Champagne holdbarhed
Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 13:31

Hej

Jeg ved desværre for lidt om champagne, men er der begrænset holdbarhed på
sådan noget?
Jeg har en flaske liggende som blev købt for 3-4 år siden. Den hedder flg.:

Henkell Trocken Feiner Sekt, Dry-Sec, 750 ml, 11,5%.
http://www.henkell-trocken.de/henkell/html/de/pages/index.php?p=produkte
og klik på Henkell Trocken.

Jeg ved i øvrigt ikke om Sekt er rigtig champagne.

Mvh Steen

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 03-09-08 14:37

"Steen F." <-> skrev i meddelelsen
> [...]
> og klik på Henkell Trocken.
>
> Jeg ved i øvrigt ikke om Sekt er rigtig champagne.

Det er det ikke. Champagne kan kun laves i Champagne.

Mvh Steen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 03-09-08 15:51

Steen F. skrev:
> Hej
>
> Jeg ved desværre for lidt om champagne, men er der begrænset holdbarhed på
> sådan noget?

Ja, akkurat som al anden vin er der grænser for, hvor længe det bliver
ved at være velsmagende.
For mousserende vin er jo kun vin med kulsyre...

> Jeg har en flaske liggende som blev købt for 3-4 år siden. Den hedder flg.:
>
> Henkell Trocken Feiner Sekt, Dry-Sec, 750 ml, 11,5%.

Jeg ville bruge den inden al for længe. Det er bare med at finde en årsag..

Fra : Max

Dato : 03-09-08 16:50

Hej Gert

> Jeg ville bruge den inden al for længe. Det er bare med at finde en
> årsag..

Årsagen er jo indelysende, begrænset holdbarhed :)

--
Mvh Max

Fra : Gert Krabsen

Dato : 03-09-08 17:23

Max skrev:
> Hej Gert

> Årsagen er jo indelysende, begrænset holdbarhed :)

Hvad er WAF på 'begrænset holdbarhed'??

/Krabsen

...af hensyn til evt. ucivilicerede besøgende i gruppen:

WAF = wife acceptance factor

Fra : Max

Dato : 03-09-08 18:16

Hej Gert

> Hvad er WAF på 'begrænset holdbarhed'??

Hvis hun blander sig, ja så udløber hendes holdbarhed hurtigt :)

--
Mvh Max