Re: gourmetsaltning
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-09-08 07:37

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> on mandag 1. september 2008 at 7:56
+0100 wrote:
>Har du nogen anelse om det skyldes saltet eller det skyldes
>at der bibeholdes mere af den virkelige smag ?

Jeg tror at en af årsagerne er, at saltning lang tid i forvejen, faktisk
giver en gansek let sprængning. Når jeg tænker efter, husker jeg fra min
barndom at vi ofte brugte letsaltet flæsk til herreretten steg flæsk med
persillesovs.

Jeg forsalter nu langt fra altid - dels er vores madlavning her i huset
ikke altsid så planlagt, dels glememr jeg det ofte og endelig synes jeg
ikke forsaltning er speceilt godt, hvis det er kogeretter. Jeg lavede
eksempelvis lammeskank i går efter mellemøstlig inspiration, der har jeg
tidliger forsøgt med forsaltning, unde at jeg syntes det gav retten noget
godt - jeg husker det som om det meget fine skankkød blev lidt hårdt af
det.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311