Identificér en dansk melodi/folkesang/-vis~
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 18-08-08 11:05

Hvad er det for en sang vi lige hører 5 sekunder af,
fra 4:00 - 4:05 ?

http://www.youtube.com/watch?v=jbgQ4pw68vA&feature=related

Jeg føler at jeg kender den, og faktisk også at jeg kan
fortsættelsen, men hver gang jeg prøver at nynne en
fortsættelse, taber jeg tråden efter 2-3 toner...

Fra : Pernille

Dato : 18-08-08 11:53

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortsættelsen, men hver gang jeg prøver at nynne en
> fortsættelse, taber jeg tråden efter 2-3 toner...
Den, som Victor Borge, bl.a., spiller er
"Hist hvor vejen slår en bugt"
Er det den, du søger?

Fra : Pernille

Dato : 18-08-08 12:08

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Den, som Victor Borge, bl.a., spiller er
> "Hist hvor vejen slår en bugt"
> Er det den, du søger?

Jeg har lige lyttet til hele klippet. Hvor var han dog en dygtig mand, ham
Victor Borge!
Han var fantastisk morsom og en fantastisk dygtig pianist.
Jeg hørte ikke radio, da du gjorde, kl 04.00, så jeg ved ikke, hvilket
nummer det er du søger. Men siden du sender et klip, med Victor Borge, så
går jeg ud fra, at det er iblandt dem han spiller... ?

Fra : Holst

Dato : 18-08-08 12:16

Pernille wrote:

> Jeg hørte ikke radio, da du gjorde, kl 04.00, så jeg ved ikke, hvilket
> nummer det er du søger. Men siden du sender et klip, med Victor Borge, så
> går jeg ud fra, at det er iblandt dem han spiller... ?

De anførte tider er i minutter, så det er i et interval i klippet.

Fra : Karsten Vinding

Dato : 18-08-08 16:52

Pernille wrote:

> Jeg har lige lyttet til hele klippet. Hvor var han dog en dygtig mand, ham
> Victor Borge!

Tjek denne optagelse:

http://www.youtube.com/watch?v=rIFHVuMb4bE

Det er en fremragende forestilling hvor Victor Borge spiller sammen med
Michala Petri. Hun er fantastisk dygtig, men det er Borge også....

Jeg vil kun afsløre at det bliver en anderledes fortolkning af Cardas...

--
Mvh, Karsten

Fra : Pernille

Dato : 18-08-08 22:35

"Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Michala Petri. Hun er fantastisk dygtig, men det er Borge også....
>
> Jeg vil kun afsløre at det bliver en anderledes fortolkning af Cardas...

- Et rigtig godt klip!

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 18-08-08 13:47

> [...]
> fortsættelsen, men hver gang jeg prøver at nynne en
> fortsættelse, taber jeg tråden efter 2-3 toner...

"To lys på et bord"?

Jeg hører tonerne til teksten: "de lys brændte hurtigt ned"
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-08 18:39

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> [...]
> fortsættelsen, men hver gang jeg prøver at nynne en
> fortsættelse, taber jeg tråden efter 2-3 toner...

Jeg plukker fløjlsgræs og ridderspore?

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Pernille

Dato : 18-08-08 22:38

> [...]
> fortsættelsen, men hver gang jeg prøver at nynne en
> fortsættelse, taber jeg tråden efter 2-3 toner...
Eller er det "hvis du ingen penge har, får du fedt i tønden"
( Jeg har fanget mig en myg. )

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-08-08 22:16

> [...]
> fortsættelsen, men hver gang jeg prøver at nynne en
> fortsættelse, taber jeg tråden efter 2-3 toner...

Spørger du mig, er det et lille brudstykke af " Spurven sidder stum bag
kvist" Og da de andre er Hist hvor vejen slår en bugt, og Der bor en bager,
Samt Det var en lørdag aften.... Så passer den lige som meget godt ind i
arrangementet, selv om det kun er en meget lille strofe fra den.

M.V.H....Benny..