Dagens ord: Autumn/Fall/Efterår
Fra : Martin Bak

Dato : 31-08-08 08:16

Takker for staffetten

Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

Jeg fandt en udgave af "Autumn leaves" spillet ret elegant med tapping på en
el-bas:

Autumn Leaves with bass guitar
http://www.youtube.com/watch?v=EndvsMhp6Mg&feature=related

Brugte ord:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Autumn, Away,
Beatles,
Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat,
Booze, Born, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Celtic, Country, Cowboy,Crazy,
Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Desert, Doctor, Dream, Duo,
Dylan, Dør, Earth, Efterår, Electricity, England, Eternal, Evil, Eyes/Øjne,
Face, Fail, Fall, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever,Fitness,
Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Garden/have,
Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk, Guitar, Gun,
Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello,Help, Hero,
Highway, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Hurricane, Ireland,
jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Klippe, Latin, Legs,
Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF.,
Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother, Mountain,
Natural, Needle, New York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean,
One, Pain, Party, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Postman,
Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach, Religion, Road, Robot,
Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run, School, Service, Sex,
Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Sorry, Speed,
Sport, Spring, Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer, Sun,
Surprice, Sweet, Swing, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik,
Telephone, Telegraph, Terapi, Thunder, Time, Tomorrow, Tour de France,
Train, Traveller, Tribute, Tudefilm, Twins, Tysk, Unknown, Walk, Water,
Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word,
Work, World, Write, Yesterday, You,

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 31-08-08 09:22

Martin Bak skrev:

> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord
> Autumn/Fall/Efterår.

Den septembersang jeg altid gerne vil spille på denne
årstid, kan jeg desværre ikke finde på Youtube. Det er
Frank Zappa/Ray Collins: "Fountain Of Love" (på dansk
kunne den måske hedde "Ønskebrønden"). Den begynder
således:

It was September, the leaves were gold
That's when our hearts knew that story untold
We were young lovers
(We were young lovers)
Strolling near
The fountain of love
Fountain of love
Fountain of love
(Fountain of love)
Fountain of love

I stedet er her pigen med den gudsbenådede
stemme: Eva Cassidy - Autumn Leaves:
http://es.youtube.com/watch?v=K7-haKkFnT8

Her er noget fed jazzklaver:
Keith Jarrett - Autumn Leaves
http://es.youtube.com/watch?v=io1o1Hwpo8Y

--
Herluf :·)

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 31-08-08 11:27

> Takker for staffetten
>
> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

September - Earth, Wind & Fire
http://www.youtube.com/watch?v=iknEJf9cPeY

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 31-08-08 11:39

> Takker for staffetten
>
> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

Fra filmen Autumn In New York
Jennifer Paige - Beautiful
http://www.youtube.com/watch?v=d__NgMnMyDg&feature=related

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 31-08-08 11:41

> Takker for staffetten
>
> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

Guns N' Roses - November Rain
http://www.youtube.com/watch?v=siBoLc9vxac

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 31-08-08 11:53

> Takker for staffetten
>
> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

Denne sang er så sød..... romantisk
Secondhand Serenade - Fall For You
http://www.youtube.com/watch?v=rA7x2PpZNgg

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 31-08-08 11:57

> Takker for staffetten
>
> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

Elvis - Can't Help FALLing In Love
http://www.youtube.com/watch?v=fq-ZMVkJDJ0

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 31-08-08 12:00

> Takker for staffetten
>
> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

Hvad med lidt jazz?
Bill Evans Trio - Autumn Leaves
http://www.youtube.com/watch?v=89B6OmBuG4A

VH Pernille, der ikke forstår den slags jazz

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-08-08 12:06

Alan Jackson:
"Where were you september 11th"

http://www.youtube.com/watch?v=u_clidR7drg&feature=related

--
mvh Eva Schmidt

Fra : Martin Bak

Dato : 01-09-08 13:41

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
> Alan Jackson:
> "Where were you september 11th"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=u_clidR7drg&feature=related

Den får du staffetten for Eva, selvom den ikke er direkte relateret til
efteråret. Men Videoen påvirker alligevel, og jeg husker tydeligt hvor jeg
var da det skete. Jeg hørte nyheden i radioen i min bil, og forstod
overhovedet ikke i starten at det var noget stort. Der blev blot meddelt, at
et fly havde ramt det ene tårn. Ikke noget om at det var et passagerfly
eller noget. Inden jeg nåede hjem havde de også sagt at endnu et fly havde
ramt det andet tårn, og så blev det meget mærkeligt.
Jeg så fjernsyn resten af den dag.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Eva Schmidt

Dato : 01-09-08 14:55

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> eller noget. Inden jeg nåede hjem havde de også sagt at endnu et fly havde
> ramt det andet tårn, og så blev det meget mærkeligt.

