Hvornår er rugbrød færdigbagt?
Fra : Inger D.

Dato : 20-08-08 17:38

Jeg er gået i gang med at afprøve Camilla Plums rugbrødsopskrifter, og
første forsøg er også gået ret godt, men det kunne godt lige have brugt 15
min. mere i ovnen.
Jeg har været inde på alskens hjemmesider, og der står meget lidt om,
hvordan man kan se, om et rugbrød er færdigbagt.
Det eneste jeg har fundet er en, der skriver, at brødet er færdigt, når det
er 95 - 100 grader indeni. Er der nogen af jer, der har erfaring med den
metode?

Inger D.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 20-08-08 18:04

Inger D. wrote:

> [...]
> Det eneste jeg har fundet er en, der skriver, at brødet er færdigt,
> når det er 95 - 100 grader indeni. Er der nogen af jer, der har

Det virker udmærket, se f. eks. Message-ID:

De første gange kontrollerede vi kernetemperaturen, efter at have
bestemt den rigtige bagetemperatur og -tid i vores ovn, nøjes vi med at
bage ved den fastsatte temperatur i den fastsatte tid, og det virker
hver gang.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Inger D.

Dato : 21-08-08 16:41

> [...]
> bestemt den rigtige bagetemperatur og -tid i vores ovn, nøjes vi med at
> bage ved den fastsatte temperatur i den fastsatte tid, og det virker hver

Tak, det vil jeg prøve næste gang.

Inger D.