Inspiration: Pocheret andebryst, sauce på ~
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 01-09-08 12:30

Kære gruppe!

Den der ugegrydetanke har ligesom bidt sig fast. Først
braiserede/pocherede/langtidskogte jeg 9 berberiandelår i vin og
urter. En god sjat fond stod jeg tilbage med. En del af den blev
spædet op med rodfrugter i fine tern -- pastinak, persillerod,
gulerod, knodselleri -- & urter -- timian & bredbladet persille.
Lammeculotter blev pocheret. Saucen, der var tilbage, spædede jeg op
med lidt mere vin og flere urter + godt med fintskivet hvidløg.

I braiseringslagen/suppen/andefonden/vinen pocherede jeg et
gourmetsaltet andebryst og serverede igen grønne linser fra Le Puy til
-- denne gang dog stegt i lidt anfedt og krydret med finthakket
bredbladet persille + tomatconcasse.

Opskrift & billeder -- pocheret andebryst med grønne linser fra Le Puy
her:

http://www.bergholt.net/andebryst_med_linser_fra_puy.html

---
Mvh.
Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Seneste smagenote: Grüner Veltliner 'Rotes
Tor' fra Hirtzberger).

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 02-09-08 14:09

On 1 Sep., 13:30, Kasper Bergholt <mxn...@tiscali.dk> wrote:

> http://www.bergholt.net/andebryst_med_linser_fra_puy.html

Farven på dét andebryst giver mig næsten lyst til at kaste mig ud i
jeres temperaturstyring, som jeg ellers aldrig bruger så nøje ved
pochering. Lækkert!

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 04-09-08 08:48

On Tue, 2 Sep 2008 13:09:24 -0700 (PDT), edelvang@gmail.com wrote:

>Farven på dét andebryst giver mig næsten lyst til at kaste mig ud i
>jeres temperaturstyring, som jeg ellers aldrig bruger så nøje ved
>pochering. Lækkert!

Tak!

Hvis det skulle være helt perfekt, havde det fået lidt mindre. Jeg
serverede det tyndt skivede andebryst i saucen, det rykkede
temperaturen opad meget hurtigt.

Lammeculotten derimod, den var perfekt - til min smag.

Jeg kører ikke temperaturstyringen efter skema, men sjusser lidt her
og mærker lidt dér. At blande tilberedningsmetoderne, altså bruning,
pochering, hvile/trække, pochering, hvile/trække, bruning fungerer
rigtig godt.

---
Kasper Bergholt
(http://www.bergholt.net (Bergholts opskrifter)