Sauerrahm
Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 22:20

.... hvad er det i Danmark ?

Har prøvet lidt af hvert, men koges det synes danske produkter at koagulere.
Hrmf.

/karsten

Fra : Linde

Dato : 08-08-08 23:00

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i meddelelsen
> ... hvad er det i Danmark ?
>
> Har prøvet lidt af hvert, men koges det synes danske produkter at
> koagulere.

Jamen er det da ikke creme fraiche?

Mvh
Linde

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 18:52

> Jamen er det da ikke creme fraiche?

Mjah, og så alligevel ikke. Sauer rahm er mere fast i det. En konsistens som
gele. Det smager en hel del bedre i sovs end creme fraiche

/karsten

Fra : Linde

Dato : 10-08-08 22:18

> Mjah, og så alligevel ikke. Sauer rahm er mere fast i det. En konsistens
> som gele. Det smager en hel del bedre i sovs end creme fraiche

Nu har jeg prøvet at finde noget om produktet, og meget tyder på det faktisk
er det samme som creme fraiche, i hvert fald hvad angår de anvendte
bakteriekulturer. Det ser dog ud til at sauerrahm skal holde mindst 18%
fedt, så kan det være at du har været vant til et federe produkt? Det ville
stemme overens med den fastere konsistens(og den bedre smag). I så fald skal
du kigge efter creme fraiche 38%. Vær opmærksom på, at de mindre mejerier
som Thise og Naturmælk som regel ikke homogeniserer fløden, hvilket kan have
betydning for anvendelse i madlavning, hvor den skiller lettere(brug den fra
stuetemperatur for at minimere dette). Ellers skal du have fat i Karolines
fra Arla, der er homogeniseret.

Mvh
Linde

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 22:26

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skiller lettere(brug den fra stuetemperatur for at minimere dette). Ellers
> skal du have fat i Karolines fra Arla, der er homogeniseret.

OK, tak, jeg prøver forskellige creme fraicher.

/karsten

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-08-08 12:50

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse

> OK, tak, jeg prøver forskellige creme fraicher.

Og lad mig i dén anledning anbefale 38%'eren fra Ølingegaard, der er helt
suveræn.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.