Dagens ord: Beatles
Fra : Martin Bak

Dato : 24-08-08 15:36

Takker for stafetten.

Jeg forsøger med en ide jeg har haft et stykke tid.

Med dette dagens ord er det ikke tanken at vi skal høre en masse
Beatles-sange, men få grupper eller solister har vel som netop The Beatles
opnået at blive refereret til i /andre/ kunstneres værker.
Det er måske svært, for man kan jo ikke søge dem på nogen måde, man er nødt
til grave dem frem fra hukommelsen

Jeg lægger ud med en dansk:

Ib Grønbech - Hvorfor må jeg ik´ få Beatles hår?
http://www.youtube.com/watch?v=QqLARj3izvE

Brugte ord:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Away, Beatles,
Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat,
Booze, Born, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Celtic, Country, Cowboy,Crazy,
Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Desert, Doctor, Dream, Duo,
Dylan, Dør, Earth, Electricity, England, Eternal, Evil, Eyes/Øjne,
Face, Fail, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever,Fitness,
Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Garden/have,
Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk, Guitar, Gun,
Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello,Help, Hero,
Highway, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Hurricane, Ireland,
jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Klippe, Latin, Legs,
Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man, MILF.,
Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother, Mountain,
Natural, Needle, New York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean,
One, Pain, Party, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Postman,
Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach, Religion, Road, Robot,
Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run, School, Service, Sex,
Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Sorry, Speed,
Sport, Spring, Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer, Sun,
Surprice, Sweet, Swing, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik,
Telephone, Telegraph, Terapi, Thunder, Time, Tomorrow, Tour de France,
Train, Traveller, Tribute, Tudefilm, Twins, Tysk, Unknown, Walk, Water,
Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word,
Work, World, Write, Yesterday, You,

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-08 15:57

> [...]
> opnået at blive refereret til i /andre/ kunstneres værker.
> Det er måske svært, for man kan jo ikke søge dem på nogen måde, man er

Så må vi da have denne rædsel med

http://www.youtube.com/watch?v=8QQAr1ZLx8o

Fra : Martin Bak

Dato : 25-08-08 21:51

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> nødt
>>
> Så må vi da have denne rædsel med
>
> http://www.youtube.com/watch?v=8QQAr1ZLx8o

aarrrghhhh.. Allan, u got it! (det var dog rædsomt) Eftersom staffetbæreren
ikke vil bære staffeten overdrager jeg den hermed til dig.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille

Dato : 26-08-08 21:34

> "Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> aarrrghhhh.. Allan, u got it! (det var dog rædsomt) Eftersom
> staffetbæreren ikke vil bære staffeten overdrager jeg den hermed til dig.

- Måske har Allan Krautwald ikke lagt mærke til, at han har fået
stafetten...
- Måske skal Martin Bak bare bære den videre, med et nyt ord...
God nat til alle, herfra!

Fra : schlafen

Dato : 24-08-08 16:14

om ikke andets så er videoen da meget sjov....
http://www.youtube.com/watch?v=aqwrZbAJgec

Fra : Max

Dato : 24-08-08 19:39

Hej Martin Bak

> Jeg lægger ud med en dansk:

Det prøvede jeg også, nemlig Nappa og nylon med
Shubiduah, men den kan jeg ikke finde på røret.

Så jeg søger vidre, har en i tankerne, men den
vil ikke helt frem.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 24-08-08 19:48

Hej

> Så jeg søger vidre, har en i tankerne, men den
> vil ikke helt frem.

Den handlede faktisk heller om Beatles, men John Lennon

Elton John - Empty Garden
http://www.youtube.com/watch?v=w5hGDPIoXbc

--
Mvh Max

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 25-08-08 08:41

> Hej Martin Bak

> Det prøvede jeg også, nemlig Nappa og nylon med
> Shubiduah, men den kan jeg ikke finde på røret.

