Filmmusik
Fra : Jubii

Dato : 27-08-08 18:17

Hvilken melodi fra og inspiration til "Convoy" (1978 Sam Peckinpah), er den bedste?
"Rubberduck" synges af CW. McCall.
"Convoy" synges af Jerry Reed.

Jeg kan ikke bestemme mig men hælder lidt til jerry reed.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-08-08 18:35

On Wed, 27 Aug 2008 19:17:21 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Hvilken melodi fra og inspiration til "Convoy" (1978 Sam Peckinpah), er den bedste?
>"Rubberduck" synges af CW. McCall.
>"Convoy" synges af Jerry Reed.
>
>Jeg kan ikke bestemme mig men hælder lidt til jerry reed.

Jamen det er der da ingen der kan vælge for dig.
Vi kan alle have vores egen favorit, men derfor er det ikke
nødvendigvis den bedste for dig.

I øvrigt har du misforstået noget.
"Convoy" synges af C. W. McCall og "Rubberduck" var ikke med på det
originale album.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Jubii

Dato : 27-08-08 21:05

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen
> [...]

Ok, nogle misforståelser.
> Jamen det er der da ingen der kan vælge for dig.

Det beder jeg ikke om men om folks egen mening om sangene.

> Vi kan alle have vores egen favorit, men derfor er det ikke
> nødvendigvis den bedste for dig.

Nej. det skal det jo så heller ikke være.

> I øvrigt har du misforstået noget.
> "Convoy" synges af C. W. McCall og "Rubberduck" var ikke med på det
> originale album.

Rubber duck har undertitlen "new convoy". Den synges ikke i filmen nej. Jeg har dem rippet til
Mp3.
De melodier jeg har er rubber duck sunget af cw mccall og convoy sunget af jerry reed.
Teksterne er meget forskellige, deraf spørgsmålet om hvilken der synes bedst for folk.
Jerry reed synger den version som cw mccall synger i filmen, så den synes jeg bedre om end
rubber duck.
cw mccall synger en ny version af convoy, som kaldes rubber duck.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-08-08 08:57

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg bedre om end
> rubber duck.
> cw mccall synger en ny version af convoy, som kaldes rubber duck.

Hej Jubii

Jeg tror ikke du forstod hvad Poul Erik skrev, nemlig at det er C.W. McCall
der synger, både Convoy & Rubber duck.

Hvis filmen Convoy er fra 1978, og Convoy er skrevet til denne... Så må det
være den, der er den nye.
Da LP'en Rubber Duck udkom allerede i 1976.....

Så vidt jeg husker, er Jerry Reed ikke med i Convoy, så mon ikke det er Kris
Kristoffersen du mener ????

M.V.H....Benny..

Fra : Jubii

Dato : 28-08-08 09:42

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hej Jubii
>
> Jeg tror ikke du forstod hvad Poul Erik skrev, nemlig at det er C.W. McCall

Jo, den forstod jeg.

> Hvis filmen Convoy er fra 1978, og Convoy er skrevet til denne... Så må det
> være den, der er den nye.
> Da LP'en Rubber Duck udkom allerede i 1976.....

Spørgsmålet gik på hvilken melodi der syntes bedst. ikke hvor, hvem, hvormange steder ....

> Så vidt jeg husker, er Jerry Reed ikke med i Convoy, så mon ikke det er Kris
> Kristoffersen du mener ????

Det er mccall der synger convoy i filmen i afsnit 16, så hvad kris synger ved jeg ikke, der var
vist 7-8 sange i filmen. Convoy synges lidt her og der i korte stumper (for dramatik?) men helt
ud i sidste afsnit.
Men kan vi ikke glemme filmen, albums, m.m.?

Spørgsmålet gik på om jerry reeds sang convoy, som er 100% samme som mccalls convoy synes bedre
end mccalls rubberduck. De er ikke ens selv om de er spundet over samme melodi. F.eks er
omkvædet i rubberduck noget i stil med en shanty "Ho ho ho and a tousend truks...." og
baggrunden lyder som en sørøverbule, mens omkvæd i convoy synges af kvinder og om en convoy.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-08-08 10:43

> [...]
truks...." og
> baggrunden lyder som en sørøverbule, mens omkvæd i convoy synges af

Jamen så må jeg blive dig svar skyldig, for jeg har aldrig hørt Convoy med
Jerry Reed.
Jeg må se om jeg kan huske det, næsten gang jeg ser filmen... Men jeg tror
faktisk ikke Jerry Reed synger så meget som en enkelt lille strofe i filmen
Convoy.... Rubber Duck, og Convoy kører da så vidt jeg umiddelbart husker,
ikke på samme melodi.... Chorus i Convoy er på 4 linier, og i Rubber Duck
kun på to... Ho Ho Ho with a thousand trucks, round the world with the
Rubber Duck.... Men skal jeg vælge mellem de to Mc.Call sange, vinder
Convoy sikkert, fordi jeg nok ikke kan lade være med at lade tankerne flyve
hen i filmen...
Men hvis filmen er fra 1978, er den så åbenbart ikke skrevet dertil, for jeg
kunne ikke dy mig, og skulle lige se, melodien Convoy udkom i 1975.

