Rødvin: Postales Del Fin Del Mundo
Fra : Niels Munk

Dato : 20-08-08 21:58

Hej!

Nogen herinde som ved hvor jeg kan opstøve topic?
Det er en årgang 2005 fra Argntina. Det er i øvrigt en blandingsvin: 60%
Cabernet Sauvignon / 40% Malbec.

På forhånd tak :)

/Niels Munk

Fra : Niels

Dato : 20-08-08 22:00

> Nogen herinde som ved hvor jeg kan opstøve topic?
> Det er en årgang 2005 fra Argntina. Det er i øvrigt en blandingsvin: 60%
> Cabernet Sauvignon / 40% Malbec.

Google giver f.eks. dette hit:

http://www.philipsonwine.com/default.aspx?p=24&sku=25301300

Fortæl lidt om din erfaring med vinen...

--
Niels

Fra : Niels Munk

Dato : 21-08-08 16:29

"Niels" <nboegh@gmail.com> wrote in message

>Google giver f.eks. dette hit:
>
>http://www.philipsonwine.com/default.aspx?p=24&sku=25301300

Ja, men det er desværre ikke den. Dog fra samme hus (Bodega del fin del
mundo).

Det er denne:
http://www.globalwinespirits.com/wx/en/catalog.WINE/CABERNET+SAUVIGNON-MALBEC+POSTALES+DEL+FIN+DEL+MUNDO+-+PATAGONIA/31015256/DELMUNDO

>Fortæl lidt om din erfaring med vinen...

Jeg er absolut ikke vinkender på nogen måde, men jeg ved hvad jeg kan li :)
Det er noget tid siden jeg sidst smagte den, men husker den som kraftig, men
stadig fin rund. (ved ikke om det er malbec-druen der gir' den runde
fornemmelse). Den dufter umiddelbart lidt sprittet, men smager absolut ikke
sådan. Efter min tunge, den bedste vin jeg har smagt!

/Niels Munk

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 21-08-08 18:23

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> "Niels" <nboegh@gmail.com> wrote in message

> Ja, men det er desværre ikke den. Dog fra samme hus (Bodega del fin del
> [...]

Philipson er mig bekendt den eneste i DK, der har Fin del Mundo. Men prøv fx
(også philipson) Viu Manent Malbec Reserve 2003 til 60kr. Der er uhyggeligt
meget vin for pengene. Malbec vinene fra Catena er også fine, og jeg tror
ikke du vil ægre dig over at der ikke er cabernet i.

Anders
www.vinkritik.dk
http://spisdrik.blogspot.com
http://oproerframaven.wordpress.com