Tilbehør til grillen
Fra : ditte

Dato : 12-08-08 19:12

Hej

Vi skal ud i sommerlandet med en grill, og vi er flere der medbringer
lidt. Så kødet bliver forskellige ting.

Har I et forslag til lækkert tilbehør?
det skal kunne laves om morgenen, og transporteres i en køletaske.

Gerne noget der kan imponere svigerfamilien.

Hilsen Ditte

Fra : Heidi

Dato : 12-08-08 20:35

ditte wrote:
> [...]
> det skal kunne laves om morgenen, og transporteres i en køletaske.
>
> Gerne noget der kan imponere svigerfamilien.

Forslag til en slags sovs/snask (god til al slags kød og grøntsager):

Mos en god fetaost sammen med lidt creme fraiche til det har en passende
konsistens - smag til med friskkværnet peber, masser af hakket purløg og
evt. hakket/presset hvidløg hvis man kan lide det.

--
Heidi

Fra : Heidi

Dato : 13-08-08 06:30

Heidi wrote:

Og forresten, hele rå hvidløgsfed (helst rimelig store) med en halv
baconskive viklet om og evt. en våd tandstikker igennem hvis det ikke
kan holde sig samlet af sig selv.
For"bag" dem evt. lidt i ovnen, så de hurtigere bliver klar på grillen -
og vær forberedt på at det ryger en del

--
Heidi

Fra : Max

Dato : 12-08-08 20:52

Hej Ditte

> Har I et forslag til lækkert tilbehør?

Forårsløg
Grønne asparges
Mini majs
Alle pakket sammen, eller blandet og bacon om.

Dadler med bacon om.

Halve ferskner stegt på grillen.

Halve hvidløg stegt på grillen.

Store hoveder af champignon fyldt med ost på grillen.

Skiver af squash, salt dem og læg dem på køkkenrulle
og når væden er suget op, ja så på grillen med dem.

Anderledes kød kunne være pariserbøf på grill.

-
Mvh Max

Fra : Dido

Dato : 14-08-08 19:16

Hej

Jeg har ikke selv smagt dem (endnu) men har fået disse anbefalet:

4 stk friske jalapenos eller snack-peber
Philadelphia Neutral ost
Cocktailpølser
1 pk bacon
Tilberedning

Jalapenos eller snack-peberne halveres. Lad være med at skrabe al
indmaden ud - bare fjern lidt. Ellers kommer det færdige resultat ikke
til at smage af noget overhovedet.

Fyld op eller smør med Philadelphia Neutral ost.
Læg nogle cocktailpølser på
Kom et stykke bacon omkring.

Grill dem i ca. en 1/2 times tid. Indtil baconen er sprød.

Ellers er tzatiki og godt brød også et hit

/Dorthe

Fra : Mureren

Dato : 14-08-08 22:21

> [...]
> Læg nogle cocktailpølser på
> Kom et stykke bacon omkring.
>
> Grill dem i ca. en 1/2 times tid. Indtil baconen er sprød.

De kaldes ofte Atomic Buffalo Turds, og smager som at bide en engel i armen

Mvh.
Mureren

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-08 16:46

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> De kaldes ofte Atomic Buffalo Turds, og smager som at bide en engel i
> armen

Dem lavede jeg i dag, med mine egne hjemmedyrkede hot banana chili, og
kvalitets bacon og pølser, og FUCK de var bare gode.

Fra : ditte

Dato : 18-08-08 19:08

ditte skrev:
> [...]
> det skal kunne laves om morgenen, og transporteres i en køletaske.
>
> Gerne noget der kan imponere svigerfamilien.

Tak for alle forslagene

Vi tog både snackpebre med Philadelphia ost og dip med fetaost og creme
fraiche med.

Det var bare mums.
Kan klart anbefales.

Hilsen Ditte