Dagens Ord: School/Skole
Fra : Broegger

Dato : 07-08-08 21:51

Hej

Tak for stafetten. Dagens ord bliver aktuelt for rigtigt mange fra på
mandag. Så vi tager en tur i skole!

Først kunne det være Eddie Skoller, men jeg kan nu bedre lide Pete
Seeger. What did you lean in school today
http://www.youtube.com/watch?v=VucczIg98Gw

og så lidt rock. Alice Cooper, Schools out.
http://www.youtube.com/watch?v=rZ7m_IBX-Yo

Ordlisten:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Away,
Beautiful/smuk, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze,
Born, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying,
Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Desert, Doctor, Dream, Duo, Dylan,
Dør, Earth, Electricity, England, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face, Fail,
Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve,
Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Gold, Goodnight,
Grand Prix, Græsk, Guitar, Gun, Hammer, Hands, Hawaii, Heart, Heat,
Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Holiday, Hollywood, Hope, Hot,
House, Hurricane, Ireland, jack, Jungle, Justice, Kangaroo, King, Kiss,
Klippe, Latin, Legs, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som
navn, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother,
Mountain, Needle, New York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean, One,
Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit,
Radio, Rain, Reach, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/rose/roser, Royal, Run, School, Service, Sex, Silver, Skov, Sky,
Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Speed, Sport, Spring, Stimulanser,
Stone, Storby, Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet, Swing, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Teknik, Terapi, Thunder, Time, Tomorrow, Tour de
France, Train, Tribute, Tudefilm, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak,
Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work,
World, Write, Yesterday, You,

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Broegger

Dato : 07-08-08 21:53

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev

Hej

191 Dagens ord har der været. Og her er så statestikken.

Broegger   16
Per Beer Hansen   14
Pernille   11
Max   11
Poul Erik Lindaa   10
Alex Linaa   9
Schlafen   9
Martin Bak   8
Studo   7
Ivan V. Klattrup   6
Mathias   6
Bjarne K   6
Lars Frandsen   5
Hauge   5
kautaq   4
Steen Lindkvist Nielsen   4
Michael Lund   4
Lars Kyndi Laursen   4
Eva Schmidt   4
Thomas Jespersen   3
Holst   3
MM   3
Pernille Højgaard   3
Herluf Holdt, 3140   3
Allan Krautwald   2
B. Sørensen   2
Dan "748" Dethlefsen   2
Holm   2
Mikkel Bierberg-Petterson   2
Ole Thomsen   2
Rysz (8900)   2
Sv-e   2
Trekroner   2
J.S.   2
Martin (TMM)   2
Anders   1
Erling Jensen   1
JSM   1
Lars D. Christensen   1
Lasse Skovsager   1
P. Petersen   1
Peter Westh   1
Robert Eriksen   1
Preben Nielsen   1
Per Hagemann   1
Peter Brandt Nielsen   1
Grand Total   191

Fra : Per Hagemann

Dato : 08-08-08 11:58

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen

> 191 Dagens ord har der været. Og her er så statestikken.

Hvis nogen gider udarbejde en liste over hvilke videoer som allerede har
været brugt i legen sorteret efter artist, så har de deltagere som gerne vil
undgå gentagelser en chance for at vælge noget andet.

En del af de gamle henvisninger fører kun til bortfjernede videoer, men de
fleste deltagere har nævnt artist og titel, sådan at der kan laves en næsten
fuldkommen statistik, hvis nogen har lyst til det store arbejde.

Fra : Neo

Dato : 08-08-08 07:33

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Tak for stafetten. Dagens ord bliver aktuelt for rigtigt mange fra på
> mandag. Så vi tager en tur i skole!

Supertramp - School
http://www.youtube.com/watch?v=l2z6CCqi1Mo

Mvh Neo

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 08-08-08 08:25

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Tak for stafetten. Dagens ord bliver aktuelt for rigtigt mange fra på
> mandag. Så vi tager en tur i skole!

Her er så lidt blandet fra mig:

Beauty School Drop Out - Grease
http://www.youtube.com/watch?v=Hu7iI25r-2s

High School Musical - Bop to the Top
http://www.youtube.com/watch?v=xt8ysslGKR8&feature=related

Cliff Richard 15 Bachelor Boy
http://www.youtube.com/watch?v=3IW-6E1FJWo&feature=related

Hende her, er vel knapt skolealderen, men flot stemme:

Nikka Costa - Out Here On My Own
http://www.youtube.com/watch?v=VPGVTEk85io

VH Pernille

Fra : Pernille

Dato : 08-08-08 08:30

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Tak for stafetten. Dagens ord bliver aktuelt for rigtigt mange fra på
> mandag. Så vi tager en tur i skole!

