Dagens ord: Hippie
Fra : Ole Damgaard

Dato : 02-09-08 20:00

Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den
glorværdige hippietid.

Lægger lige selv ud med denne titelmelodi fra "summer of love" - 1967
http://www.youtube.com/watch?v=DspcTcVslsI

og så et par beviser på at vi osse kunne både ryge os skæve (og det
der var værre) herhjemme:
Steppeulvene:
http://www.youtube.com/watch?v=kn710zVYbVE

og så
Young Flowers
http://www.youtube.com/watch?v=jvnd12bVaBE

mvh ole

Brugte ord:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn,
Away,
Beatles,
Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat,
Booze, Born, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Celtic, Country,
Cowboy,Crazy,
Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Desert, Doctor, Dream,
Duo,
Dylan, Dør, Earth, Efterår, Electricity, England, Eternal, Evil, Eyes/
Øjne,
Face, Fail, Fall, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings,
Fever,Fitness,
Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Garden/have,
Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk, Guitar, Gun,
Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello,Help, Hero,
Highway,Hippie, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Hurricane,
Ireland,
jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Klippe, Latin, Legs,
Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF.,
Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother, Mountain,
Natural, Needle, New York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean,
One, Pain, Party, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Postman,
Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach, Religion, Road, Robot,
Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run, School, Service,
Sex,
Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Sorry,
Speed,
Sport, Spring, Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer, Sun,
Surprice, Sweet, Swing, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik,
Telephone, Telegraph, Terapi, Thunder, Time, Tomorrow, Tour de
France,
Train, Traveller, Tribute, Tudefilm, Twins, Tysk, Tåreperser,Unknown,
Walk,
Water,
Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood,
Word,
Work, World, Write, Yesterday, You,

Fra : schlafen

Dato : 03-09-08 05:49

Kim Larsen - Old Hippie (Hvem kan sige nej til en engel)
http://www.youtube.com/watch?v=IGNBQWVEVAU

Chippie - Hippie From Mississippi
http://www.youtube.com/watch?v=QgxuPx-RPqQ

Natural Born Hippies - Lola
http://www.youtube.com/watch?v=24vKJIPrhJo

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 07:39

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den
glorværdige hippietid.

Skousen og Ingemann kommer vi heller udenom med den klassiker fra 1971, som
DR iøvrigt optog på Torvet i Svendborg:
Titelnummeret fra deres klassiske LP Herfra hvor vi står:

http://www.youtube.com/watch?v=LN4XQTOKvWU&feature=related

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 07:41

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den
glorværdige hippietid.

Fandt også lige den her:
http://www.youtube.com/watch?v=OLu8730w8HE&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-09-08 18:02

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
> er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den

-----------

25 minutter endnu, Poul Dissing

Fra : Martin Bak

Dato : 03-09-08 07:49

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den
glorværdige hippietid.

Haha.. Jeg har åbenbart på et tidpunkt været så træt af noget spam i news,
at jeg har lavet en regel om at alle meddelelser der indeholder "perse" i
emnelinien skal slettes. Så Evas "dagens ord" gik min nyhedslæser forbi.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille

Dato : 03-09-08 08:31

[...]

Uha! den er go'!

Her er lidt Woodstock
Jefferson Airplane - White Rabbit
http://youtube.com/watch?v=6xhYk9PEmXA
og
Crosby Stills Nash - A Long Time Gone
http://youtube.com/watch?v=_PFCgAhZEO8&feature=related

Fra : Pernille

Dato : 03-09-08 14:41

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den
glorværdige hippietid.

Cowsills synger om Hair
http://youtube.com/watch?v=BFy-yzj02FE

Og igen
Cowsills om The Rain, The Park and Other Things
http://youtube.com/watch?v=7U9qDhYB6-I&feature=related

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 03-09-08 15:40

Jamen så vil jeg også være med...
Grand Funk Railroad:
http://www.youtube.com/watch?v=0x6chChxzV0
T.Rex:
http://www.youtube.com/watch?v=Xgcxd9wtXUE
Led Zeppelin:
http://www.youtube.com/watch?v=lKg4g9zMeHI&feature=related
Uriah Heep:
http://www.youtube.com/watch?v=qq7mPR8hh8k
Det er da alle sammen fra den glade hippie-tid med psykedelisk lys og lyd
osv

Hilsen Mikkel

Fra : Pernille

Dato : 03-09-08 15:46

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den
glorværdige hippietid.

Og så lidt fra filmen Easy Rider

Steppenwolf - The Pusher
http://youtube.com/watch?v=jMqVrUSz62o&feature=related
Og
Fraternity of Man - Don't Bogart Me
http://youtube.com/watch?v=rbY9ePebWB8

Fra : Pernille

Dato : 03-09-08 15:53

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
> er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den

Ok, klippet med Don't Bogart Me slutter af med,
at Jimi Hendrix kommer med If 6 was 9.
- Den skal vi lige have med...
http://youtube.com/watch?v=xylaFXwoQS8&feature=related

Fra : Pernille

Dato : 05-09-08 07:54

> [...]
> Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
> er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den

Her er én, som BURDE have været med, - mens tid var!
Den varer 14 min...
Melanie med Lay Down
http://youtube.com/watch?v=lJGfhWq68DE

Fra : Michael Lund

Dato : 03-09-08 18:04

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den
glorværdige hippietid.

Jeg vil holde mig til den danske musik fra perioden.

Ache - Shadow of a gipsy
http://uk.youtube.com/watch?v=FrIVfBo0ddg

Og så den måske fedeste gruppe Pan, der desværre ikke er dokumenteret særlig
meget på film. Her er dog et lille klip fra en svensk film.
Pan - http://uk.youtube.com/watch?v=Snzde0vf5ls

Til slut et herligt blues nummer med Beefeaters - You changed my way of
living
http://uk.youtube.com/watch?v=1DOO8Is19Rs

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 18:31

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den
glorværdige hippietid.

