Dagens ord: Postman
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 12-08-08 10:53

Hej

Hvad skal dagen ord nu være?
Jo, jeg går og venter på posten, så en oplagt mulighed ville jo være
Post / Postman, så det bliver det.

Secret Service - "10 O'clock Postman"
http://uk.youtube.com/watch?v=Z7OAyq3FhEk%20&fmt=18

The Carpenters - "Please Mr. Postman"
http://uk.youtube.com/watch?v=AHfddvbKb4w

Listen over brugte ord kommer her:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Away,
Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat,
Booze, Born, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Celtic, Country, Cowboy,
Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Desert, Doctor,
Dream, Duo, Dylan, Dør, Earth, Electricity, England, Eternal, Evil,
Eyes/Øjne, Face, Fail, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever,
Fitness, Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk,
Garden/have, Genial, Girls, Gold, Goodnight, Grand Prix, Græsk,
Guitar, Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello,
Help, Hero, Highway, Holiday, Hollywood, Hope, Hot, House, Hurricane,
Ireland, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss, Klippe, Latin,
Legs, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som navn, Man,
MILF., Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother,
Mountain, Needle, New York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean,
One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Postman, Power,
Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach, Religion, Road, Robot, Rock,
Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run, School, Service, Sex,
Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Speed,
Sport, Spring, Stimulanser, Stone, Storby, Straight, Summer, Sun,
Surprice, Sweet, Swing, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik,
Terapi, Thunder, Time, Tomorrow, Tour de France, Train, Tribute,
Tudefilm, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend, West,
Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World, Write,
Yesterday, You,

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : schlafen

Dato : 12-08-08 11:12

Bay City Rollers - Rock'n'Roll Love Letter
http://www.youtube.com/watch?v=MNLdOx5zcRs&fmt=18

Stevie B - Because I Love You (The Postman Song)
http://www.youtube.com/watch?v=09qBdgqwYJY&fmt=18

Alison Moyet - Love Letters
http://www.youtube.com/watch?v=BBf8gwJnbEo&fmt=18

Fra : Broegger

Dato : 12-08-08 11:20

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev

> Hej
>
> Hvad skal dagen ord nu være?
> Jo, jeg går og venter på posten, så en oplagt mulighed ville jo være
> Post / Postman, så det bliver det.

Postman Pat - eller lidt mere kedeligt på dansk, Postmand Per.
http://www.youtube.com/watch?v=RZ-CQEF5Or4

Og Pat leder så videre til Pat Boone der synger om loveletters i sandet.
http://www.youtube.com/watch?v=m7TTkmC7HX8

Sandet finder man på stranden, så det leder videre til Beachboys. Og når
man ikke vil belemre postbudet må man jo ringe, så her er Had to phone Ya
http://www.youtube.com/watch?v=qEDccZoj_es

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Daniel L. Jørgensen

Dato : 12-08-08 12:55

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvad skal dagen ord nu være?
> Jo, jeg går og venter på posten, så en oplagt mulighed ville jo være
> [...]
Elvis Presley gav et brev til posten, men det kom sgu tilbage..

Elvis - "Return to Sender"
http://www.youtube.com/watch?v=-J3tdAuBJ3k

Fra : Pernille

Dato : 12-08-08 14:33

"Daniel L. Jørgensen" <dj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen

> Elvis Presley gav et brev til posten, men det kom sgu tilbage..
>
> Elvis - "Return to Sender"
> http://www.youtube.com/watch?v=-J3tdAuBJ3k
Ups! Du var lige lidt hurtigere, end jeg

Fra : Pernille

Dato : 12-08-08 13:01

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad skal dagen ord nu være?
> Jo, jeg går og venter på posten, så en oplagt mulighed ville jo være
> Post / Postman, så det bliver det.

Så skal vi have Return To Sender med Elvis Presly
http://youtube.com/watch?v=-J3tdAuBJ3k

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-08 13:04

> [...]
> Hej
>
> Hvad skal dagen ord nu være?
> Jo, jeg går og venter på posten, så en oplagt mulighed ville jo være

Jamen så må vi da ha' "Vinterbyøster, Postens Sang" med, jeg kan dog ikke
finde den på youtube.

Mark Knopfler med "Postcards From Paraguay":
http://uk.youtube.com/watch?v=EPDLjw15gVA

Og til sidst, Björk med "It's Oh So Quiet" fra albummet "Post":
http://uk.youtube.com/watch?v=htobTBlCvUU

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Pernille

Dato : 12-08-08 13:05

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad skal dagen ord nu være?
> Jo, jeg går og venter på posten,

Det kan være, at det er "The Letter" du får med postern.
Box Tops med The Letter
http://youtube.com/watch?v=wD9mCp8SifM

Fra : Pernille

Dato : 12-08-08 14:32

> [...]
> Hej
>
> Hvad skal dagen ord nu være?
> Jo, jeg går og venter på posten, så en oplagt mulighed ville jo være

Man kan jo også være så heldig, at få
Stevie Wonder - Signed, Sealed Delivered, I'm yours
http://youtube.com/watch?v=yw_R9_aBtYc

Fra : Pernille

Dato : 12-08-08 15:23

> [...]
> Hej
>
> Hvad skal dagen ord nu være?
> Jo, jeg går og venter på posten, så en oplagt mulighed ville jo være

Der er lavet rigtig mange indspilninger med The Dear John Letter sang.
Her er det John Lennon med sin egen
Dear John.
http://youtube.com/watch?v=sqvZ0zDJunk&feature=related

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-08-08 18:20

--

> [...]

> Hej
>
> Hvad skal dagen ord nu være?
> Jo, jeg går og venter på posten, så en oplagt mulighed ville jo være

Tom Jones har også brug for et postbud:

"Letter to Lucille"

http://www.youtube.com/watch?v=7Xb7Ewmio0Q

Og så en tåreperser fra Dolly Parton:

"Letter to heaven"

http://www.youtube.com/watch?v=sX8NDBxvq_k

mvh Eva

1

Fra : Max

Dato : 12-08-08 19:05

Hej

> Jo, jeg går og venter på posten, så en oplagt mulighed ville jo være
> Post / Postman, så det bliver det.

Samme ord, men anden betydning :)

Pink Floyd - The post war dream
http://www.youtube.com/watch?v=_g9ysArxCdk

og så et postkort :)

Elton John- Postcards From Richard Nixon
http://www.youtube.com/watch?v=b6krS3at5vA

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 13-08-08 09:09

On Tue, 12 Aug 2008 20:05:10 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej

>Samme ord, men anden betydning :)
>
>Pink Floyd - The post war dream
>http://www.youtube.com/watch?v=_g9ysArxCdk

Denne havde jeg slet ikke selv tænkt på, så den giver dig retten til
at finde det næste ord.

Fra : Max

Dato : 13-08-08 16:22

Hej Poul

> Denne havde jeg slet ikke selv tænkt på, så den giver dig retten til
> at finde det næste ord.

Jeg takker og finder noget.

--
Mvh Max