Whiskey
Fra : Hauge

Dato : 04-09-08 20:39

Hej

Hvis man skal have en rimelig god, som skal kunne drikkes uden andet end som
den er, eller med is.. Hvad skal man så gå efter?

Ballentines, Chivas Regal eller andet?

Er der nogle råd i kan give, eller skal jeg bimle ind på den lokale bar, og
smage mig lidt frem?

Vil helst ikke give mere end omkring 200 kr. for en 0.7 liters flaske, og
det er selvfølgelig danske priser, ved godt at man i .de kan få det lidt
billigere

Har aldrig drukket whiskey, andet end i det der irske kaffe og i
whiskey-sovs, men den erfaring kan vist ikke helt bruges her

Mvh Hauge

Ps.: Har fået anbefalet en Ballentines, og den kom jeg til at købe i .de i
går, og det er ikke lige min kop, men måske en tilvending.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-09-08 21:36

Hauge skrev:
> Hej
>
> Hvis man skal have en rimelig god, som skal kunne drikkes uden andet end som
> den er, eller med is.. Hvad skal man så gå efter?
>
> Ballentines, Chivas Regal eller andet?

andet

De nævnte er alle 'blended', det vil sige en blanding af flere typer. Du
får ofte en mere afrundet og mindre sprittet smag ved at gå efter
'single malt' Whisky/Whiskey..

Start evt med de irske - de er ofte mildere end de skotske (fordi de som
regel er helt uden røg.)

Falder du over en Bushmill Malt, er den ideel

I det skotske hjørne er Glenmorangie meget anbefalelsesværdig som første
skridt på den herlige vej til fortabelsen..

> Mvh Hauge
>
> Ps.: Har fået anbefalet en Ballentines, og den kom jeg til at købe i .de i
> går, og det er ikke lige min kop, men måske en tilvending.

Tværtom et godt tegn.

Gem Ballantine til gæster eller en kold vinter-telttur og find en god
malt at hygge dig med.

Hvis du bor i hovedstadsområdet, så besøg Juuls vinhandel på
Værnedamsvej. De har Danmarks største udvalg og imho den største
erfaring. Jeg får hjertebanken og kløe i Dankortet, hver gang jeg kommer
ned i deres kælder...

Fra : ShutEye

Dato : 04-09-08 21:51

<der er klippet lidt hid og did>

> I det skotske hjørne er Glenmorangie meget anbefalelsesværdig som første
> skridt på den herlige vej til fortabelsen..

Hmm ... men som første skridt er Glen Morangie altså ikke lige sagen.
Tag ikke fejl - jeg synes den smager herligt - men den er altså stærk i
smagen.

> [...]
> De har Danmarks største udvalg og imho den største erfaring. Jeg får
> hjertebanken og kløe i Dankortet, hver gang jeg kommer ned i deres

Det er så noteret. Der må jeg ind en dag!

Fra : Gert Krabsen

Dato : 05-09-08 07:02

ShutEye skrev:
> <der er klippet lidt hid og did>

> Hmm ... men som første skridt er Glen Morangie altså ikke lige sagen.
> Tag ikke fejl - jeg synes den smager herligt - men den er altså stærk i
> smagen.

Hvilket blot viser, at smag er et ret diffust begreb.. Efter min (og
fruens) opfattelse er Glenmorangie en af de mildeste Whisky'er

Fra : ShutEye

Dato : 05-09-08 09:12

> Hvilket blot viser, at smag er et ret diffust begreb.. Efter min (og
> fruens) opfattelse er Glenmorangie en af de mildeste Whisky'er

Hehe :)
Måske vi har smagt 2 forskellige af slagsen?

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-09-08 11:42

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en
meddelelse news:48c045b6$0$90265$14726298@news.sunsite.dk

> De nævnte er alle 'blended', det vil sige en blanding af flere typer.
> Du får ofte en mere afrundet og mindre sprittet smag ved at gå efter
> 'single malt' Whisky/Whiskey..

Nej. De blendede typer er netop kendetegnet ved at være sammensat på en
måde, der tiltaler det store publikum. Ufarlige, ensartede, uforpligtende.

Single Malts kan netop være særdeles sprittede, og de er sjældent
"afrundede", men har netop deres berettigelse ved at have "kant" på én eller
anden måde.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ShutEye

Dato : 05-09-08 12:01

> Nej. De blendede typer er netop kendetegnet ved at være sammensat på en
> måde, der tiltaler det store publikum. Ufarlige, ensartede, uforpligtende.

