Baguettes og oversættelser til dansk
Fra : Emil

Dato : 29-08-08 05:56

Hej igen

Når jeg surfer på nettet, finder jeg ofte interessante sider, som
f.eks. denne:
http://blog.kingarthurflour.com/2008/05/02/baguettes-do-try-this-at-home/

Mange klager over, at de ikke kan forstå udenlandsk. Derfor vil jeg
gerne gøre opmærksom på de online oversættelses-sider, som på mere
eller mindre morsom vis, forsøger at gøre siderne forståelige for os
danskere. Et par forslag:
http://gramtrans.com/
http://translate.google.com/translate_t#

Der findes flere. Brug funktionen Websideoversættelse.

m.v.h. Emil

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 29-08-08 06:42

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej igen
>
> Når jeg surfer på nettet, finder jeg ofte interessante sider, som
> f.eks. denne:
> http://blog.kingarthurflour.com/2008/05/02/baguettes-do-try-this-at-home/

Den er god, tak for det!

Steen.

Fra : Kirsten Marker

Dato : 29-08-08 08:00

Tak for denne værdifulde information.
mvh/kirsten

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-08-08 18:51

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> wrote in message
> [...]
> http://gramtrans.com/
> http://translate.google.com/translate_t#
>
> Der findes flere. Brug funktionen Websideoversættelse.

Super godt link Der er andet guf på hovedsiden.

Måske vi på et andet tidspunkt skulle starte en tråd ala "Mine bedste mad
links"

Jeg har efterhånden et par stykker jeg har opsnappet her i gruppen.

Bjarne K.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-08-08 23:12

Bjarne K. skrev:

> Måske vi på et andet tidspunkt skulle starte en tråd ala
> "Mine bedste mad links"

Det kunne med fordel kombineres på et site sammen med en FAQ (fx som
en wiki). Forslaget har været oppe med mellemrum, men er aldrig rigtigt
blevet til noget.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Emil

Dato : 30-08-08 01:44

"Bjarne K." wrote:

>Super godt link Der er andet guf på hovedsiden.
>Måske vi på et andet tidspunkt skulle starte en tråd ala "Mine bedste mad
>links"

Thja... Der findes danske hjemmesider med en god oversigt over danske
sider.

Snakker vi brød, er denne måske et hit:
http://www.thefreshloaf.com/

eller samme side på morsomt dansk:
<http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.thefreshloaf.com%2F&hl=da&ie=UTF-8&sl=en&tl=da>

Der er kontante bruger-erfaringer og god info.

m.v.h. Emil