Nappe og Nylon - teksten

I Liverpool var luften gul
for det var jul
og nede i en kælder står der en dreng
det er Lennon der spiller

På kaffebar sad mister Starr
og spilled' pind
han ku' ikke tromme, det lille skind
før julen var omme

Nappa og nylon og gummisko
håret var kort og beskidt
senere blev de vist meget go'e
man hører dem ihvertilfælde tit

Og nede på kroen der fandt de no'en
som spilled' pool
hvor finder vi Georg ? - nåh, han er i school
så går vi derov'r

I kirkekor sang Paul tenor
en sang for Gud
han lånte af kassen - så var det ud
så købte han bassen

Så var de fire i stedet for to
og så gik de hver til sit

VH Pernille

Fra : Max

Dato : 25-08-08 14:22

Hej Pernille

> Nappe og Nylon - teksten

Tak for den, en skam man ikke kan finde den
på tuben.

Ps: jeg kan godt lide den bemærkning om Poul,
gad vide om der er noget sandt i den :)

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-08-08 20:24

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> opnået at blive refereret til i /andre/ kunstneres værker.
> Det er måske svært, for man kan jo ikke søge dem på nogen måde, man er

Jamen så må vi da hellere høre Peter Sellers lidt sære fortolkning af f.eks.
"Help":
http://www.youtube.com/watch?v=Uml2beebXR0

Og så et lidt anderledes klip, Axl og selveste Bossen der spiller "Come
Together":
http://www.youtube.com/watch?v=nXkKHCoPbjY

Og til sidst, Monty Python med "Always Look On The Bright Side Of Life":
http://www.youtube.com/watch?v=jHPOzQzk9Qo
(I den film, "Life Of Brian", havde George Harrison jo en lille birolle)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : -

Dato : 24-08-08 21:07

Martin Bak wrote:
> [...]
> Det er måske svært, for man kan jo ikke søge dem på nogen måde, man
> er nødt til grave dem frem fra hukommelsen

Barcley James Harvest: Titles
http://www.youtube.com/watch?v=bRS10BeQOz0
/Infinity

Fra : Infinity

Dato : 24-08-08 21:28

- wrote:

> Barcley James Harvest: Titles
> http://www.youtube.com/watch?v=bRS10BeQOz0
> /Infinity

Denne kendte jeg faktisk ikke selv:

Barclay James Harvest - John Lennons Guitar
http://www.youtube.com/watch?v=MxwhpuIbFoQ
--
/Infinity

Fra : Martin Bak

Dato : 25-08-08 17:06

"-" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Barcley James Harvest: Titles
> http://www.youtube.com/watch?v=bRS10BeQOz0

Den har jeg ikke hørt i herrens mange år. Og en video har jeg aldrig set
før. Hvad er det lige John Less forsøger at signalere med sin finger i
halsen 0:40 da de synger:
" But were you trying to deceive"?
Måske er han slet ikke ret begejstret for The Beatles.. who knows.
Du får stafetten for dette gensyn.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Infinity

Dato : 25-08-08 20:59

Martin Bak wrote:

> [...]
> finger i halsen 0:40 da de synger:
> " But were you trying to deceive"?
> Måske er han slet ikke ret begejstret for The Beatles.. who knows.

Han har mange gange offentligt bekendt at han er stor beatles fan, men jeg
ved ikke hvad han lige har gang i der.

> Du får stafetten for dette gensyn.

Please giv den til en anden!
--
/Infinity

Fra : Pernille

Dato : 25-08-08 08:17

> [...]
> opnået at blive refereret til i /andre/ kunstneres værker.
> Det er måske svært, for man kan jo ikke søge dem på nogen måde, man er

John Fogerty - "I saw it on TV"
1:40 inde i sangen handler det om The Beatles.
http://youtube.com/watch?v=MkKycaiKDpA

ELO Tribute to John Lennon
http://youtube.com/watch?v=KJ4iCE2aTgU

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 09:37

> Takker for stafetten.