Hmm. Single malt er altså også blandet (fra forskellige tønder (cask)) så
det opnår den 'rette' smag.
Tænker du på Single Cask?

> Single Malts kan netop være særdeles sprittede, og de er sjældent
> "afrundede", men har netop deres berettigelse ved at have "kant" på én
> eller anden måde.

Ikke helt enig, men det har jeg jo skrevet :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-09-08 12:23

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Hmm. Single malt er altså også blandet (fra forskellige tønder
> (cask)) så det opnår den 'rette' smag.
> Tænker du på Single Cask?

Hehe. Nja. Jeg tænkte nu på Single Malts, men vil da give dig ret i, at
Single Casks er endnu mere "kantede". Single Malts blandes jo af casks, så
de afspejler destilleriets ønskede udtryk, der sagtens kan være "sprittet",
"røget", "mildt" og alt muligt andet. En Single Cask er mere et lotteri.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ShutEye

Dato : 05-09-08 12:26

> [...]
> de afspejler destilleriets ønskede udtryk, der sagtens kan være
> "sprittet", "røget", "mildt" og alt muligt andet. En Single Cask er mere

Enigheden breder sig.
Single Cask ER som et lotteri ... heldigvis vinder man tiere end i lotto :)
Der er nu også mulighed for at smage undervejs i processen inden man køber,
men igen HELT andre priser end Hauge efterspurgte ...

Fra : ShutEye

Dato : 04-09-08 21:43

> Hvis man skal have en rimelig god, som skal kunne drikkes uden andet end
> som den er, eller med is.. Hvad skal man så gå efter?

Uha endelig ikke ødelægge en god whisky med is - hvis den kræver is er den
kun velegnet til at hælde i kaffe/drinks imo.
Til nød et par dråber (!) vand for at frigive olierne/duftene i whiskyen,
men ikke alle typer behøver det.

> Ballentines, Chivas Regal eller andet?

Chivas er ok, ikke for skrap. Og lidt kedelig.
Men alle kan vel drikke Chivas?

> Er der nogle råd i kan give, eller skal jeg bimle ind på den lokale bar,
> og smage mig lidt frem?

Skal man absolut have en undskyldning for den slags aktiviteter? Hehe :)
Hvis jeg ikke kender navnet på distilleriet går jeg efter skotsk single malt
12+ år.

> Vil helst ikke give mere end omkring 200 kr. for en 0.7 liters flaske, og
> det er selvfølgelig danske priser, ved godt at man i .de kan få det lidt
> billigere

Glen Fiddich eller Glen Livet (stavning?) er to bud til omkring 220-240 kr -
fåes mange steder i supermarkeder.
Men hvis man virkelig vil have kræs eller noget 15+ år koster det nemt 600,-
og derudaf ...

> Har aldrig drukket whiskey, andet end i det der irske kaffe og i
> whiskey-sovs, men den erfaring kan vist ikke helt bruges her

Nix :)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-09-08 09:15

ShutEye wrote:
> [...]
> fåes mange steder i supermarkeder.
> Men hvis man virkelig vil have kræs eller noget 15+ år koster det nemt 600,-

Det er 3 dyre år! Jeg mener, hvis de *første* 12 år koster 250 kroner,
og de *næste* 3 år koster 350 kroner...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : ShutEye

Dato : 05-09-08 09:30

> Det er 3 dyre år! Jeg mener, hvis de *første* 12 år koster 250 kroner, og
> de *næste* 3 år koster 350 kroner...

Ja hehe :) Men det passer nu desværre meget godt med mine erfaringer.
Når man så rammer 18+ år så kan man sagtens finde en 1000-las frem.
Skræmmende kurve :\

Fra : Max

Dato : 05-09-08 10:15

Hej ShutEye

> Ja hehe :) Men det passer nu desværre meget godt med mine erfaringer.
> Når man så rammer 18+ år så kan man sagtens finde en 1000-las frem.
> Skræmmende kurve :\

Det minder da lidt om børn gør det ikke ? :)

--
Mvh Max

Fra : ShutEye

Dato : 05-09-08 10:36

> Det minder da lidt om børn gør det ikke ? :)

Haha skummelt men sandt :)

