Dagens ord: Berlin
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-08-08 23:19

Hej

Dagens ord er også et sted, men denne gang en *by*,
som har forandret sig hver gang man kommer igen,
nemlig det genforenede Tysklands hovedstad, Berlin.

Fra Roger Waters megaopførelse af "The Wall" på
Potzdamer Platz en varm lørdag den 21. juli 1990 - hvor
vi var ca. 345.000 storsvedende publikummer - er her
to numre:

Another Brick in The Wall - Roger Waters and Cyndi Lauper:
http://www.youtube.com/watch?v=bl_TI-b8ZS8&NR=1

Roger Waters & Sinead O'Connor - Mother:
http://www.youtube.com/watch?v=gZ2tluarzZs

Herluf :·)

Følgende ord er brugte:

Ace, Alone/Alene, America, Animal, Arms, Army, Australien, Away,
Beautiful/Smuk, Ben/Legs, Berlin, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue,
Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Country, Cowboy,
Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter,Desert,
Det lyder som et navn, Doctor, Dream, Duo, Dylan, Dør, Earth/Jord,
Electricity, England, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face, Fail, Fantasi,
Farver/Colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food,
Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls,Gold, Goodnight,
Grand Prix, Græsk, Guitar, Gun/Pistol, Hammer, Hands, Hawaii,
Heart, Heat, Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Holiday,
Hollywood, Hope, Hot, House, Hurricane, Ireland, Jack, Jungle,
Justice, Kangaroo, King, Kiss, Klippe, Latin, Life, Light/Lys, Live,
Love, Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months,
Moon, Mother, Mountain, Needle, New York, Night, Nobody,
Nordisk, Nothing, Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics,
Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Reach/Ræk,
Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/Rose/Roser,
Royal, Run, Service, Sex, Silver, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke,
Snow, Sommer/summer, Soundtrack, Speed, Sport, Spring,
Stimulanser, Stone/Sten, Storby, Sun, Straight, Surprise, Sweet,
Swing, Søndag, Tal/Numbers/0123456789, Teknik, Terapi,
Thunder, Time, Tudefilm, Tomorrow, Tour De France, Train,
Tribute, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding,
Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood,
Word, Work, World, Write, Yesterday, You

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 05-08-08 01:01

Berlin - "Take My Breath Away"
http://www.youtube.com/watch?v=BQpPe_xvihA

Irving Berlin - "Cheek to cheek"
http://www.youtube.com/watch?v=G0uFRYpceHg

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Broegger

Dato : 05-08-08 07:44

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev news:48978042$0
$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hej
>
> Dagens ord er også et sted, men denne gang en *by*,
> som har forandret sig hver gang man kommer igen,
> nemlig det genforenede Tysklands hovedstad, Berlin.

Så er jeg tilbage fra ferie, nogen der vil købe 4 brugte ferieuger?

Berlin... hmmm... Vi kan starte med Søren Kragh Jacobsen. På skiven
Isalena er der et dejligt nummer der netop hedder Berlin. Jeg har ikke
lige kunnet finde den med lyd, men her er et link til albummet.
http://www.rillen.dk/index.asp?headGroupID=2&ProductNr=85300

Og så har vi jo Joe Cocker og Jennifer Warnes med First we take
Manhattan.
http://www.youtube.com/watch?v=DinvTZ85OtI

og det må så lige være det. Jeg skal også lige opdatere min statestik, så
den kommer senere idag.

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Broegger

Dato : 05-08-08 08:08

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev

Vi skal da også lige have Nordstrøm og deres Berlin. Dejlig pop.
http://www.youtube.com/watch?v=jyo00Lv0RiQ

Fra : Pernille

Dato : 05-08-08 12:31

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.rillen.dk/index.asp?headGroupID=2&ProductNr=85300
>
> Og så har vi jo Joe Cocker og Jennifer Warnes med First we take

Øv! den skulle jeg lige til at sende...
Men jeg har set efter
Berlin Berlin med Brødrene Olsen, - uden held...

Fra : Max

Dato : 07-08-08 16:29

Hej Broegger

> Så er jeg tilbage fra ferie, nogen der vil købe 4 brugte ferieuger?

Nej, men vi kan bytte :)

> Berlin... hmmm... Vi kan starte med Søren Kragh Jacobsen. På skiven
> Isalena er der et dejligt nummer der netop hedder Berlin. Jeg har ikke
> lige kunnet finde den med lyd, men her er et link til albummet.

Det er ikke meget vi ser til danske numre i disse stafetter, og da slet
ikke til mere speciellet tiln som SKJ, han får mig forøvrig altid til at
tænke på Skåne, hvor jeg forøvrig selv ferierede i år.

Den får du stafetten for, so take it away.

