Noget andet end Pølsehorn
Fra : MaG

Dato : 29-08-08 06:24

Hejsa!

Jeg har lovet at bage nogle pølsehorn til skovtur på søndag, men faktisk har
jeg ikke tid til at bage pølsehorn, så hvis i har nogle gode ideer til noget
andet ville det være super. Det skal primært være til børn...

På forhånd tak
/Maria

Fra : Tina.

Dato : 29-08-08 06:33

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
> har jeg ikke tid til at bage pølsehorn, så hvis i har nogle gode ideer til
> noget andet ville det være super. Det skal primært være til børn...

Man får fine pølsehorn med et par plader butterdej, crassantdej på dåse
eller udrullet pizzadej fra køledisken i supermarkedet. Rul ud, læg pølser
på, rul sammen, bag. Så er der pølsehorn, og det tager ikke længere tid end
at lave noget andet i stedet for.

Tina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-08-08 08:07

"Tina." <spørg@mig> writes:

> [...]
> på, rul sammen, bag. Så er der pølsehorn, og det tager ikke længere tid end

Jeg vil foreslå at bruge pizzadejen. Butterdejen mætter ikke rigtigt
og der er små flager overalt bagefter, for slet ikke at tale om de
fedtede fingre. :)

I øvrigt har Hatting vist lanceret pizzasnegle og pølsehorn som
frostvare. Er Hjem-Is ikke også begyndt at føre noget i den retning?

Mvh Trine

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 30-08-08 00:44

On 29 Aug., 07:23, "MaG" <ma...@fredslund.biz> wrote:

> Jeg har lovet at bage nogle pølsehorn til skovtur på søndag, men faktisk har
> jeg ikke tid til at bage pølsehorn, så hvis i har nogle gode ideer til noget
> andet ville det være super. Det skal primært være til børn...

Hvad har du helt ærligt tid til, hvis ikke til at bage pølsehorn? Det
tager vel et par timer hvoraf maksimalt en halv time er direkte
arbejdstid, medmindre du skal bage til hele den danske hær.

Der spares ikke tid ved at købe ulækker færdigdej i supermarkedet.
Det, der tager tid ved pølsehorn, er jo indrulning, pensling og
bagning. Slå en dej sammen, det tager under 5 minutter.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Sabina H.

Dato : 31-08-08 01:16

<edelvang@gmail.com> wrote in message
On 29 Aug., 07:23, "MaG" <ma...@fredslund.biz> wrote:

> Slå en dej sammen, det tager under 5 minutter.

ja, hvis man ellers har tjek på den slags*G* jeg bager alt for sjældent, så
for mig ville det nok tage omkring 20 minutter ;)

jeg stemmer for færdigpakket pizzadej, det fungerer perfekt til formålet...
af samme kan man også lave små pizzasnegle i stedet, de er også ret
hyggelige og lækre for ungerne..
--
Knus,
Sabina

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 31-08-08 18:37

On Sun, 31 Aug 2008 02:15:36 +0200, "Sabina H." <sabina@mandezonen.dk>
wrote:

><edelvang@gmail.com> wrote in message

>ja, hvis man ellers har tjek på den slags*G* jeg bager alt for sjældent, så
>for mig ville det nok tage omkring 20 minutter ;)

Er det ikke nogenlunde samme tid, det ta'r en gennemsnitsdansker at
komme til (og kun til) supermarkedet?

---
Mvh.
Kasper Bergholt