Gaskomfur
Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 10-09-08 08:23

Efter at have haft gaskomfur i 5 år, er jeg flyttet til hus med glaskeramik.
Det vænner jeg mig aldrig til at bruge igen, og jeg gider ikke induktion, da
jeg ikke kan finde et uden "fingertouch", som jeg heller ikke kan fordrage.

Jeg skal derfor købe nyt gaskomfur i 90 cm, og efterlyser derfor peronlige
erfaringer med diverse mærker. Jeg søger et komfur med kun en ovn, og
roterende grillspyd, men hører gerne godt og dårligt om diverse gaskomfurer
I har prøvet.

Anders
http://spisdrik.blogspot.com

Fra : Padre

Dato : 10-09-08 03:14

On 10 Sep., 09:22, "Anders Halskov-Jensen" <and...@vinkriiitiiiik.dk>
wrote:

> [...]
> erfaringer med diverse mærker. Jeg søger et komfur med kun en ovn, og
> roterende grillspyd, men hører gerne godt og dårligt om diverse gaskomfurer

Jeg har et electrolux af den art, og er meget tilfreds med det. Det er
en udgået model, og jeg kan ikke huske modelnummeret, men det virker
rigtig godt, og jeg har været meget tilfreds med dne service, jeg har
fået på det (termnostaten røg, fixet på garantien af en tilsyneladende
meget kompetent tekniker)

--
padre

Fra : Mureren

Dato : 10-09-08 11:30

> [...]
> erfaringer med diverse mærker. Jeg søger et komfur med kun en ovn, og
> roterende grillspyd, men hører gerne godt og dårligt om diverse

Jeg har som Padre et Electrolux. Mit er et EKM90410X. (Padre, du kan se
modelnummeret i skuffen under ovnen)
Jeg er også meget tilfreds. Ingen klager overhovedet. Rengøringen er nem,
komfuret er pænt synes jeg, gas-funktionen kan der jo ikke invendes meget
mod, og hvis jeg endelig skulle have en anke må det være at fordi ovnen er
så stor, tager den længere tid at varme op end mine indbygningsovne.
Jeg har så til gengæld seriøst overvejet at skifte det ud med et
induktionskomfur, bare for at prøve det
(induktionskomfurer i 90 cm er desværre ikke så udbredte, så de er dyrere
end gaskomfuret...der dog heller ikke var gratis!)

Mvh.
Mureren

Til gengæld ville

Fra : Mureren

Dato : 10-09-08 11:35

> Mit er et EKM90410X.

Det der kommer tættest på i deres nuværende sortiment er vist EKM90450X.

Mvh.
Mureren

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 11-09-08 07:04

"Anders Halskov-Jensen" <anders@vinkriiitiiiik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaringer med diverse mærker. Jeg søger et komfur med kun en ovn, og
> roterende grillspyd, men hører gerne godt og dårligt om diverse

Tak til både Padre og Mureren. Jeg har overvejet netop et Electrolux, men
har har også kigget på smeg, som jeg tidligere har været tilfreds
med........Baumatic er jeg til gengæld blevet advaret imod.
Jeg søger videre lidt endnu...............

Anders