Ny genre = nybegynder
Fra : Rysz \(8900\)

Dato : 13-09-08 14:15

Jeg har bestemt mig for at stifte en grundigere bekendtskab med den
klassiske musikgenre.

Nu er der jo intet nyt der skal være let, men hold da k... der er mange
udgivelser med de samme numre i forskellige afskygninger, dirigenter osv.

Og så er det jo jeg lige tænker på gruppen her. Der må da sidde et par
stykker af jer derude, der bevæger sig i den del af musikverdenen og dermed
kan give et par gode fingerpeg om, hvor man skal begynde.

Er klar over det er en bred genre, men det kunne være rart at undgå det
værste bras på indspilningssiden.

I forbindelse med en event-aften for nylig blev der spillet et nummer af
Johan Straus kaldet "explotions-polka", men lur mig om det er til at finde
nogen steder! Er mon nogen der kan hjælpe her?

Jan Rysz / Hifiklubben Randers

Fra : iSteen

Dato : 13-09-08 15:24

Rysz (8900) <janrysz@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Johan Straus kaldet "explotions-polka", men lur mig om det er til at finde
> nogen steder! Er mon nogen der kan hjælpe her?

Det er nok en af de få genrer jeg aldrig har sat mig ind i, men der
sidder sikkert flere tilhængere af den genre i dk.kultur.musik.klassisk
end der gør i denne gruppe
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Holst

Dato : 13-09-08 17:57

Rysz (8900) wrote:

> Og så er det jo jeg lige tænker på gruppen her. Der må da sidde et par
> stykker af jer derude, der bevæger sig i den del af musikverdenen og dermed
> kan give et par gode fingerpeg om, hvor man skal begynde.

De fleste sidder sikkert i news:dk.kultur.musik.klassisk ...

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-09-08 06:54

Rysz (8900) skrev bl.a.:

> I forbindelse med en event-aften for nylig blev der spillet et
> nummer af Johan Straus kaldet "explotions-polka", men lur mig
> om det er til at finde nogen steder! Er mon nogen der
> kan hjælpe her?

Jeg kan ikke finde den på YouTube, men den hedder
Explosions-Polka, op. 43, skrevet af Johann Strauss II
i 1847:
http://en.wikipedia.org/wiki/Explosions-Polka

--
Herluf :·)

Fra : Rysz \(8900\)

Dato : 18-09-08 05:51

> Jeg kan ikke finde den på YouTube, men den hedder
> Explosions-Polka, op. 43, skrevet af Johann Strauss II
> i 1847:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Explosions-Polka

Så langt var jeg også kommet.

Jeg prøver klassisk gruppen