Fra : Max

Dato : 04-09-08 21:46

Hej Hauge

> Har aldrig drukket whiskey, andet end i det der irske kaffe og i
> whiskey-sovs, men den erfaring kan vist ikke helt bruges her

Se jeg bryder mig ikke om noget af det ovenstående, men jeg kan
godt lide en god Malt Whisky som f.eks. Lagovulin, men det
ligger lidt uden for dit budget, men en flaske kan holde
meget længe og man kan jo ønske sig den :)

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 05-09-08 08:38

Hej Max
Max wrote:
> [...]
> ligger lidt uden for dit budget, men en flaske kan holde
> meget længe og man kan jo ønske sig den :)

Ja det er jo ikke det man drikker i stride strømme, for at få en bette pind
i øret
Men budgettet på 200 kr. var også for at sætte et niveau, så der ikke kom
forslag til flere tusinde kr., men et sted hvor menigmand kan være med
(mig).

Men jeg vil meget gerne takke for alle bidragende i denne tråd, den har
givet mig en del inspiration som jeg vil benytte mig af. Tak

Mvh Hauge

Fra : Gamle

Dato : 05-09-08 16:19

Hauge wrote:
> [...]
>
> Men jeg vil meget gerne takke for alle bidragende i denne tråd, den
> har givet mig en del inspiration som jeg vil benytte mig af. Tak

Har du prøvet at kigge i Metro? De har et rigtig stort udvalg.

Mvh.
Torben

Fra : Hauge

Dato : 05-09-08 16:52

Hej
Gamle wrote:
> Har du prøvet at kigge i Metro? De har et rigtig stort udvalg.

Det har jeg faktisk ikke, det vil jeg gøre når jeg er færdig med min ferie,
om godt en uge mere. Metro ligger kort fra hvor jeg arbejder (jaja er ansat
så)
Tak for info.

Mvh Hauge

Fra : Gamle

Dato : 05-09-08 18:17

Hauge wrote:
> [...]
>
> Det har jeg faktisk ikke, det vil jeg gøre når jeg er færdig med min
> ferie, om godt en uge mere. Metro ligger kort fra hvor jeg arbejder

Velbekomme.

Prøv også at kigge på www.metro.dk
Og jeg har ikke noget med Metro at gøre og har aldrig haft det.

Mvh.
Torben

Fra : Hauge

Dato : 11-09-08 21:05

Hej
Gamle wrote:
> Prøv også at kigge på www.metro.dk

Jeg tog ind til Metro i dag, og det gav en flaske 12 års Chivas Regal i
vognen.. Er nu prøvesmagt, og den smager faktisk ret godt. Prøvede først med
is, men der smagte første mundfuld bedst.. Så prøvede vi uden is, og sådan
bliver det for eftertiden Uha, den er faktisk ret god..

Jeg takker for alle de gode råd og info om whiskey.

Jeg må så lige læse tråden igennem endnu engang, for at se hvad mit næste
forsøg skal være.

> Og jeg har ikke noget med Metro at gøre og har aldrig haft det.

Jeg var ansat der i 1987

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 03-11-08 20:33

Hej Max

Jeg ved godt at denne tråd er lidt gammel, men jeg tillader mig alligevel at
svare i tråden

Jeg har fået så meget smag for whisk(e)y, at der efterhånden er indkøbt for
godt 2500 kr

Max wrote:
> [...]
> ligger lidt uden for dit budget, men en flaske kan holde
> meget længe og man kan jo ønske sig den :)

Jeg har fået mig en 16 års Lagavulin hjem i dag, og uha den er gur. Den er
røget ind på min/vores 1. plads.

Hermed en liste over hvad der er indkøbt, rækkefølgen er tilfældig:

Hankey Bannister
Lagavulin 16 år
Queen Margot
Highland Park 12 år
Blackstone 15 år
Ballentines Finest
Glen Scanlan 12 år
Stars & Stripes (Bourbon)
Penny Packer (Bourbon)
Glenfiddich (tak til Max for skænken
Chivas Regal 12 år
Jameson
Scottish Leader
Conroy's

Har ikke rækkefølge på min oplevelse af smagene, men det skal nok kamme ;)

Så endnu engang tak for alle de inputs der kom i denne tråd.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 03-11-08 21:20

Hej Hauge

> Jeg har fået så meget smag for whisk(e)y, at der efterhånden er
> indkøbt for godt 2500 kr

Pas nu på, grænsen mellem at drikke og at drikke er hårfin :)

> Jeg har fået mig en 16 års Lagavulin hjem i dag, og uha den er gur.
> Den er røget ind på min/vores 1. plads.