Når jeg nu var ved det, kunne jeg jo lige så godt kigge efter.... Og Jerry
Reed, er ikke med i Convoy, og synger ikke nogen sange i Convoy. Og jeg kan
heller ikke se nogen steder, at han skulle have indsunget Convoy.

Kris Kristoffersen sang slet ikke i Convoy, men nøjedes med at spille
figuren Rubber Duck... Det var musikalsk set for ham, en meget skidt
periode. Men pudsigt nok, ikke for hans musik, som alle andre, end ham selv,
fik success med... Så han nøjedes med at spille skuespil i de år.

Det var vist lige det, jeg kunne komme frem til, på få minutter...

M.V.H....Benny..

Fra : Jubii

Dato : 28-08-08 12:13

> [...]
> faktisk ikke Jerry Reed synger så meget som en enkelt lille strofe i filmen

Det har jeg heller ikke skrevet noget som helst sted.

> Convoy.... Rubber Duck, og Convoy kører da så vidt jeg umiddelbart husker,
> ikke på samme melodi

Det er nok så snert at mit musikøre ikke kan høre forskel.

> [...]
> Rubber Duck.... Men skal jeg vælge mellem de to Mc.Call sange, vinder
> Convoy sikkert, fordi jeg nok ikke kan lade være med at lade tankerne flyve

Netop, rubberduck er nok så morsom, men ikke lige noget der fænger i længden.

> Når jeg nu var ved det, kunne jeg jo lige så godt kigge efter.... Og Jerry
> Reed, er ikke med i Convoy, og synger ikke nogen sange i Convoy. Og jeg kan
> heller ikke se nogen steder, at han skulle have indsunget Convoy.

Har jeg ikke påstået noget sted at han skulle være med i filmen, men jeg har en convoy sunget
af jerry reed.

> [...]
> periode. Men pudsigt nok, ikke for hans musik, som alle andre, end ham selv,
> fik success med... Så han nøjedes med at spille skuespil i de år.

Nu er filmen og hvad der sker og hvem der synger hvad, ganske uinteressant for mit spørgsmål om
hvilken at de 2 nævnte sange der synes som bedst.

> Det var vist lige det, jeg kunne komme frem til, på få minutter...

jerry reeds version er nævnt her:
http://theradiolive.com/playlistSteveJ.html

Fra : Max

Dato : 28-08-08 12:28

Hej Benny

> Men hvis filmen er fra 1978, er den så åbenbart ikke skrevet dertil,
> for jeg kunne ikke dy mig, og skulle lige se, melodien Convoy udkom i
> 1975.

Filmen er skrevet til sangen, så det er faktisk omvendt filmmusik.

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-08-08 13:47

On Thu, 28 Aug 2008 10:41:49 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

> [...]
>baggrunden lyder som en sørøverbule, mens omkvæd i convoy synges af kvinder og om en convoy.

Problemet i det du siger, er at det altid vil være en der synes den
ene er bedst od en anden der mener den ander er bedst.

Og da det er en smags sag, har den ene lige så meget ret som den
anden.

Her er en liste fra den originale LP fra filmen:
01. McCall, C. W. - Convoy
02. Rogers, Kenny - Lucille
03. Watson, Gene - Cowboys Don't Get Lucky All The Time
04. Gayle, Crystal - Don't It Make My Brown Eyes Blue
05. Craddock, Billy "Crash" - I Cheated On A Good Woman's Love
06. Haggard, Merle - Okie From Muskogee
07. Campbell, Glen - Southern Nights
08. Spears, Billy Jo - Blanket On The Ground
09. Watson, Doc - Keep On The Sunny Side
10. Anne Murray - Walk Right Back

Fra : Jubii

Dato : 28-08-08 15:08

> Problemet i det du siger, er at det altid vil være en der synes den
> ene er bedst od en anden der mener den ander er bedst.

Og hvad var det nu spørgsmålet gik ud på? Nåhjo, hvilken er bedst, eller er stillingtagen til
det for svært?

> Og da det er en smags sag, har den ene lige så meget ret som den
> anden.

Ja det er en smagssag og ikke hvilken sang der har mere ret.
Altså smager convoy med jerry reed bedre end rubberduck med cw mccall.

Jeg konstaterer at ingen andre end jeg har dem begge til aflytning og ingen kan dermed fortælle
hvilken de synes bedst om.
bye.

Fra : Max

Dato : 28-08-08 15:44

Hej Jubii

> Jeg konstaterer at ingen andre end jeg har dem begge til aflytning og

Kan du ikke finde dem på røret ?

--
Mvh Max

Fra : Mathias

Dato : 29-08-08 15:36

Max skrev:
> Hej Jubii

> Kan du ikke finde dem på røret ?

Hvis det er de to her(begge af McCall) så er Convoy den bedste

http://www.youtube.com/watch?v=GKfLpkBFjx0 (Convoy Live)

http://www.youtube.com/watch?v=TBpZZyu3IOc (Rubber Duck)