Nasi Goreng...
Fra : Flozzy

Dato : 26-08-08 09:27

Hej Gruppe!

Når jeg søger på Nasi Goreng (stegte ris), bliver der også tit skrevet
Sambal Oelek. Er det ét eller to forskellige krydderier? Hvor kan det/de
købes, nogen der ved det?
På forhånd tusinde tak for evt. svar på min uvidenhed!

Venligste hilsner
Flozzy

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-08-08 09:37

Flozzy skrev:

> Når jeg søger på Nasi Goreng (stegte ris), bliver der også tit
> skrevet Sambal Oelek. Er det ét eller to forskellige krydderier?

Sambal oelek (det sidste ord udtales ['ulæk]) er en chilipasta fra
Indonesien, og jeg ved at man med sikkerhed kan få den i Irma, men
jeg vil at man kan få den i de fleste velassorterede supermarkeder.

Google links:

· http://www.google.com/search?q=sambal+oelek+site%3A.dk

Mvh,

--