Majs
Fra : Dido

Dato : 05-09-08 13:16

Jeg har lige fået en stor posefuld majs fra naboen.... Hvad gør jeg lige
med dem??

Kan de holde sig i posen (måske ude i skuret) - og hvor længe?
Kan jeg fryse dem?? (som de er, "skrællet" eller kogt?)

Jeg kan godt lide majskolber, men vi kan ikke spise 25 majs på kort tid

Fra : Villy Erichsen

Dato : 05-09-08 15:17

In article <g9r7s5$21jr$1@newsbin.cybercity.dk>, Dido <blapper@msn.com>
wrote:

> [...]
>
> Kan de holde sig i posen (måske ude i skuret) - og hvor længe?
> Kan jeg fryse dem?? (som de er, "skrællet" eller kogt?)

De kan holde sig nogle få dage i skuret.
Til frysning "skrælles" de som du udtrykker det, og blancheres
(forkoges) ca. 2 minutter.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen