Daloon pandeforårsruller i ovn?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-08-08 08:02

Der står på pakken at pandeforårsrullerne ikke kan ovnsteges, men er det
rigtigt? Eller er der én derude der har fundet ud af hvor lang tid de
skal ha' og ved hvilken temperatur?

Man kunne jo godt få den tanke at det handler om at Daloons ovnruller
koster en del mere end panderullerne...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Hauge

Dato : 23-08-08 08:07

Hej
Peter Knutsen wrote:
> Der står på pakken at pandeforårsrullerne ikke kan ovnsteges, men er
> det rigtigt?

Nejda, alt kan for så vidt steges i en ovn, men resultatet er ikke altid det
man gerne vil have.

> Eller er der én derude der har fundet ud af hvor lang
> tid de skal ha' og ved hvilken temperatur?

Skorpen bliver som løsluppen knækbrød, så du lige så godt kan tage indholdet
ud af rullerne, og varme det i microen.

> Man kunne jo godt få den tanke at det handler om at Daloons ovnruller
> koster en del mere end panderullerne...

Overfladen er også "forstegt" når det er ovnrullerne. Men prøv det, et par
ruller koster jo ikke alverden, vel omkring 20 kr. for en pose med 900 gram.

Mvh Hauge, der har prøvet for maaange år siden

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-08 16:27

Peter Knutsen wrote:
> [...]

Når du nu har prøvet, så kom lige tilbage og fortæl lidt om dine erfaringer

Mvh Ebbe

Fra : ShutEye

Dato : 23-08-08 23:14

> Der står på pakken at pandeforårsrullerne ikke kan ovnsteges, men er det
> rigtigt? Eller er der én derude der har fundet ud af hvor lang tid de skal
> ha' og ved hvilken temperatur?

Laver dem altid i ovnen - bliver lige så godt bare på en anden måde :)
250 grader og varmluft er hvad de får i 2 x 10 minutter (vender dem efter de
første 10 min)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-08-08 23:14

ShutEye wrote:
> Laver dem altid i ovnen - bliver lige så godt bare på en anden måde :)
> 250 grader og varmluft er hvad de får i 2 x 10 minutter (vender dem efter de
> første 10 min)

Min ovn er en kombi varme/mikrobølge, der ikke kan varmluft, og som
maks. kan 210 grader.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : ShutEye

Dato : 23-08-08 23:24

> Min ovn er en kombi varme/mikrobølge, der ikke kan varmluft, og som maks.
> kan 210 grader.

Prøv du bare alligevel :)
De skal ud når de er 'brune nok' ...

Fra : ursula@.dk

Dato : 24-08-08 07:59

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ha' og ved hvilken temperatur?
>
> Man kunne jo godt få den tanke at det handler om at Daloons ovnruller

Jeg har også prøvet det og jeg synes det samger ganske udemærket. Man skal
bare være klar over at dejen jo ikke bliver som ved pandestegning (det siger
jo sig selv ) Dejen bliver mere hård, men det synes jeg er ok.

Prøv det

Fra : Max

Dato : 24-08-08 09:25

Hej Peter

> Man kunne jo godt få den tanke at det handler om at Daloons ovnruller
> koster en del mere end panderullerne...

Det er jo egentlig ligemeget, forårsruller skal i frituregryden :)

--
Mvh Max

Fra : Kirsten Marker

Dato : 24-08-08 10:29

Hej!
Sagt på en anden måde, resultatet af forårsruller, bliver bedst når man går
efter anvisningen på pakken!
mvh/kirsten

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 24-08-08 04:45

On 24 Aug., 11:28, "Kirsten Marker" <kmarker.fjernde...@mail.tele.dk>
wrote:

>  Sagt på en anden måde, resultatet af forårsruller, bliver bedst når man går
> efter anvisningen på pakken!

Nej, næstebedst. Resultatet bliver *allerbedst*, når man laver
rullerne selv.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kirsten Marker