--
Mvh Max

Fra : STEEN :-)

Dato : 05-08-08 11:32

> [...]

>som har forandret sig hver gang man kommer igen,
>nemlig det genforenede Tysklands hovedstad, Berlin.

En stor koncert oplevelse denne sommer var Lou Reed i Operaen med en
opførelse af hele albummet Berlin
Herfra har jeg valgt sangen satelite of love :

http://www.youtube.com/watch?v=bkqgxEFQFBY

Hilsen

STEEN C.

Fra : Pernille

Dato : 05-08-08 12:40

> Hej
>
> Dagens ord er også et sted, men denne gang en *by*,
> som har forandret sig hver gang man kommer igen,
> nemlig det genforenede Tysklands hovedstad, Berlin.

Berlin 1945 - Ruins inColor - Marlene Dietrich
http://youtube.com/watch?v=EF3kDBAhUWY

Fra : Pernille

Dato : 05-08-08 12:52

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Berlin 1945 - Ruins inColor - Marlene Dietrich
> http://youtube.com/watch?v=EF3kDBAhUWY

Der er ikke så meget musik i denne video
-Men jeg synes alligevel godt, at vi kan have dette historiske klip med.
John F Kennedy - Ich Bin Ein Berliner Speech.
http://youtube.com/watch?v=GK907TwM7q0

Fra : schlafen

Dato : 05-08-08 14:22

Infernal - From Paris to Berlin
http://www.youtube.com/watch?v=THt5u-i2d9k

Fra : Hauge

Dato : 05-08-08 14:35

Hej
Herluf Holdt, 3140 wrote:
> Dagens ord er også et sted, men denne gang en *by*,
> som har forandret sig hver gang man kommer igen,
> nemlig det genforenede Tysklands hovedstad, Berlin.

Så skal vi da have en gang fedt tysk synthpop:

Summer In Berlin - Alphaville
http://www.youtube.com/watch?v=hpIBYO88n38

Mvh Hauge

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 05-08-08 14:46

> Hej

Og hej til dig

Jeg kom til at tænke på Christiane F.
Heroes med Davis Bowie
http://www.youtube.com/watch?v=RVYDG2oSdlY

VH Pernille

Fra : Max

Dato : 05-08-08 15:55

Hej Herluf

> nemlig det genforenede Tysklands hovedstad, Berlin.

SÃ¥ vil jeg bringe en meget kendt live optagelse fra
Berlin frem i lyset, nemlig

Barclay James Harvest - Child Of The Universe
http://www.youtube.com/watch?v=YFF68DVcduE

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 05-08-08 17:42

> Hej Herluf

> Så vil jeg bringe en meget kendt live optagelse fra
> Berlin frem i lyset, nemlig
>
> Barclay James Harvest - Child Of The Universe
> http://www.youtube.com/watch?v=YFF68DVcduE

Jeg tænkte også straks på BJH, men med dette nummer:

BJH: Berlin
http://www.youtube.com/watch?v=owKhEW5Iv4E
--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 05-08-08 17:45

> Jeg tænkte også straks på BJH, men med dette nummer:
>
> BJH: Berlin
> http://www.youtube.com/watch?v=owKhEW5Iv4E

ouch! Det lyder en hel del bedre på pladen

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 05-08-08 18:26

Hej Martin

> ouch! Det lyder en hel del bedre på pladen

20 år gør også en forskel :)

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 05-08-08 17:48

> Hej
>
> Dagens ord er også et sted, men denne gang en *by*,
> som har forandret sig hver gang man kommer igen,
> nemlig det genforenede Tysklands hovedstad, Berlin.

Så tilgiv mig lige endnu et indlæg. Denne gang lyder det lidt bedre.

Leonard Cohen: First we take Manhattan:
http://www.youtube.com/watch?v=tFBKV0zVXSE

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : lhs

Dato : 07-08-08 11:10

hmmm mike batt lavede plade six days in Berlin, men den er ikke at linke
til, men her aligevel lidt Mike Batt
http://www.youtube.com/watch?v=uAWESB7jLvw

Lhs

Fra : herlufholdt@privat.d~

Dato : 07-08-08 09:01

On 5 Aug., 19:26, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Martin

> 20 år gør også en forskel :)
> Mvh Max

Hej Max

Min computer hjemme er 'død' i varmen.
Jeg skal ud at købe en ny.

Kan du ikke give stafetten videre?

Med venlig hilsen
Herluf

Fra : Max

Dato : 07-08-08 16:26

Hej Herluf

> Min computer hjemme er 'død' i varmen.

Fred være med den.

> Jeg skal ud at købe en ny.

Lykke til med den opgave.

> Kan du ikke give stafetten videre?

Jo, det vil jeg gerne gøre. Takker for tilliden.

--
Mvh Max