Takker Martin. - jeg vil finde på et nyt ord!

Ja, jeg husker også tydeligt den dag - det var så uvirkeligt, det der skete.
Og samtidig så aldeles forfærdeligt og skræmmende.
Nogle dage og datoer glemmer man bare aldrig - jeg er således også gammel
nok til at kunne huske, da John F. Kennedy var blevet skudt.

mvh Eva

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 01-09-08 23:20

On Mon, 1 Sep 2008 15:55:18 +0200, "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk>
wrote:

> [...]
>Nogle dage og datoer glemmer man bare aldrig - jeg er således også gammel
>nok til at kunne huske, da John F. Kennedy var blevet skudt.

I dag (hov det er blevet over midnat - så i går) kan du hiske som
Dankortet's fødselsdag (25 år) - om det er godt eller skidt må du selv
vurdere, men der er måneder, hvor jeg burde slide det lidt mindre.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille

Dato : 31-08-08 13:44

> Takker for staffetten
>
> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

Harry Belafonte - Try To Remember The Kind of September.
http://youtube.com/watch?v=7p924C7y7xU

Fra : Pernille

Dato : 01-09-08 08:56

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Harry Belafonte - Try To Remember The Kind of September.
> http://youtube.com/watch?v=7p924C7y7xU

- Jeg havde nær glemt denne her...
The Doors - Indian Summer
http://youtube.com/watch?v=yOKAQSGCm8Q

Fra : Pernille

Dato : 31-08-08 14:00

> Takker for staffetten
>
> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

Simon and Garfunkel - Leaves That are Green - turn to brown
http://youtube.com/watch?v=ramUiul-bpQ

Fra : Pernille

Dato : 31-08-08 14:04

> Takker for staffetten
>
> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

- Og så er det, at jeg kommer til at tænke på en sang fra ca. 1970.
Den hed "October Country". Mange har søgt efter den, - men uden held...
Jeg kan ikke huske, hvem der har lavet den.
Er der nogen her der kan?

Fra : schlafen

Dato : 31-08-08 15:24

Manic Street Preachers - Atumn Song
http://www.youtube.com/watch?v=qooEby0yjyE

Green Day - Wake me up when September ends
http://www.youtube.com/watch?v=vLSUdF2d_uI

September - Cry for You
http://www.youtube.com/watch?v=pxu6iQ28arw

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 15:30

> Takker for staffetten
>
> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

Jamen så skal vi da også have denne klassiker:
Mamas & Papas-California Dreaming:
http://www.youtube.com/watch?v=-wI6uAOHzvo

Fra : Pernille

Dato : 31-08-08 16:40

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen så skal vi da også have denne klassiker:
> Mamas & Papas-California Dreaming:
> http://www.youtube.com/watch?v=-wI6uAOHzvo

Ja, den tænkte jeg også på... - Indtil jeg kom i tanker om, at de synger om
vinter.
Men bladene på træerne er jo brune... Og, iøvrigt, kan man godt drømme om
California hele året! - Jeg kan!
En dejlig sang!

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 20:08

> [...]
> vinter.
> Men bladene på træerne er jo brune... Og, iøvrigt, kan man godt drømme om

Ja de kommer da ind på vinteren, men den starter med "all the leaves are
brown"

Fra : Pernille

Dato : 31-08-08 20:44

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> om
>
> Ja de kommer da ind på vinteren, men den starter med "all the leaves are
> brown"

Præcis.
Dejlig sang!

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 22:03

> Præcis.
> Dejlig sang!

Enig...og lad det blive mellem os...jeg var så heldig at møde John Philips
inden hans alt for tidlige død

Fra : Pernille

Dato : 01-09-08 08:03

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Enig...og lad det blive mellem os...jeg var så heldig at møde John Philips
> inden hans alt for tidlige død

Ikke dårligt!
Jeg røber intet...

Fra : Max

Dato : 31-08-08 20:51

Hej Martin

> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

Så må det være tid til at drømme lidt :)

'White Christmas' - Bing Crosby
http://www.youtube.com/watch?v=Env4WWg0Avs

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 22:02

> Hej Martin

> Så må det være tid til at drømme lidt :)

> [...]

Hmmm har du flyttet julen til efteråret

Fra : Max

Dato : 31-08-08 22:07

Hej Allan

> Hmmm har du flyttet julen til efteråret

Nej da, men man kan jo godt drømme om julen
når det er efterår :)

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 31-08-08 22:21

http://martinbak.dk/martinsjul.mp3

--
Martin

Fra : Max

Dato : 31-08-08 22:31

Hej Martin

> http://martinbak.dk/martinsjul.mp3

Gider du godt at lade være med at ødelægge mine drømme ?