Ja, det er en god drik med meget krop. Som sagt min egen favorit.

> Har ikke rækkefølge på min oplevelse af smagene, men det skal nok
> kamme ;)

Jeg er ikke den store kender, jeg har drukket meget whiskey gennem
årene, men kan ikke huske navnene på dem og som sagt er kun en
af dem blevet hængende for alvor. Men jeg har da både Tullamore,
Ballentine og Chivas i skabet bl.a.

--
Mvh Max

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 04-11-08 16:53

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> røget ind på min/vores 1. plads.
>
> Hermed en liste over hvad der er indkøbt, rækkefølgen er tilfældig:

Ja så bliver du jo også nødt at komme med en nærmere beskrivelse af hvordan
de forskellige smager.
Beklager hvis dette betyder at du er nødt til at smage dem alle igen

Steen.

Fra : Knagsted

Dato : 18-11-08 13:39

> [...]
> røget ind på min/vores 1. plads.
>
> Hermed en liste over hvad der er indkøbt, rækkefølgen er tilfældig:

'Mht. Aldi's Blackstone har jeg læst at det måske i virkeligheden er
Tomatin - der er ikke noget destilleri, der hedder Blackstone.....
Irma har sørme tilbud på Lagavulin, så jeg - 16 års til 319 for
16.11.-23.11. Måske sku man gi' sig sæ'l en julegave?
Nu kan jeg ikke se hele tråden, så andre har måske nævnt det: Skosk whisky
staves som jeg har gjort; stavemådem whiskey gælder kun irsk whisky. Hjælp
til udtalen af de fleste whisky'er fås her:
http://www.dcs.ed.ac.uk/home/jhb/whisky/pronounc.html

Slainte! (Hør det her: http://forvo.com/word/sl%C3%A1inte/ )
*S*

Fra : Sune Vuorela

Dato : 04-09-08 22:02

On 2008-09-04, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> Hej
>
> Hvis man skal have en rimelig god, som skal kunne drikkes uden andet end som
> den er, eller med is.. Hvad skal man så gå efter?
>
> Ballentines, Chivas Regal eller andet?

Jeg er begejstret for min ardbeg og min caol ila, smager jo næsten som
lejrbål. Men det er ikke sikkert det er en god begynderwhisky ;)

> Ps.: Har fået anbefalet en Ballentines, og den kom jeg til at købe i .de i
> går, og det er ikke lige min kop, men måske en tilvending.

Ballentines er en udmærket billigwhisky som kan bruges i kaffe og
drinks.

/Sune

Fra : Max

Dato : 04-09-08 22:06

Hej Sune

> Ballentines er en udmærket billigwhisky som kan bruges i kaffe og
> drinks.

Skal den i kaffen egentlig ikke være irsk som f.eks. Tullamore Dew ?

--
Mvh Max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-09-08 22:15

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:48c04db7$0$15885
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Skal den i kaffen egentlig ikke være irsk som f.eks. Tullamore Dew ?

Egentlig jo. Buena Vista Café (http://www.thebuenavista.com/) i San
Francisco skulle osse være skiftet fra deres egen Irish Whiskey til netop
Tullamore Dew.

Bruger du Ballantines Whisky er det ret beset en Scotch Coffee du laver.

Det er iøvrigt en misforståelse at man fint kan bruge den billigste Whiskey
til Irish Coffee. Den bør være destilleret med et minimum af omhygge.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 05-09-08 03:55

In article <48c0396a$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Hauge
<hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Hej
>
> Hvis man skal have en rimelig god, som skal kunne drikkes uden andet end som
> den er, eller med is.. Hvad skal man så gå efter?

Jeg kan anbelale Dalwhinnie en 15 års 43% Highland single malt whisky.
Den fås jævnligt i Kvickly på tilbud, 279,- for en liter, normalprisen
er 399,-

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : MM

Dato : 05-09-08 12:42

> Jeg kan anbelale Dalwhinnie en 15 års 43% Highland single malt whisky.
> Den fås jævnligt i Kvickly på tilbud, 279,- for en liter, normalprisen
> er 399,-

Helt enig, det er en fremragende begynder whisky, den er let røget og har en
markant smag af honing, samtidig er den ikke for stærk i smagen. Den har jeg
flere gange brugt (med success) til at introducere folk til whisky'ens
vidunderlige verden.

