Dagens ord: Italien/ italiensk
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 11-09-08 17:58

Tak for stafetten.

Det er efterhånden svært at finde på et nyt originalt ord, der ikke læner
sig for tæt op af tidligere brugte ord, men jeg prøver.
For tiden er jeg vældig glad for alt italiensk...... sprog, mad, kultur....
You name it, så dagens ord bliver: Italien/ italiensk og hvad deraf kommer

Jeg lægger ud med:
Umberto Tozzi & Raff - Gente di mare
http://www.youtube.com/watch?v=WN1tUujBN_k

VH Pernille

Brugte ord:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn, Away,
Beatles, Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat,
Booze, Born, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Celtic, Control, Country,
Cowboy,Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Desert, Doctor,
Dream, Duo, Dylan, Dør, Earth, Efterår, Electricity, England, Eternal, Evil,
Eyes/Øjne, Explosive, Face, Fail, Fall, Fantasi, farver/colors, Fat,
Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Friend, Fun,
Funk, Garden/have, Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk,
Guitar, Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello,Help,
Hero, Highway,Hippie, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Hurricane,
Ireland, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Klippe, Latin, Legs,
Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF., Milk,
Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother, Mountain, Natural, Needle,
New York, Night, Nobody, Nordisk, North/ nord, Nothing, Ocean, One, Pain,
Party, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Postman, Power, Pray, Queen,
Quit, Radio, Rain, Reach, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/rose/roser, Royal, Run, School, Service, Sex, Silver, Skov, Sky,
Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Sorry, Speed, Sport, Spring,
Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet, Swing,
Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik, Telephone, Telegraph, Terapi,
Thunder, Time, Tomorrow, Tour de France, Train, Traveller, Tribute,
Tudefilm, Twins, Tysk, Tåreperser,Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding,
Weekend, West, Wheel, Whiskey, Window/ Vindue, Wine, Woman, Wood, Word,
Work, World, Write, Yesterday, You.
--

Livet er for kort til at undgå Pernille

Fra : P. Petersen

Dato : 11-09-08 18:13

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> For tiden er jeg vældig glad for alt italiensk...... sprog, mad,
> kultur.... You name it, så dagens ord bliver: Italien/ italiensk og hvad

Så skal vi da lige ha' et par stykker med mesteren indenfor romantik og
sentimentalitet. :)))
Zucchero
http://www.youtube.com/watch?v=sP5nAeh1ih4&feature=related

og her sammen med en anden STOR italiener Luciano
http://www.youtube.com/watch?v=nFcz7VvBcUA&feature=related

og til sidst
http://www.youtube.com/watch?v=LbuYaAplS6k

Som det "måske" fremgår er jeg en stor fan af Zucchero.
Så dagens ord er super. Og for nogle måske en start på "Italiensk for
begyndere".
Hilsen
Pelle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-09-08 18:20

> [...]
> For tiden er jeg vældig glad for alt italiensk...... sprog, mad,
> kultur.... You name it, så dagens ord bliver: Italien/ italiensk og hvad

Så vil jeg da bidrage med Grand Prix vinderen fra 1990:

"Insieme :1992" m. Toto Cutugno

http://www.youtube.com/watch?v=kcMddMTk0lM

mvh Eva

Fra : Pernille

Dato : 11-09-08 18:59

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> For tiden er jeg vældig glad for alt italiensk...... sprog, mad,
> kultur.... You name it, så dagens ord bliver: Italien/ italiensk og hvad

Lone Kellermann med
Se Venedi og Dø
http://youtube.com/watch?v=Y0knNtu_aVo

Fra : Pernille

Dato : 11-09-08 21:39

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse

Ole Neumann (Lille Per) synger her
En Lille Glemt Serenade
http://youtube.com/watch?v=4bRhIMSzYbI

Fra : Max

Dato : 11-09-08 19:38

Hej Pernille

> kultur.... You name it, så dagens ord bliver: Italien/ italiensk og

Så skal vi have et nummer fra den første italienske LP jeg købte

La pulce d'acqua - Angelo Branduardi
http://www.youtube.com/watch?v=9cqiTWkfa3U

og så en lidt yngre mand med udstråling over det sædvanlige

UN'EMOZIONE PER SEMPRE - 2003 - EROS RAMAZZOTTI
http://www.youtube.com/watch?v=6jvDpP5kvz8

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 11-09-08 19:48

Hej Pernille

> kultur.... You name it, så dagens ord bliver: Italien/ italiensk og

Vi må jo ikke glemme noget meget Italiensk, nemlig kvinden der
er kvindelig ud over alle grænser :)

Hvem husker ikke Silvana Mangano fra Bitre ris ?

Silvana Mangano - ANNA
http://www.youtube.com/watch?v=Gaka1Eadb-k&feature=related

--
Mvh Max

Fra : schlafen

Dato : 11-09-08 21:37

Gianna Nannini - Bello e Impossibile
http://www.youtube.com/watch?v=xoco58gF8h0

Renee & Renato
http://www.youtube.com/watch?v=4kp-XQJDAhY

Claudio Baglioni - Piccolo Grande Amore
http://www.youtube.com/watch?v=WhmF-bebOcU

Fra : Broegger

Dato : 12-09-08 06:58

> [...]

> For tiden er jeg vældig glad for alt italiensk...... sprog, mad,
> kultur.... You name it, så dagens ord bliver: Italien/ italiensk og

Så kan vi starte med Peter Jacques Band - Is It It. Jeg mener bestemt han
er italiensk http://www.youtube.com/watch?v=RR_0tj2GM_0

Umberto Tozzi skal også med når vi er i Italien. Her hans version af
Gloria. http://www.youtube.com/watch?v=5T-2OHLWtGg

Jeg slutter med den sanger jeg mest forbinder med italiensk musik. Eros
Ramazzotti. Og en rigtigt sjæler der på dansk vel hedder: "Og nu vil jeg
altså ha min Calzone!".
http://www.youtube.com/watch?v=Uu5M7pZji_8

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 12-09-08 14:51

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse

> Umberto Tozzi skal også med når vi er i Italien. Her hans version af
> Gloria. http://www.youtube.com/watch?v=5T-2OHLWtGg

Tozzi er absolut ikek en skønhed, men sikke en stemme og sikke nogen sange

UMBERTO TOZZI TI AMO
http://www.youtube.com/watch?v=EMCQX0lPXu0&feature=related

VH Pernille

Fra : Ole Damgaard

Dato : 12-09-08 03:16

On 11 Sep., 18:58, "Pernille Højgaard" <p...@praxis.invalid> wrote:
> [...]
> You name it, så dagens ord bliver: Italien/ italiensk og hvad deraf kommer

Italien - jamen så må man da til Rom - Arrivederci Roma:
http://www.youtube.com/watch?v=-prQ8AE_nvY

mvh ole

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 12-09-08 14:53

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse

Italien - jamen så må man da til Rom - Arrivederci Roma:
http://www.youtube.com/watch?v=-prQ8AE_nvY

Den er så ....... så........ italiensk at den giver dig stafetten

VH Pernille

Fra : Michael Lund

Dato : 12-09-08 14:51

> [...]
> For tiden er jeg vældig glad for alt italiensk...... sprog, mad,
> kultur.... You name it, så dagens ord bliver: Italien/ italiensk og hvad

I 1964 stod denne 16 årige italienske pige på scenen til det internationale
melodi grand prix i Danmark og fremførte sin sang, der stadig er en af de
bedste vindere gennem tiden efter min mening.

Gigliola Cinquetti - Non Ho L'eta
http://uk.youtube.com/watch?v=gAJj4dZjIYY

Mic.