Græske frikadeller > lækkert tilbehør ?
Fra : Autocadster

Dato : 23-08-08 18:37

Nogen der har idéer til noget lækkert tilbehør, til en gang græske
frikadeller ?

Autocadster / 2620

Fra : Max

Dato : 23-08-08 19:31

Hej Autocadster

> Nogen der har idéer til noget lækkert tilbehør, til en gang græske
> frikadeller ?

Pasta med masser af ost på.

--
Mvh Max

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 23-08-08 19:45

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der har idéer til noget lækkert tilbehør, til en gang græske
> frikadeller ?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Autocadster / 2620

Det nemme svar er jo en omgang tzatziki. I 80'ernes KarolineKogebogshelvede
var mængden af hvidløg målestokken for kvalitet, men jeg synes den er bedst,
når hvidløg doseres mildt. Lav den af drænet yoghurt eller køb
tyrkisk/græsk, revet agurk som har smidt lidt væde vha saltning i en sigte,
hvidløg, salt og peber. Ikke-purister kan putte lidt hakket frisk mynte i.
Den, og en gang stegte kartofler, så er dine deller godt kørende.

mvh
Anders
http://spisdrik.blogspot.com
http://oproerframaven.wordpress.com

Fra : Martin Bak

Dato : 25-08-08 18:19

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der har idéer til noget lækkert tilbehør, til en gang græske
> frikadeller ?

Peberfrugtrelish.
3 peberfrugter i hver sin farve renses for frøstole og kerne og skæres i små
tern. 3 tomater udkernes og skæres i små tern.
Kan eventuelt suppleres med lidt fintsnittet iceberg.
Vendes i en marinade af olie, citronsaft og lidt salt og trækker en times
tid i køleskab. Det smager fantastisk og ser forrygende ud.

--
Martin
www.martinbak.dk/