Tip til genopvarming af pizza
Fra : Martin Larsen

Dato : 27-08-08 12:33

Hej gruppe

Fik lige lyst til at videregive et tip jeg fandt på for nylig.

Hvis man har en rest pizza fra dagen før, eller evt. fra fryseren, eller
hvis den fra pizzariet simpelthen ikke er så sprød og lækker mere som da
den kom ud af ovnen for et kvarter siden, så prøv følgende:

Op på en varm, tør støbejernspande med den og giv den indtil bunden er
sprød (men ikke sort!). Den bliver næsten bedre end nybagt - i nogle
tilfælde ikke bare næsten.

En ovn dur ikke for den vil ofte udtørre fyldet. Kommer pizzaen direkte
fra fryseren, skal den lige en tur i mikroovnen inden.

Vores pande er en flad pandekagepande, men en almindelig støbejernspande
er sikkert lige så god, omend det kan være sværere at løfte pizzaen op.

Brug IKKE en teflonpande, den laver usunde dampe ved høj temperatur.

Hilsen
Martin

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 27-08-08 18:50

On Wed, 27 Aug 2008 13:32:39 +0200, Martin Larsen
<martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

> [...]
>er sikkert lige så god, omend det kan være sværere at løfte pizzaen op.
>
>Brug IKKE en teflonpande, den laver usunde dampe ved høj temperatur.

Et stykke kold pizza fra dagen i forvejen er en af hjørnestenene i
vores kultur ...