Ja, der kan jo være mange problemer, forbundet med det at gå i skole...
Her er det
Sandy - fra filmen Grease
"- What will they say monday at school?"
http://youtube.con/watch?v=MfIJFV9aL68

Fra : Max

Dato : 08-08-08 08:38

Hej Broegger

> Først kunne det være Eddie Skoller, men jeg kan nu bedre lide Pete
> Seeger. What did you lean in school today

Jeg har det på samme måde :)

Her er så noget jeg selv føler for

Chuck Berry - School Days
http://www.youtube.com/watch?v=OST7jz9GNbw

og denne her burde have været med Muddy Waters, men den
kunne jeg ikke hitte på røret, så I må "nøjes"

Alvin Lee And Ten Years After - Mornin' Little Schoolgirl
http://www.youtube.com/watch?v=_i07SahQl5w&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 08-08-08 08:40

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Tak for stafetten. Dagens ord bliver aktuelt for rigtigt mange fra på
> mandag. Så vi tager en tur i skole!

Forhåbentlig, oplever alle børn at have mindst én lærer, der får betydning
for dem.
Én som virkelig brænder for sit arbejde med børn.
Det handler To Sir With Love om.
Lulu indsang To Sir With Love tilbage i ´67
http://youtube.com/watch?v=veSNKO0fdjA

Og 40 år senere. Igen Lulu med To Sir With Love
http://youtube.com/watch?v=vIal_bR9gHY

Fra : Pernille

Dato : 08-08-08 09:44

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Tak for stafetten. Dagens ord bliver aktuelt for rigtigt mange fra på
> mandag. Så vi tager en tur i skole!

Me and Julio Down by the Schoolyard
Simon and Garfunkel i Central Park
http://youtube.com/watch?v=H997IZkkO4Y

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-08-08 10:04

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Tak for stafetten. Dagens ord bliver aktuelt for rigtigt mange fra på
> mandag. Så vi tager en tur i skole!

Nirvana med "School":
http://www.youtube.com/watch?v=rvwzCobcxTw

Og så lidt "School Of Rock" med Jack Black:
http://www.youtube.com/watch?v=HM82hW3BdGU

Ramones med "Rock'n'roll Highschool":
http://www.youtube.com/watch?v=hLahs7yCprQ

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Broegger

Dato : 08-08-08 20:52

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev news:489c0c22$0
$90269$14726298@news.sunsite.dk:

> Og s† lidt "School Of Rock" med Jack Black:
> http://www.youtube.com/watch?v=HM82hW3BdGU

Ok, jeg overgiver mig. Den film ha rjeg set flere gange sammen med min søn.
Bare man kunne finde sådan en lærer! Den giver stafetten.

Fra : Per Hagemann

Dato : 08-08-08 11:45

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Tak for stafetten. Dagens ord bliver aktuelt for rigtigt mange fra på
> mandag. Så vi tager en tur i skole!

I TV-reklamerne optræder På Slaget 12 hele tiden med School Is Over, men på
youtube er det ikke til at finde den i nogen som helst version på engelsk.
På fransk findes den dog:

Sheila - l'école est finie

http://www.youtube.com/watch?v=uLNYItOsKx8

ABBA - When I Kissed The Teacher

http://www.youtube.com/watch?v=Wx3qUIt6hY8

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 08-08-08 11:53

On 07 Aug 2008 20:51:03 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>Hej
>
>Tak for stafetten. Dagens ord bliver aktuelt for rigtigt mange fra på
>mandag. Så vi tager en tur i skole!

Cat Stevens - "(Remember The Days Of The) Old School Yard"
http://www.youtube.com/watch?v=03814W3eSBs

The Collins Kids - "High School Confidential"
http://www.youtube.com/watch?v=8ldnt4Ltp7o

Hva' Snakker Du Om - Anden - "Folkeskolen Før Og Nu"
http://www.youtube.com/watch?v=xC0BMY4ZY1U

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Martin Bak

Dato : 08-08-08 15:47

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Tak for stafetten. Dagens ord bliver aktuelt for rigtigt mange fra på
> mandag. Så vi tager en tur i skole!

2 forskellige og begge lidt anderledes videoer til det samme nummer:

Boomtawn Rats: I dont like mondays

http://www.youtube.com/watch?v=0lxGw8GNs9I

http://www.youtube.com/watch?v=6KKHQcLkvB0

--