6uAOHzvo

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : schlafen

Dato : 14-09-08 06:58

den oplagte...
Eagles - Hotel California
http://www.youtube.com/watch?v=hcwr1nbmWLI

det frække...
David Lee Roth - California Girls
http://www.youtube.com/watch?v=cmbhfI8f_Ek

den sørgelige....
Kellie Pickler - I Wonder (I hear the weather's nice in California..)
http://www.youtube.com/watch?v=h7M0fvReVWE

Fra : Max

Dato : 14-09-08 08:40

Hej schlafen

> den oplagte...
> Eagles - Hotel California

Øv, den ville jeg have taget, men flot at du finder en live udgave.

En anden der også må være oplagt er denne:
Scott MacKenzie - San Francisco
http://www.youtube.com/watch?v=DspcTcVslsI

--
Mvh Max

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-09-08 08:55

Albert Hammond "It never rains in southern California"

http://www.youtube.com/watch?v=-pyC7WnvLT4&feature=related

mvh Eva Schmidt

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-09-08 11:47

wrote:

> [...]
>hvor jeg har været i Århus Teater og se Cederholms teaterkoncert Beach
>Boys. En flot oplevelse. Og den får mig så til at vælge Californien

Her er Roy Orbison - "California Blue"
http://www.youtube.com/watch?v=tmuhPFHEbJo&fmt=18

The Runaways - "California Paradise"
http://www.youtube.com/watch?v=F-uqYk4iFG0&fmt=18

The Sweet - "California Nights"
http://www.youtube.com/watch?v=Ii9rjJorHrk&fmt=18

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-09-08 21:32

On Sun, 14 Sep 2008 12:46:51 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

Jeg tillader mig lige at komme med en mere. Den er godt mok delt i to.
Paco De Lucia; John Mclaughlin; Al Di Meola fra "Friday Night In San
Francisco"
Mediterranean Sundance Part 1 og 2
http://www.youtube.com/watch?v=xl0HEUg6DD8&fmt=18
http://www.youtube.com/watch?v=UHmxduUCUYk&fmt=18

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-09-08 15:58

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvor jeg har været i Århus Teater og se Cederholms teaterkoncert Beach
> Boys. En flot oplevelse. Og den får mig så til at vælge Californien

REM med "I Remember California":
http://www.youtube.com/watch?v=drt8oCm4zqU

RHCP med "Californication":
http://www.youtube.com/watch?v=Tn28aGYytxs

Ramones med "California Sun":
http://www.youtube.com/watch?v=NHvoxAkP1F4

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Pernille

Dato : 14-09-08 19:46

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Mit bedste sted på denne Jord, - og så er jeg ikke med fra starten...
Jeg kan lige nå at komme med

California Here We Come
http://youtube.com/watch?v=gZJ3x_YyMWk

Og California Here I Come
http://youtube.com/watch?v=n1Yfz-u17v8

Fra : Pernille

Dato : 14-09-08 19:53

[...]
-
San Franciscan Nights Eric Burdon & The Animals
http://youtube.com/watch?v=2u7q81Krih0

Fra : Pernille

Dato : 14-09-08 20:01

[...]

Hun kom med et jet fly, fra San Francisco ...
Ulla Pia med Flower Power Tøj
http://youtube.com/watch?v=mqEOjdhQkUg

Fra : Ole Damgaard

Dato : 16-09-08 02:51

On 14 Sep., 07:57, "schlafen" <l...@hansa.de> wrote:

> det frække...
> David Lee Roth - California Girlshttp://www.youtube.com/watch?v=cmbhfI8f_Ek

Den er skøn - den har jeg aldrig set eller hørt før. Fræk - tjah - jeg
ville sige befriende direkte. den handler jo om det det handler om.
Sex og lir - fremfor 60' ernes pæne amerikaner-bornerthed i Beach Boys
surfer-univers.
Du får stafetten.

mvh ole