~MM

Fra : Padre

Dato : 04-09-08 23:18

On 4 Sep., 21:39, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> [...]
>
> Har aldrig drukket whiskey, andet end i det der irske kaffe og i
> whiskey-sovs, men den erfaring kan vist ikke helt bruges her

Hvis det skal være en begynderwhisky i prisklassen 200 kr, ville jeg
anbefale

Bushmill black bush - 225 hos Juuls
Famous Grouse - burde koste omkring 200
Jameson - ca. 160 hos juuls

Ellers ville jeg nok gå i Holte vinlager - jeg var lige på ders
hjemmeside og de så ud til at have et udvalg af whiskyer til under
200, som måske var et kig værd.

--
padre

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-09-08 00:59

On Sep 4, 9:39 pm, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> Hej
>
> Hvis man skal have en rimelig god, som skal kunne drikkes uden andet end som
> den er, eller med is.. Hvad skal man så gå efter?
>
> Ballentines, Chivas Regal eller andet?

IMO Ikke de nævnte.

Jeg kan godt lide The Glenlivet, Oban, Glendronach, Talisker, Ardbeg
og Laphroaig.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : søren brix

Dato : 05-09-08 08:08

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ballentines, Chivas Regal eller andet?

IMO Ikke de nævnte.

Jeg kan godt lide The Glenlivet, Oban, Glendronach, Talisker, Ardbeg

Hvor finder man iøvrigt Talisker på tilbud henne i tiden ?? der var engang
hvor den altid var på tilbud i kvickly til 250.-kr men det er den ikke
længre, og de har den iøvrigt slet ikke længre i deres sortiment..

så hvor finder jeg den til under 300.-kr

vh

Søren

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-09-08 02:20

On Sep 5, 9:07 am, søren brix <jennyogso...@mail.dk> wrote:

> [...]
> længre, og de har den iøvrigt slet ikke længre i deres sortiment..
>
> så hvor finder jeg den til under 300.-kr

Talisker Single malt 10 års 0,700 ltr. 1 fl. 299,95 299,95 /stk.
428,5/ltr. SuperBest fra 31/08 til 06/09

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 06-09-08 16:28

> [...]
>
> så hvor finder jeg den til under 300.-kr

Talisker Single malt 10 års 0,700 ltr. 1 fl. 299,95 299,95 /stk.
428,5/ltr. SuperBest fra 31/08 til 06/09

Det er morsomt og interessant at se, hvergang en tråd om Whisky kommer op,
er der indlæg fra en bestemt og samme gruppe whisky kendere og nydere. Jeg
mangler dog stadig kommentarer fra nogle af de faste bidragsydere til en
sådan tråd, men de er måske endnu ikke kommet hjem fra ferie.
Jeg kan imidlertid fuldt og helt tilslutte mig de forslag som fremhæver
Talisker Single Malt. Det er bestemt en dejlig whisky, som bør nydes som den
er - uden vand og is.
Mvh
Aksel

Fra : Padre

Dato : 11-09-08 14:21

On 11 Sep., 22:05, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Jeg tog ind til Metro i dag, og det gav en flaske 12 års Chivas Regal i

Metro plejer at have en rigtig god pris på 10-årig Aberlour - omtrent
230 kr. Til den pris er det et rigtig godt køb.

--
padre

Fra : Hauge

Dato : 11-09-08 21:34

Padre wrote:
> Metro plejer at have en rigtig god pris på 10-årig Aberlour - omtrent
> 230 kr. Til den pris er det et rigtig godt køb.

Jamen den bliver skrevet på listen til næste gang

Takker.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 11-09-08 22:15

Hej Hauge

> Jamen den bliver skrevet på listen til næste gang

Hvis du er interesseret, ja så har jeg en flaske Glenfiddich
Special Reserve Single Malt jeg kan smide i posten til dig ?

--
Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 13-09-08 09:13

On 11 Sep., 22:20, Padre <spirito_sa...@yahoo.com> wrote:

> Metro plejer at have en rigtig god pris på 10-årig Aberlour - omtrent
> 230 kr. Til den pris er det et rigtig godt køb.

