Dagens ord: Telephone
Fra : Max

Dato : 13-08-08 16:28

Hej.

Og gider man ikke skrive, ja så kan man jo ringe, derfor
bliver dagens ord: telefon/telephone.

Jeg ligger ud med nogle læber der kan få telefonen
til at smelte :)

Blondie - Hangin' On The Telephone
http://uk.youtube.com/watch?v=OTVANp6Psd4

og så en der prøver at ringe en han savner op

Memphis Tennessee - Chuck Berry
http://uk.youtube.com/watch?v=iZ21y8srhOY

Listen over brugte ord kommer her:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Away,
Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat,
Booze, Born, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Celtic, Country, Cowboy,
Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Desert, Doctor,
Dream, Duo, Dylan, Dør, Earth, Electricity, England, Eternal, Evil,
Eyes/Øjne, Face, Fail, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever,
Fitness, Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk,
Garden/have, Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk,
Guitar, Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello,
Help, Hero, Highway, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Hurricane,
Ireland, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Klippe, Latin,
Legs, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man,
MILF., Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother,
Mountain, Needle, New York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean,
One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Postman, Power,
Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach, Religion, Road, Robot, Rock,
Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run, School, Service, Sex,
Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Speed,
Sport, Spring, Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer, Sun,
Surprice, Sweet, Swing, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik,
Telephone, Terapi, Thunder, Time, Tomorrow, Tour de France, Train,
Tribute,
Tudefilm, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend, West,
Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World, Write,
Yesterday, You,

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 13-08-08 16:31

Max wrote:

> Og gider man ikke skrive, ja så kan man jo ringe, derfor
> bliver dagens ord: telefon/telephone.

Et af mine favoritbands:

Deacon Blue - When Will You (Make My Telephone Ring)
http://www.youtube.com/watch?v=q8NQT5mySd8

Fra deres debutalbum.

Fra : Holst

Dato : 13-08-08 16:42

Holst wrote:

> Fra deres debutalbum.

Ja, men altså ikke den postede sang, som er en eller anden liveudgave.

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 13-08-08 16:45

> Hej.
>
> Og gider man ikke skrive, ja så kan man jo ringe, derfor
> bliver dagens ord: telefon/telephone.

Og når man ringer siger man "Hallo"
David Bowie & Pet Shop Boys - Hallo spaceboy
http://www.youtube.com/watch?v=cwdssHTfPJQ

Stevie Wonder - I just called to say I love you
http://www.youtube.com/watch?v=PY45DkaP9Ls

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 13-08-08 16:48

Og så skal de kiksede oxo med:

Lonnie Devantier - Hallo, Hallo (Live)
http://www.youtube.com/watch?v=bprtMC2ndZs

Kølig Kaj - Stemmen I Mit Liv
http://www.youtube.com/watch?v=YIzHuVAUuwg

VH Pernille

Fra : Pernille

Dato : 13-08-08 18:31

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Og når man ringer siger man "Hallo"

Lionel Richie siger også Hello i denne sang.
Hello med Lionel Richie
http://youtube.com/watch?v=3-fFe2JGEw8

Operator, Information, Get Me Jesus on the Line
http://youtube.com/watch?v=FGj7R68W5uA

Fra : schlafen

Dato : 13-08-08 16:46

Lou Reed - New York Telephone Conversation
http://www.youtube.com/watch?v=Q7gBPBBZHw4&fmt=18

Foreigner - Love On The Telephone
http://www.youtube.com/watch?v=ic_fAEsguqY

Reba McEntire - Sleeping with the telephone
http://www.youtube.com/watch?v=s-ANLTCWSf8

Fra : Bruno

Dato : 13-08-08 17:37

Max wrote:
> Hej.
>
> Og gider man ikke skrive, ja så kan man jo ringe, derfor
> bliver dagens ord: telefon/telephone.

ELO - Calling America

http://www.youtube.com/watch?v=uE6RqGgmPZA

Besynderlig video forøvrigt - de har valgt at stå foran et grimt
kunstmusseum i Paris (af alle steder).

Mvh
Bruno

Fra : Holst

Dato : 13-08-08 18:23

Max wrote:

> Og gider man ikke skrive, ja så kan man jo ringe, derfor
> bliver dagens ord: telefon/telephone.

Åh ja, jeg kom jo lige til at tænke på:

S.P.O.C.K. - E.T. Phone Home
http://www.youtube.com/watch?v=BpBBWcpow6k

Det var live, og her albumversionen fra Play:

<http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&trackid=1066508&wmencpid=125&artistid=110796>

Jeg var slet ikke klar over, at S.P.O.C.K. havde lavet så meget ...

Fra : Pernille

Dato : 13-08-08 18:38

> Hej.
>
> Og gider man ikke skrive, ja så kan man jo ringe, derfor
> bliver dagens ord: telefon/telephone.

Her er så et ægte dansk nummer.

Keld Heick med Jeg Ringer På Fredag.
http://youtube.com/watch?v=VHoqfkShTpo
Når jeg hører den, kan jeg virkelig fornemme, hvordan alting har forandret
sig, i løbet af 30 år...

