Pizzadej?
Fra : Jebir

Dato : 26-08-08 12:03

Hej alle sammen!

Lige et par spørgsmål om pizzadej;

Jeg har kigget tilbage i gruppen, men har ikke rigtig kunnet finde svar...

Jeg mangler en god opskrift på pizzadej - gerne en meget smidig og elastisk
dej - gerne a la "rigtig" pizzaria-dej - er der nogen der kan hjælpe?

Desuden mindes jeg at have hørt at man skulle kunne gøre dejen mere smidig
ved at bruge dansk-vand - kan ikke finde nogen kilder på dette - kan nogen
be- eller afkræfte dette? Har nogen en opskrift hvor det bruges?

På forhånd tak,
Mikkel

Fra : kim rasmussen

Dato : 26-08-08 12:41

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jebir
Her er min opskrift

http://www.lechef.dk/opskrifter/recipie.asp?id=137

mvh
Mcloud

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-08-08 13:19

"Jebir" <jebir@jebir.dk> wrote in message
> [...]
> ved at bruge dansk-vand - kan ikke finde nogen kilder på dette - kan nogen
> be- eller afkræfte dette? Har nogen en opskrift hvor det bruges?

For lang tid siden var der i gruppen et link til en Amerikansk gut, der
havde gjort Pizza til en videnskab. Der var en udførlig gennemgang af
fremstillingen af Pizza, og også om hvordan man laver den perfekte Pizza
dej.

Men jeg kan bare ikke finde linket nogen steder snøft.

Måske nogle andre skulle ligge inde med et link.

Bjarne K.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-08-08 14:16

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i meddelelsen

> [...]
> dej.
>
> Men jeg kan bare ikke finde linket nogen steder snøft.
>
> Måske nogle andre skulle ligge inde med et link.

Jeg har også fået slettet den men du kan sikkert finde den her:
http://www.pizzamaking.com/
Ellers findendes den her : http://www.grillguru.dk/forum/portal.php et eller
andet sted i en pizzatråd.
På Grillguru kan du også finde et regneark ved navn Pizza calkulator som kan
downloades.
Scroll lidt ned og kig til venstre under "filer til download " Den opskrift
giver en meget elastisk dej ved brug af " Bagerens Hvedemel " fra Dansk
Supermarked.

Steen.

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 27-08-08 14:50

> [...]
> dej.
>
> Men jeg kan bare ikke finde linket nogen steder snøft.
>
> Måske nogle andre skulle ligge inde med et link.

Var det dette her??

http://www.varasanos.com/PizzaRecipe.htm

Anders

http://spisdrik.blogspot.com