Canapeer
Fra : Rainman

Dato : 14-08-08 07:40

Lige et par hurtige vedr. canapeer:

1) Hvad bruger I til at udstikke dem med? Et glas må da være noget
bøvlet at skære i brød med.
2) Hvilken diameter cirka?
3) Hvor mange skal man regne med pr. person når vi skal have dem til
velkomst kl. 15:00 og spise kl. 18:00?

På forhånd tak for hjælpen!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-08-08 08:23

Rainman <rainman@rainman.com> writes:

> 1) Hvad bruger I til at udstikke dem med? Et glas må da være noget
> bøvlet at skære i brød med.

Den slags laver vi slet ikke. :) Men man må kunne bruge en udstiksform
som dem man bruger til peberkager til jul.

Mvh Trine

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 14-08-08 10:35

On 14 Aug., 08:40, Rainman <rain...@rainman.com> wrote:

> Lige et par hurtige vedr. canapeer:

Den slags canapeer, du hentyder til, har vist ikke været på mode de
sidste 30 år, men ok...

> 1) Hvad bruger I til at udstikke dem med? Et glas må da være noget
> bøvlet at skære i brød med.

> 2) Hvilken diameter cirka?

Find en kokkering/anretterring i den ønskede diameter, som vel er ca.
3 cm alt efter temperament. Ellers lav dem firkantede med en skarp
kniv.

> 3) Hvor mange skal man regne med pr. person når vi skal have dem til
> velkomst kl. 15:00 og spise kl. 18:00?

Det er svært at svare på, når man ikke ved, hvad der er på og hvor
godt de smager. Når jeg laver småhappere er min erfaring, at alt
bliver spist, fordi de smager så afsindigt godt, så jeg laver typisk
5-6 forskellige og så én til hver. Til gengæld plejer det at være
umiddelbart inden vi går til bords, så det kan være, du vil være
populær, hvis du laver lidt flere.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Max

Dato : 15-08-08 07:08

Hej

> Den slags canapeer, du hentyder til, har vist ikke været på mode de
> sidste 30 år, men ok...

Så er der jo netop en god grund til at servere dem :)

--
Mvh Max

Fra : Margrete Johansen

Dato : 16-08-08 12:24

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej

> Så er der jo netop en god grund til at servere dem :)
>
> --
> Mvh Max

Hvad lægger du på dine udstukne brødbidder?

Margrete/ www.smagsuniverset.dk

Fra : Max

Dato : 16-08-08 15:27

Hej Margrete

> Hvad lægger du på dine udstukne brødbidder?

Hvem siger at kanapeer skal være brødbidder, det kan også
være små pandekager med kaviar, eller champignon med
ostefyld. Jeg har en bog fra Le Cordon Bleu der hedder
Kanapeer, og den indeholder mange gode småbidder.

--
Mvh Max

Fra : Margrete Johansen

Dato : 16-08-08 19:43

> [...]
> ostefyld. Jeg har en bog fra Le Cordon Bleu der hedder
> Kanapeer, og den indeholder mange gode småbidder.

Nu var det fordi Rainman spurgte til egnede redskaber til at udstikke
brødet, at jeg tillod mig at tage for givet, at det var den slags canapéer
vi talte om her.

Margrete/ www.smagsuniverset.dk

Fra : Max

Dato : 16-08-08 19:58

Hej Margrete

> Nu var det fordi Rainman spurgte til egnede redskaber til at udstikke
> brødet, at jeg tillod mig at tage for givet, at det var den slags
> canapéer vi talte om her.

Nej, vi taler om canapeer generelt, og brødet lader sig fint
udstikke med et tyndvæget stålrør, den slags man kalder
serveringsringe og lignende.

--
Mvh Max

Fra : Margrete Johansen

Dato : 17-08-08 19:52

> Hej Margrete

> Nej, vi taler om canapeer generelt, og brødet lader sig fint
> udstikke med et tyndvæget stålrør, den slags man kalder
> serveringsringe og lignende.

ORV, for søren - så har jeg bare læst rainmans spørgsmål helt i skoven

Margrete

Fra : Max

Dato : 17-08-08 19:55

Hej Margrete

> ORV, for søren - så har jeg bare læst rainmans spørgsmål helt i
> skoven

Har du ikke nogle svar istedet for disse nytteløse kommentarer ?

--
Mvh Max