Hvem er den talentløse sanger ?

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 31-08-08 23:02

> Hej Martin

> Gider du godt at lade være med at ødelægge mine drømme ?
>
> Hvem er den talentløse sanger ?

he Undskyld, jeg ville ikke ødelægge dit humør

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 01-09-08 07:01

Hej Martin

> he Undskyld, jeg ville ikke ødelægge dit humør

Er det dig der synger ? :)

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 01-09-08 13:42

> Hej Martin

> Gider du godt at lade være med at ødelægge mine drømme ?
>
> Hvem er den talentløse sanger ?

Det er såmænd undertegnede.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 01-09-08 14:02

Hej Martin

> Det er såmænd undertegnede.

Jeg havde det på fornemmelsen, men det er altså ikke
for at fornærme dig, men har du ikke en lidt kedelig
sangstemme ? Har du gået til undervisning ?

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 01-09-08 14:06

> Hej Martin

> Jeg havde det på fornemmelsen, men det er altså ikke
> for at fornærme dig, men har du ikke en lidt kedelig
> sangstemme ? Har du gået til undervisning ?

Jeg bliver sandelig ikke sådan fornærmet uden videre. Nej egentlig
sangundervisning har jeg aldrig fået. Jeg skriver/spiller/synger fordi jeg
kan. Eller måske snarere fordi jeg ikke kan lade være. Nogen kan lide det,
andre kan ikke, det er helt fint med mig.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille

Dato : 01-09-08 14:49

> [...]
> kan. Eller måske snarere fordi jeg ikke kan lade være. Nogen kan lide det,
> andre kan ikke, det er helt fint med mig.

Har du lavet andet? For min skyld, må du gerne sende det her i
dk.kultur.musik.

Fra : Max

Dato : 01-09-08 18:10

Hej Martin

> Nogen kan lide det, andre kan ikke, det er helt fint med mig.

OK, så er vi jo fint på bølgelængde :)

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 01-09-08 08:19

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> http://martinbak.dk/martinsjul.mp3

HVOR ER DEN SØD! Hvem har lavet den?! Hvem synger?!

Fra : Martin Bak

Dato : 01-09-08 13:42

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> HVOR ER DEN SØD! Hvem har lavet den?! Hvem synger?!

Jeg har lavet den, og det er mig der synger.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille

Dato : 01-09-08 14:48

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Jeg har lavet den, og det er mig der synger.

Det synes jeg er rigtig flot!
Den tekst rammer meget af det, som jeg husker, fra min barndoms jul.
Jeg synes, at du er dygtig! Bliv ved med at skrive og synge!

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 31-08-08 23:22

On Sun, 31 Aug 2008 23:07:02 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Allan

>Nej da, men man kan jo godt drømme om julen
>når det er efterår :)

Godt hjulpet på vej af den alt for tidlige julepynt! :-/

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 23:32

"Martin Mose Larsen" <martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> skrev i en
meddelelse news:a96mb49i04fv7cr48voag2ctnlrk3vrd04@4ax.com...

> Godt hjulpet på vej af den alt for tidlige julepynt! :-/

Hvad fanden er de allerede begyndt

Fra : Max

Dato : 01-09-08 06:59

Hej Allan

> Hvad fanden er de allerede begyndt

Nej, det er bare sådan en floskel man høre hvert år,
de starter såmændt på samme tid som de altid har
gjort :)

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 01-09-08 08:13

"Martin Mose Larsen" <martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> skrev i en
meddelelse news:a96mb49i04fv7cr48voag2ctnlrk3vrd04@4ax.com...

> Godt hjulpet på vej af den alt for tidlige julepynt! :-/

Ja, det burde, efter min mening, være forbudt at julepynte, inden den
15.nov.!
Ligesom med mors/fars dag ogValintinsdag, er det udelukkende for, at
forretningerne kan få flere penge i kassen. - Sådan ser jeg det... :-/

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 01-09-08 18:05

On Mon, 1 Sep 2008 09:12:48 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> [...]
>Ligesom med mors/fars dag ogValintinsdag, er det udelukkende for, at
>forretningerne kan få flere penge i kassen. - Sådan ser jeg det... :-/

Jeg har altid troet at det hed Ballantine's Day ...

Fra : Pernille

Dato : 01-09-08 08:28

> Takker for staffetten
>
> Her på årets sidste sommerdag bliver dagens ord Autumn/Fall/Efterår.

Fall Colors #1 - with The music of the Byrds
Turn Turn
http://youtube.com/watch?v=GgqR8C7rtM8