Fik lige den ide at kontrollere min svage hukommelse - enten er prisen
faldet, eller også er jeg mere senil, end jeg troede - den koster
245,- hos juuls

--
padre

Fra : Specks6812

Dato : 14-09-08 12:14

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> said in

> [...]
>
> Ps.: Har fået anbefalet en Ballentines, og den kom jeg til at købe i
> .de i går, og det er ikke lige min kop, men måske en tilvending.

Mit råd er at du skal købe din whisky i Tyskland over internettet.

Prøv f.eks.:
Glen Grant 21y (speyside)
Bunnahabhain 12y (Islay)
Smokehead (Islay)
Glefarclas fra sherryfade (Speyside)
Glen Avon 1958 (Speyside og lidt dyr)
Dalwhinnie 15 y (highland)
Oban double wood (highland)
Springbankg 15 y fra Whisky sammenslutningen (Campbeltown)
Arran 10y single cask (øen Arran)
Rosebank CC (lowland)
Miltonduff fra 70'erne (Speyside)

Eller prøv den svenske MackMyra whisky som er røget på enebør og lagret
på bourbon fade.

Måske Yoichi japansk single malt.

Bare et par stykker af mine favoritter.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 15-09-08 12:42

Specks6812 wrote:

> Mit råd er at du skal købe din whisky i Tyskland over internettet.

Et glimrende råd. Der er dog plads til en enkelt forbedring, nemlig
tilføjelsen af relevante link(s)

Ebbe

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 15-09-08 08:49

On 15 Sep., 13:42, "Ebbe Kristensen" <e...@ekologic.dk> wrote:

> Et glimrende råd. Der er dog plads til en enkelt forbedring, nemlig
> tilføjelsen af relevante link(s)
>
> Ebbe

Nu skal alt jo ikke serveres på et sølvfad for folk der tilkendegiver
en smule hjælpeløshed.

CHR IV

Fra : Hauge

Dato : 15-09-08 16:25

Christian Denfjerde wrote:
> Nu skal alt jo ikke serveres på et sølvfad for folk der tilkendegiver
> en smule hjælpeløshed.

Og hvem gør så det?

/Hauge

Fra : Specks6812

Dato : 15-09-08 19:51

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> said in news:48ce7e3b$0$15899
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Og hvem gør så det?
>
> /Hauge

Mon ikke man bare skal tage som udgangspunkt at dem der ønsker at købe
deres Whisky med fordel over internettet i Tyskland, selv er målbevidste
nok til at bruge søgemaskiner og evt. andre værktøjer til at finde de rette
kanaler og butikke?

Det er en uheldig udvikling at skabe forventninger om at alle detaljer i et
budskab skal understøttes, uddybes og udtømmes af budbringer.

Fra : Max

Dato : 15-09-08 19:59

Hej Specks6812

> Det er en uheldig udvikling at skabe forventninger om at alle
> detaljer i et budskab skal understøttes, uddybes og udtømmes af
> budbringer.

På den anden side kan man sige at har man gode tips og ikke ønsker
at dele dem med andre, ja så er der jo ingen grund til at bringe dem
frem på banen.

--
Mvh Max

Fra : Specks6812

Dato : 15-09-08 20:17

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> said in news:48ceb062$0$15894
> [...]

> På den anden side kan man sige at har man gode tips og ikke ønsker
> at dele dem med andre, ja så er der jo ingen grund til at bringe dem

Nu kan det jo være at dette ikke er motivet for ikke at linke til konkrete
butikker.

Det kan jo være at det kræver et større tidskrævende detektivarbejde på
hjemmebane at finde diverse fakturaer fra betalinger af Whisky købt i
Tyskland.

Men du må jo tænke hvad du vil.

Fra : Max

Dato : 15-09-08 20:57

Hej Specks6812

> Det kan jo være at det kræver et større tidskrævende detektivarbejde
> på hjemmebane at finde diverse fakturaer fra betalinger af Whisky
> købt i Tyskland.
>
> Men du må jo tænke hvad du vil.

Jeg tænkte bare at det var rart at havde et sted at starte med at
kikke i tyskland.

--
Mvh Max

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-09-08 10:04

Specks6812 wrote:

> [...]
> deres Whisky med fordel over internettet i Tyskland, selv er
> målbevidste nok til at bruge søgemaskiner og evt. andre værktøjer til

Jeg kan sagtens finde internetbutikker, der sælge whisky i Tyskland. Men det
jeg er interesseret i, er hvilke butikker *du* har købt hos og har gode
erfaringer med. Og her er Google og de andre altså ikke til megen hjælp.

