1% kvarks holdbarhed
Fra : Kirsten Marker

Dato : 07-08-08 17:11

Hvor længe kan en 1% kvark holde sig "frisk" efter sidste salgdato?
Jeg har bemærket at kvark kan jeg have stående længe i køleskabet før den
mugner, og normalt bliver den smidt ud efter sidste salgsdato, men af
forskellige årsager og for en anden gangs skyld, vil jeg gerne vide det.
Er der en der kan henvise mig til hvor jeg evt. kan få det oplyst?

mvh/kirsten

Fra : Max

Dato : 07-08-08 17:15

Hej Kirsten

> vide det. Er der en der kan henvise mig til hvor jeg evt. kan få det
> oplyst?

Du har jo fået det oplyst, vil du andet, ja så må du ty til lidt
arbejde.
Smager det godt ? Lugter det godt ? Ser det godt ud ? Ja, så sker
der nok ikke noget ved at spise det

--
Mvh Max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-08-08 18:31

"Kirsten Marker" <kmarker.fjerndette@mail.tele.dk> wrote in

> Hvor længe kan en 1% kvark holde sig "frisk" efter sidste salgdato?

Producenten garanterer en vis holdbarhed, som påtrykkes produktet.

Denne holdbarhedsgaranti er temmelig pessimistisk, fordi producenten er
nødt til at regne med ukendte faktorer, såsom temperatur under transport,
transporttiden osv.

Sammenholdt med hvordan du behandler produktet, kan du baseret på egne
erfaringer selv vurdere en mere realistisk holdbarhedsdato.

Men det kan man kun gøre for sig selv. Generelt oplever jeg kun sjældent
problemer med at gå 2 dage over holdbarhedsdato når vi snakker
mælkeprodukter generelt. Jeg har kun få erfaringer med kvark.