Dagens ord: Telegraph
Fra : Max

Dato : 15-08-08 20:50

Hej

Dagens ord er telefonens forgænger: Telegraph

I starten blev telegrafen brug meget sammen med togdrift

Bob Dylan - Slow Train (undskyld for den ringe lyd)
http://www.youtube.com/watch?v=YwG4jxfhLzI&feature=related

og lidt mere med nøglen

Orchestral Manoeuvres In The Dark - Telegraph
http://www.youtube.com/watch?v=SrZfBZOEePk

og så hovedgaden ud af byen

- Mark Knopfler
http://www.youtube.com/watch?v=gjJzlIedCuo&feature=related

senere kom så radioen til med sine morsesignaler

Retta Young - Sending Out An S.O.S.
http://www.youtube.com/watch?v=60V-GddekNI

ps: Abba får I ikke herfra :)

Listen over brugte ord kommer her:

Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Away,
Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat,
Booze, Born, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Celtic, Country, Cowboy,
Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Desert, Doctor,
Dream, Duo, Dylan, Dør, Earth, Electricity, England, Eternal, Evil,
Eyes/Øjne, Face, Fail, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever,
Fitness, Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk,
Garden/have, Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk,
Guitar, Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello,
Help, Hero, Highway, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Hurricane,
Ireland, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Klippe, Latin,
Legs, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man,
MILF., Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother,
Mountain, Needle, New York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean,
One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Postman, Power,
Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach, Religion, Road, Robot, Rock,
Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run, School, Service, Sex,
Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Speed,
Sport, Spring, Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer, Sun,
Surprice, Sweet, Swing, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik,
Telephone, Telegraph, Terapi, Thunder, Time, Tomorrow,
Tour de France, Train, Tribute, Tudefilm, Twins, Tysk,
Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend, West,
Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World, Write,
Yesterday, You,

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-08-08 21:26

On Fri, 15 Aug 2008 21:50:21 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej
>
>Dagens ord er telefonens forgænger: Telegraph

Det mest oplagte er Dire Straits - "Telegraph Road"
http://uk.youtube.com/watch?v=u9hWvE-vaWE&fmt=18

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Max

Dato : 15-08-08 21:36

Hej Poul Erik

> Det mest oplagte er Dire Straits - "Telegraph Road"

Ja, jeg havde snuppet den med Mark Knopfler :)

--
Mvh Max

Fra : schlafen

Dato : 16-08-08 07:27

Pointer Sisters - Telegraph your Love
http://www.youtube.com/watch?v=y3MahYj8wEo

Fra : Max

Dato : 16-08-08 19:27

Hej schlafen

Jeg havde egentlig satset på at sende staffetten vidre til
vedkommende der kom med denne her, men den kom ikke

T Rex - "Telegram Sam"
http://www.youtube.com/watch?v=uHa8ZPmfNuI&feature=related

> Pointer Sisters - Telegraph your Love

så du får staffetten for den der.

Di di dah dah dah di di, hit it.

--
Mvh Max

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 16-08-08 07:37

> Hej
>
> Dagens ord er telefonens forgænger: Telegraph

Lidt mere moderne end telegrafen, er telex'en:
Telex at Eurovision 1980
http://www.youtube.com/watch?v=6USa0zUMmqI

VH Pernille

Fra : Per Hagemann

Dato : 16-08-08 14:02

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i meddelelsen

> Lidt mere moderne end telegrafen, er telex'en:
> Telex at Eurovision 1980
> http://www.youtube.com/watch?v=6USa0zUMmqI

3 år tidligere ved Melodigrandprix var man ikke avanceret til telex og
elektronisk musik. Der stillede Tyskland op med en telegraf og diskomusik:

Silver Convention - Telegram

http://www.youtube.com/watch?v=kNpW9WqbCiY