Kunstkritikere tager altid fejl
Fra : Guds udsending

Dato : 08-08-08 23:19

Alle kunstarter rummer et unikt udtryk, ligeledes alle
kunstværker. Det er dumt at kritisere kunst, da det jo ,
når alt kommer til alt, drejer sig om subjektiv opfattelse.
Imidlertid kan man dele sine indtryk med andre, uden at
være vurderende. Dette kaldes ikke kritik, og kritik af
kunst er tåbelig, da det kun er et udtryk fra kritikerens
side om at han har et selvidentificerende forhold til en
bestemt kunstart. Derfor er musikkritikere ligegyldige, som
sikker blot ønsker at tjene til dagen og vejen, de som
læser musikkritiske tekster er derimod dårer, som ikke har
nogen åbenhed om deres egne motiver over for sig selv.

Hvis jeg nu kan lide udtrykket i noget musik, som få andre
kan lide, fortæller det så jeg er anderledes
følelsesmæssigt, eller fortæller det, at jeg har en anden
opfattelse af noget bestemt musik. Man kan ikke sige, at
noget bestemt stykke musik udtrykker en specifik følelse for
alle, så hvordan skal man kunne svare på dette?