Ebbe

Fra : Specks6812

Dato : 16-09-08 11:11

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> said in

> [...]
> Men det jeg er interesseret i, er hvilke butikker *du* har købt hos og
> har gode erfaringer med. Og her er Google og de andre altså ikke til

Det svar gider jeg ikke give dig.
Du må selv lave benarbejdet.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-09-08 12:03

Specks6812 wrote:
> "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> said in

> Det svar gider jeg ikke give dig.
> Du må selv lave benarbejdet.

Plonk!

Fra : Specks6812

Dato : 16-09-08 13:40

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> said in news:48cf925c$0$90273$14726298
@news.sunsite.dk:

> Plonk!

Plink

Fra : Max

Dato : 16-09-08 16:08

Hej Specks6812

> Det svar gider jeg ikke give dig.
> Du må selv lave benarbejdet.

Underligt at du har så travlt med at anbefale folk at handle
i tyskland og så er så lidt interesseret i at hjælpe lidt, du
må da kunne huske lidt fra dine handler.

--
Mvh Max

Fra : Specks6812

Dato : 17-09-08 11:37

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> said in news:48cfcbc0$0$15878
> [...]

> i tyskland og så er så lidt interesseret i at hjælpe lidt, du
> må da kunne huske lidt fra dine handler.

Jeg synes det er underligt at folk har så travlt med at dømme mig fordi jeg
anbefaler whisky og anbefaler at handle dem i Tyskland uden at linke til
samtlige butikker jeg har handlet flaskerne i.

Når disse fordømmene folk kan finde ud af bruge usenet på forsvarlig vis,
må man antage at de også mestrer søgningens kunst på www.

Så måske er deres kommentarer her blot for at kværulere eller fylde deres
meningsløse tid ud.

Fra : Max

Dato : 17-09-08 11:54

Hej Specks6812

> Når disse fordømmene folk kan finde ud af bruge usenet på forsvarlig
> vis, må man antage at de også mestrer søgningens kunst på www.

Du misforstår det hele, problemet er jo ikke at finde tingene,
problemet er dem med de gode erfaringer, dem vil man jo
gerne have til at hjælpe, og vil de ikke de er det jo beklageligt
for os der gerne vil have hjælpen.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 16-09-08 16:26

Hej Ebbe

> Jeg kan sagtens finde internetbutikker, der sælge whisky i Tyskland.

Husk at du skal betale punktafgiften hvis du importere sprit fra
tyskland.

--
Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-09-08 05:58

On Sep 16, 12:10 pm, Specks6812 <fin...@hotmail.com> wrote:

> Det svar gider jeg ikke give dig.
> Du må selv lave benarbejdet.

Underligt at du ikke vil anbefale købssteder.

Fra : Specks6812

Dato : 16-09-08 13:40

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-09-08 02:16

On Sep 16, 2:40 pm, Specks6812 <fin...@hotmail.com> wrote:

> Det kan jo være at det kræver et større tidskrævende detektivarbejde på
> hjemmebane at finde diverse fakturaer fra betalinger af Whisky købt i
> Tyskland.

Man kan vel huske nogle navne.

> Men du må jo tænke hvad du vil.

Det gør jeg så sandelige også......

Fra : Padre

Dato : 18-09-08 02:23

On 17 Sep., 12:53, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:

Troldefodring ..........

--
padre

Fra : Max

Dato : 18-09-08 10:12

Hej Padre

> Troldefodring ..........

Det begynder at ligne.

--
Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 18-09-08 04:33

On 18 Sep., 11:11, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Det begynder at ligne.

Tja, det syntes jeg i hvert fald efter hans 2. indlæg.

--
padre

Fra : Specks6812

Dato : 18-09-08 21:06

Padre <spirito_santo@yahoo.com> said in news:13da6176-bbfc-49e7-8fa7-
f46c97b96b0c@26g2000hsk.googlegroups.com:

> Tja, det syntes jeg i hvert fald efter hans 2. indlæg.
>
> --
> padre

Du synes jeg troller fordi jeg ikke er typen der pudrer din numse?

Hvad er verden kommet til?

Nogle unge af i dag tror at alle andre skal gøre alt for dem.

Jeg honorerer det ikke.

Du er alligevel ikke gammel nok til at drikke whisky.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-09-08 12:59