Opskrift på hel makrel
Fra : Broegger

Dato : 06-08-08 10:05

Hej

På en lille sejltur igår var jeg så heldig at fange 2 makreller der nu er
rensede og skal serveres i aften. I renset udgave vejer de 400 g stykket.

Er der nogen her inde der har en super opskrift på hel makrel?

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Max

Dato : 06-08-08 11:45

Hej Broegger

> Er der nogen her inde der har en super opskrift på hel makrel?

Ja, man ryger den først, når den så er kold piller man kødet
af den og steger det på panden og servere det sammen med
nye kartofler og persillesovs.

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 06-08-08 12:05

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev news:48998098$0$90262$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hej Broegger

> Ja, man ryger den først, når den så er kold piller man kødet
> af den og steger det på panden og servere det sammen med
> nye kartofler og persillesovs.

Hvilken ende skal man suge i når man ryger den?

Spøg til side, der er ikke tid til at ryge dem, så en opskrift på fersk
makrel vil gøre lykke

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 06-08-08 10:19

Til 2 stk. makrel bruges følgende (cirkaangivelse)

2 mellemstore løg
Olivenolie til stegning
En lille potte persille
2 fed hvidløg
2 mellemstore tomater
En halv bakke champignon
½ citron skåret i skiver
2 stk. bagepapir

Steg løgene klare og tag dem af panden. Bland hakket hvidløg deri.
Skær champignoner i skiver, tomater i tern, bland hele molevitten. Læg
persille ind i makrellerne, lidt salt og peber og derefter fyldet i.
Læg citronskiverne øverst, pak ind i bagepapir (gerne med et lille
lufthul foroven) og så i ovnen 15-30 min ved 200 gr. alt efter
størrelse/fedtindhold m.m.
Hvis makrellerne ikke er specielt fede, kan der suppleres med en
smørklat – det bliver det ikke ringere af.

Godt brød til.

Mvh
Lone

Fra : Andersen

Dato : 08-08-08 14:36

Hej Thomas

> På en lille sejltur igår var jeg så heldig at fange 2 makreller der nu er
> rensede og skal serveres i aften. I renset udgave vejer de 400 g stykket.
> Er der nogen her inde der har en super opskrift på hel makrel?

Prøv på dette link, der er et par stykker jeg også kunne tænke mig at
prøve...

http://www.bgfisk.dk/opskrift/makrel.htm

HA Aalborg