YouTube tip!
Fra : Allan S. Olsen

Dato : 11-08-08 23:36

Hej

Ved jo ikke lige om i ved det, men hvis ikke så:

Det er muligt at se videoer på YouTube i High Quality hvis man tilføjer
"&fmt=18" i adresselinien.

For eksempel:
http://uk.youtube.com/watch?v=zEfJXxVQzDw er i standard format dvs som
normalt.

Men ved at tilføje http://uk.youtube.com/watch?v=zEfJXxVQzDw&fmt=18 (&fmt=18
efter video kilde),
tvinger YT til at vise i mpeg4 kvalitet, hvis altså source video'n magter
det.

Det giver ret stor forskel på langt de fleste video'er også på lyden !!

Dog har jeg erfaret at på bl.a. nogle af video'erne fra pladeselskaberne
eks. Warnerbros, SonyBmg etc. der har det ligesom ikke den store effekt.

Bemærk at efter at have "fiflet" med trikket, så kommer der (normalt) en
valgmulighed i afspilleren hvor man kan skifte mellem std og high quality.

Hyg Jer med det hvis i vil.

Allan

Fra : Pernille

Dato : 12-08-08 07:23

"Allan S. Olsen" <nuller@goj.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> det.
>
> Det giver ret stor forskel på langt de fleste video'er også på lyden !!

Tak, fordi du deler din viden med os!

Fra : Henrik

Dato : 12-08-08 11:06

Allan S. Olsen wrote:
> [...]
> Bemærk at efter at have "fiflet" med trikket, så kommer der (normalt)
> en valgmulighed i afspilleren hvor man kan skifte mellem std og high

Tip, du kan også bare sætte den fast til at gøre dette i dine account
indstillinger.
Der kan du stille den til at du har en hurtig forbindelse, så sker det helt
automatisk.. ;)

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Aage Jæger

Dato : 12-08-08 13:20

"Allan S. Olsen" <nuller@goj.net> skrev i en meddelelse
> Det er muligt at se videoer på YouTube i High Quality hvis man tilføjer
> [...]

Man kunne også bare klikke på "watch in high quality"-linket... :)

Fra : Michael Lund

Dato : 12-08-08 18:15

"Aage Jæger" <aage@ingenspam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Allan S. Olsen" <nuller@goj.net> skrev i en meddelelse

> Man kunne også bare klikke på "watch in high quality"-linket... :)

Korrekt, men der er den forskel at &fmt=18 i nogle tilfælde sætter Stereo
til.

Prøv selv på den Sanne Gottlieb video jeg har uploadet

http://uk.youtube.com/watch?v=avtUJvsgkbU

og så med "tricket"

http://uk.youtube.com/watch?v=avtUJvsgkbU&fmt=18

Mic.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 12-08-08 19:22

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> wrote in

> [...]
> Stereo til.
>
> Prøv selv på den Sanne Gottlieb video jeg har uploadet

Åbenbart kun ved nyere uploads, kigger jeg på min gamle upload
af Trentemøller's live version af Moan, så er den fortsat i mono,
så det med Stereo må være at nyere påhit på tuben.

Men billedet bliver da pænere at se på

--
Henrik Laursen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 12-08-08 20:13

Jo, Stereo teorien virker faktisk.
Har prøvet at smide Camille Jones vs. Fedde Le Grand op

Normal med Mono lyd:
http://uk.youtube.com/watch?v=uxa4lv0dGm8

HQ med Stereo lyd:
http://uk.youtube.com/watch?v=uxa4lv0dGm8&fmt=18

--
Henrik Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-08 16:52

> [...]
> efter video kilde),
> tvinger YT til at vise i mpeg4 kvalitet, hvis altså source video'n magter

Det vidste jeg ikke så jeg takker meget for denne oplysning.

Har så lige været inde og se at man kan ændre det til altid at vise i høj
opløsning hvis man har en hurtig forbindelse.

Det gøres under My Account/Video Playback Quality.

Igen mange tak for tippet Allan.

kimilar