Buffalo Springfield, bliver det mere hipt?
http://www.youtube.com/watch?v=0g9PiEgYYUU

Og gruppen over dem alle med deres budskab fra 1967:
http://www.youtube.com/watch?v=rLxTpsIVzzo

og mesterværket fra en af de mest banebrydende LP'er i rockhistorien
http://www.youtube.com/watch?v=gZez_k4vAzU

Fra : Max

Dato : 03-09-08 18:42

Hej Ole

> glorværdige hippietid.

Dette nummer må vel siges at være synonymet for
hippitiden i tredserne.

Scott MacKenzie - San Francisco
http://www.youtube.com/watch?v=DspcTcVslsI

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 03-09-08 19:16

> Hej Ole

> Dette nummer må vel siges at være synonymet for
> hippitiden i tredserne.
>
> Scott MacKenzie - San Francisco
> http://www.youtube.com/watch?v=DspcTcVslsI

Den sang er bare så god! Jeg kan lytte til den om og om og om og om ...
igen!

Og, San Francisco er, stadig væk, en fantastisk dejlig by.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-09-08 19:53

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Den sang er bare så god! Jeg kan lytte til den om og om og om og om ...
> igen!

Kan bare sig enig, enig, enig.
Den er suveræn - jeg elskede den for 40 år siden - og det gør jeg også i
dag.

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 23:28

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Den sang er bare så god! Jeg kan lytte til den om og om og om og om ...
> igen!
>
> Og, San Francisco er, stadig væk, en fantastisk dejlig by.

Mellem os....ham har jeg mødt i 1985...ikke i San Francisco...men af alle
steder i Herning
Skideflink fyr iøvrigt.

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 03-09-08 19:48

Hmmmm.... Klik på det allerførste link i denne tråd!!!

Fra : Max

Dato : 03-09-08 20:02

Hej Mikkel

> Hmmmm.... Klik på det allerførste link i denne tråd!!!

Den havde jeg som "Summer of love", sorry.

Men så skal vi da have noget fra en stor hippie event:

Country Joe McDonald - I Feel Like (Woodstock 1969)
http://www.youtube.com/watch?v=s5btZWbViPA

og så håber jeg ikke at den er taget :)

Ps: lækkert med noget hvor f... ordet ikke bliver beepet :)

--
Mvh Max

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 03-09-08 20:29

Dette er hippie-flipper musik:
The Doors The End. Men hvor er det godt.
Blev det ikke brugt i Oliver Stones Platoon+ Eller var det Apocalypse Now?
http://www.youtube.com/watch?v=dbI5K0AzNHI
Mikkel

Fra : Max

Dato : 03-09-08 20:45

Hej Mikkel

> The Doors The End. Men hvor er det godt.
> Blev det ikke brugt i Oliver Stones Platoon+ Eller var det Apocalypse

Det var vidst Apocalypse.

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 03-09-08 23:11

Ole Damgaard <odg@dr.dk> skrev news:f04822ca-52fe-453d-ac0c-85586a5fc674@
26g2000hsk.googlegroups.com:

> Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
> er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den
> glorværdige hippietid.

Jeg staver det lige lidt anderledes. Hippy Hippy Shake. Sydstatsrock der
batter! http://www.youtube.com/watch?v=i3ELpn1xQIY

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : P. Petersen

Dato : 03-09-08 23:22

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i meddelelsen
Jamen så takker jeg da for stafetten, og som den gamle nostalgiker jeg
er, vil jeg gerne have nogle bud på musikken, der prægede den
glorværdige hippietid.

Dejligt "dagens ord".
Bringer fede minder om barn- og ungdom.
Mange gode bud på hippietidens musik her i tråden.
Mit bidrag skal så være 3 pluk med Jimi fra Monterey Pop Festival 1967.
En festival, der virkelig gav et solidt afskub for mange af de kunstnere,
der på godt og ondt er blevet udødelige.

http://www.youtube.com/watch?v=DA96TFlVFNw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=BCwCBh0z3Hs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=EJRWdseH1Pc&feature=related

Og hvor fanden fik Franz Beckerlee så lige opstøvet sin guitar sound fra?
Lol.
Mange hippie hilsener.
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 23:27

"P. Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvor fanden fik Franz Beckerlee så lige opstøvet sin guitar sound fra?
> Lol.
> Mange hippie hilsener.
> Pelle

Hvorfor tror du de kaldte ham Stonefree

Fra : Ole Damgaard

Dato : 03-09-08 17:43

On 3 Sep., 21:01, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Country Joe McDonald - I Feel Like (Woodstock 1969)http://www.youtube.com/watch?v=s5btZWbViPA

> Ps: lækkert med noget hvor f... ordet ikke bliver beepet :)

> Mvh Max

Pragtfuldt klip fra woodstock - sikken en stemning. Selv om jeg bedst
kan lide versionen med band, må man tage hatten af for energien hos
Country Joe - tænk sig at få 300.000 fuckers til at skråle med - kun
ved hjælp af en guitar, 5 akkorder - men selvfølgelig mest af alt: et
engagement.
Max - jeg giver dig stafetten for den.
Tak til alle for en masse skønne klip, der satte minderne igang.
kh ole

Fra : Max

Dato : 04-09-08 16:09

Hej Ole

> Max - jeg giver dig stafetten for den.

Tak for den, jeg søger efter et ord der kan bruges.

Ja, og tiden omkring 67 var nu noget speciel :)

--
Mvh Max