Opskrift på hvidløgsost
Fra : Joeb

Dato : 08-08-08 14:50

Hej gruppe.

Vi plejer at købe den lækreste hvidløgsost hos en lokal ostehandler.
Vi har prøvet at eksperimentere selv, men resultatet er bestemt udeblevet.

Findes der en god opskrift på en sådan?

Mvh. JL

Fra : Heidi

Dato : 08-08-08 15:15

Joeb wrote:
> [...]
>
> Vi plejer at købe den lækreste hvidløgsost hos en lokal ostehandler.
> Vi har prøvet at eksperimentere selv, men resultatet er bestemt

Ikke fordi jeg selv har prøvet at lave det, men hvordan har i selv
gjort?
Jeg har et par opskrifter forskellige steder fra, men har som sagt ikke
afprøvet dem endnu - men hvis de ligner det i allerede har prøvet, er
der jo heller ingen grund til at foreslå dem...

--
Heidi

Fra : Tina.

Dato : 08-08-08 16:21

"Joeb" <Joeb@hot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi plejer at købe den lækreste hvidløgsost hos en lokal ostehandler.
> Vi har prøvet at eksperimentere selv, men resultatet er bestemt udeblevet.

Der findes sikkert mange gode opskrifter, alt efter smag og behag...
Ingen i gruppen her ved jo, hvordan jeres ostehandlers hvidløgsost smager

Når jeg selv laver hvidløgsost, tager jeg en god skovlfuld græsk/tyrkisk
yoghurt 10% og vrider den i et solidt, rent viskestykke (ingen skyllemiddel
ved vask og ingen parfumeret vaskepulver), hælder massen i en skål og
tilsætter revet hvidløg og hvad huset kan byde på af friske krydderurter,
samt lidt salt og hvid peber. Alt på slump. Smager vidunderligt hver gang.

Har I overvejet at spørge jeres ostehandler om indhold/fremgangsmåde?

- Tina