Brunch i København
Fra : helle

Dato : 15-08-08 03:47

Som jyde har jeg ikke min vante gang i den store by, men skal på
weekendtur og vil geerne have anbefalinger på et rart brunch-sted -
gerne et mindre, hyggeligt sted, hvor det er rart at være

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 15-08-08 09:44

On 15 Aug., 11:47, helle <hbknud...@gmail.com> wrote:

> Som jyde har jeg ikke min vante gang i den store by, men skal på
> weekendtur og vil geerne have anbefalinger på et rart brunch-sted -
> gerne et mindre, hyggeligt sted, hvor det er rart at være

Det er måske ikke mindre, men der er nu så fint og hyggeligt
http://www.bastionen-loven.dk/ (kun lørdag-søndag, men du skriver jo
også weekend-tur), stor flot brunch-buffet, men har ikke været der
siden for et års tid siden.

Ellers var http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/kalaset rigtig godt
sidst jeg var der, og det er et noget mindre og lidt funky sted, med
forskellige brunchtallerkener, der plejer at være af hjemmelavet, god
kvalitet.

En anden rigtig god brunch er café Nordlys http://www.nordlyscafe.dk/
- bl.a. med et lækkert æg en cocotte med sennep og andre lækkerier.
Eneste minus er, at de sidste gang var stride ved os pga. junior, som
dengang var 8 måneder.... og de har endda børnestole og pusleplads, så
vi blev lidt overraskede over at blive behandlet som om en stille,
smilende dreng, der passer sig selv var et meget stort problem. Jeg er
selv typen, der hader at spise ude i børneskrål, så jeg forlader altid
øjeblikkeligt et spisested, hvis min dreng har "en dårlig dag".

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : T.

Dato : 21-08-08 17:54

"helle" <hbknudsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Som jyde har jeg ikke min vante gang i den store by, men skal på
weekendtur og vil geerne have anbefalinger på et rart brunch-sted -
gerne et mindre, hyggeligt sted, hvor det er rart at være

Hej Helle

Vil helt klart anbefale denne her.

http://www.cafephenix.dk/

Den synes vi er en af de bedste af dem vi har prøvet.
Der er alt hvad hjertet begær, og så er det som buffet.

Hilsen

Fra : Nina

Dato : 05-09-08 18:23

Som jyde bosat i Kbh. kan jeg da komme med et forslag eller to.

Skal det være smart og centralt er der jo altid Café Norden, hvor man
kan se (og blive set) ud over Strøget og nyde en lækker brunch. Det er
efterhånden 1½ år siden jeg har været der, men der var både lyst og
mørkt brød også friskbagt, og alt super lækkert! Koster ca. 130 kr. pr.
person mindes jeg.

Derudover kan jeg anbefale Café Sommersko, der også ligger centralt.
Rimelig afslappet, og brunchen er lækker Der er bl.a. salat med
røget laks og selvfølgelig lækre pandekager.

Sidste bud må være Café Bankeråt, hvor jeg dog ikke selv har spist
brunch, men fortæret en frokost eller to. Brunchen har dog et RIGTIG
godt ry (så det kan være svært at få bord i weekenden). Desuden er
indretningen noget for sig selv! Stemningen er super afslappet, og der
er mange stamgæster.

Alle kan findes på www.aok.dk, hvor der nok også er mange andre gode bud.

- Nina