Fra : Pernille

Dato : 13-08-08 18:42

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://youtube.com/watch?v=VHoqfkShTpo
> Når jeg hører den, kan jeg virkelig fornemme, hvordan alting har forandret

OK, det er nok nærmere 40 år...

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 13-08-08 20:31

Meri Wilson: The Telephone Man
http://www.youtube.com/watch?v=qO18k215gpk

Fra : Max

Dato : 14-08-08 15:51

Hej Mikkel

> Meri Wilson: The Telephone Man
> http://www.youtube.com/watch?v=qO18k215gpk

Den morede vi os meget over da den kom frem,
så den får du så staffeten for.

Give it at call, Mikkel.

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 13-08-08 20:55

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev news:48a2fd61$0$15889
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hej.
>
> Og gider man ikke skrive, ja så kan man jo ringe, derfor
> bliver dagens ord: telefon/telephone.

Så kan vi jo starte med en Operator - og en smooth en. Sade
http://www.youtube.com/watch?v=efdfGeUKXuU om det så er en telefon-
operator skal jeg ikke kunne sige, men det er et FEEDT nummer!

Og i den her sang er der et telefon kald. Rockers By Choice lavede Engel!
Her er den i en lidt opdateret version med suspect og Chief One.
http://www.youtube.com/watch?v=ilOfJOElBuE

og så slutter jeg med lidt pop. Sheena Easton og telephone.
http://www.youtube.com/watch?v=ctcsYpYfLOY

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Bruno

Dato : 13-08-08 21:11

Broegger wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=efdfGeUKXuU om det så er en telefon-
> operator skal jeg ikke kunne sige, men det er et FEEDT nummer!

Enig.

Og så det mig til at tænke på Bryan Adams - Long Gone

http://www.youtube.com/watch?v=bAJq7uPnvM
(God optagelse, men desværre et lidt sløvt publikum)

Måske fordi jeg i 86 hørte ham synge "Operator give me Copenhagen".
Forøvrigt en fantastisk koncert hvor han efter tredie omgang ekstra
numre sluttede af med "Go home God damn'it"

Mvh
Bruno

Fra : Max

Dato : 13-08-08 21:42

Hej

> Og gider man ikke skrive, ja så kan man jo ringe, derfor
> bliver dagens ord: telefon/telephone.

Og så skal vi da lige have et af de ældste telefonnumre i New York City

Glenn Miller Orchestra - Pennsylvania 6-5000
http://uk.youtube.com/watch?v=WXGQNm4EKoc

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 13-08-08 21:48

On Wed, 13 Aug 2008 17:27:35 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej.
>
>Og gider man ikke skrive, ja så kan man jo ringe, derfor
>bliver dagens ord: telefon/telephone.

Telefonen starter med at sige "Ring Ring" i følge ABBA
http://www.youtube.com/watch?v=ZEbZqnC2oN4&fmt=18

Dertil bruger man
Electric Light Orchestra - "Telephone Line"
http://www.youtube.com/watch?v=XRJQLzc-bco&fmt=18

Men sometider er den man ringer til for langt væk til at de når
Carpenters - "Calling Occupants Of Interplanetary Craft"
http://www.youtube.com/watch?v=u2-blWgVk-A&fmt=18

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Max

Dato : 13-08-08 22:20

Hej

> Carpenters - "Calling Occupants Of Interplanetary Craft"
> http://www.youtube.com/watch?v=u2-blWgVk-A&fmt=18

Kunne du så ikke vælge "Calling Elvis" istredet ? :)

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 14-08-08 06:51

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev news:48a35006$0$15886

http://www.youtube.com/watch?v=oILT-J3Twt8

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-08-08 15:43

On Wed, 13 Aug 2008 23:20:13 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej

>Kunne du så ikke vælge "Calling Elvis" istredet ? :)

Jeg kender ikke lige nummeret (altså til at kalde ham - Mark
Knopfler's nummer kender jeg godt, - nåh ja, heller ikke til at kalde
ham, men det han spiller), men det kommer vel når vi får "Graceland"
her i byen.
http://www.123hjemmeside.dk/lone-kristensen/11252499

Fra : Max

Dato : 14-08-08 20:49

Hej Poul Erik

> Knopfler's nummer kender jeg godt, - nåh ja, heller ikke til at kalde
> ham, men det han spiller), men det kommer vel når vi får "Graceland"
> her i byen.

Ja, held og lykke til med det, jeg tror jeg heller vil overtale byen
her til at lave en kopi af The Cavern Club :)

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-08-08 23:45

On Thu, 14 Aug 2008 21:48:34 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Poul Erik

>Ja, held og lykke til med det, jeg tror jeg heller vil overtale byen
>her til at lave en kopi af The Cavern Club :)

Den ville jeg nu også hellere have, menden er der ingen der har mere.
Det der i dag kaldes Cavern Club er nyopført, desværre.

Fra : Martin Bak

Dato : 14-08-08 15:37

> Hej.
>
> Og gider man ikke skrive, ja så kan man jo ringe, derfor
> bliver dagens ord: telefon/telephone.

Så er der de her, der kan finde på at ringe midt om natten:

Soul Asylum: Runaway Train.

http://www.youtube.com/watch?v=psP1bKKEtHg

--
Martin