George Harrisons sang om John Lennon:
All those years ago
http://www.youtube.com/watch?v=85Smw33PKJA

Paul McCartneys tribute til John Lennon:
http://www.youtube.com/watch?v=HMo_XUHEjdE&feature=related

Paul McCartneys sang om John Lennon-Here Today
http://www.youtube.com/watch?v=-gXCpXsz9ps

Fra : Infinity

Dato : 25-08-08 20:51

Allan Krautwald wrote:
> [...]
>
> Paul McCartneys tribute til John Lennon:
> http://www.youtube.com/watch?v=HMo_XUHEjdE&feature=related
>
> Paul McCartneys sang om John Lennon-Here Today

Hvis vi skal ud i Beatle til Beatle så er det da Ringo's Early 1970 man skal
lytte til, her synger han direkte om hvem af de andre han synes bedst om.
http://www.youtube.com/watch?v=JTqQ_uxR42I

I'm the Greatest - skrevet af John Lennon - har også referencer til Beatles.
http://www.youtube.com/watch?v=l_vKu2xoJaM&feature=related

--
/Infinity

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-08-08 13:36

Martin Bak skrev:

> Med dette dagens ord er det ikke tanken at vi skal høre
> en masse Beatles-sange, men få grupper eller solister
> har vel som netop The Beatles opnået at blive refereret
> til i /andre/ kunstneres værker.

Frank Zappa, som jeg ellers er/var en stor fan af, har lavet
en efter min mening dårlig "parodi" på "Lucy In The Sky
With Diamonds":

http://es.youtube.com/watch?v=OlcmMhB9xk8

Da han gav nummeret i Falkoner-Teatret (cirka) 1988,
var der ikke ret mange af os der klappede ret
meget.

--
Herluf :·)

Fra : Karsten Vinding

Dato : 25-08-08 15:21

Tja, der er jo en masse referencer til Beatles, og deres numre er der jo
lavet utallige covere af.

Danske News lavede på deres plade "News" fra 1984, en sang der hed Beatles.

Den er selvfølgelig umulig at opstøve på Youtube o.s.v.

Men teksten har jeg fundet:

Som ganske lille hørte jeg en sang
Meget kort, ikke særlig lang

Twist and shout, take me by the hand,
I love you more than I can say, please dont let me down,
please dont leave me, need somebody, help I need you .......

Uden at forstå at forstå et ord de sang
(Hvad var det de sang?)
var jeg med fra den første gang

Twist and shout, take me by the hand,
Nobody loves you like I do, please dont let me down,
please dont leave me, need somebody, help I need you .....

She said, good day, we can work it out,
here there and everywhere, we can work it out .......

Tyve år, ja tiden går sin gang
Dét var hvad alle gik og sang

Twist and shout, take me by the hand
I love you more than I can say, please dont let me down,
please dont leave me, need somebody, help I need you .....

Uuh she said, good day, we can work it out,
here there and everywhere, we can work it out .......

Nummeret er en glad lille melodi, som vel meget godt kort beskriver den
oplevelse folk havde af at Beatles musik var utroligt i ørefaldende, og
så får de jo remset en pæn slat af deres største hits op i omkvædet.

--
Mvh, Karsten.

Fra : Martin Bak

Dato : 25-08-08 17:16

"Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Beatles.
>
> Den er selvfølgelig umulig at opstøve på Youtube o.s.v.

Den havde jeg faktisk ventet ville komme meget tidligere. En fin lille sang
synes jeg også, men det er lidt irriterende at jeg har haft den i hovedet
siden jeg startede denne strå
Også Grønbechs "Georg Paul Ringo og John havde jeg troet ville dukke op. Og
selvfølgelig en masse engelsksprogede, som jeg dybt i mit baghovede ved
findes, men som ikke gider at poppe op. Det arkivsystem vi har i hovedet er
sgu sjovt skruet sammen nogen gange. Associationerne skal komme på en
bestemt måde før det virker.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Cykellapper

Dato : 25-08-08 19:21

Hvad med The Rutles?

F.eks.: Hold My Hand
http://www.youtube.com/watch?v=8qf8y7v0WIE

eller Love Life
http://www.youtube.com/watch?v=8qf8y7v0WIE

eller Get Up and Go
http://www.youtube.com/watch?v=6HxNGyE3zng&feature=related

I filmen havde George Harrison i øvrigt også en birolle som interviewer.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : MM

Dato : 25-08-08 21:06

> [...]
> opnået at blive refereret til i /andre/ kunstneres værker.
> Det er måske svært, for man kan jo ikke søge dem på nogen måde, man er

U2's coverudgave af Helter Skelter fra Rattle and Hum bliver indledt med
ordene: "This is a song Charles Manson stole from the Beatles. We're
stealing it back..."
http://www.youtube.com/watch?v=s7Mvrl1NPQM

~MM