Re: God kokkekniv
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 05-08-08 16:32

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> on tirsdag 5. august 2008 at 16:24 +0100
wrote:

>Det har jeg helt sikkert, men dem mener jeg ikke at have givet udtryk
>for her. Hvilke fordomme tænker du på?

Åhh bare denne:
"Hvis "folk" brugte tiden og pengene, de
bruger på designer-køkken-dimser, på gode råvarer og tilberedning af
dem, ville meget se anderledes ud.
Det er vist velkendt, at i takt med at folk bruger stigende formuer på
køkken (incl. udstyr), bruger de tilsvarende mindre tid på at tilberede
mad. Og det er naturligvis deres egen sag, men sjovt, synes jeg."

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-08-08 16:59

Frank Løkkegaard skrev:
> [...]
> køkken (incl. udstyr), bruger de tilsvarende mindre tid på at tilberede
> mad. Og det er naturligvis deres egen sag, men sjovt, synes jeg."

Er det en fordom? Jeg tror det er facts der bunder i solid statistik.
Men om det skulle være en fordom, kunne jeg snildt leve med den - det
kunne være meget værre: Jeg kunne evt. opfatte dem med en anden mening
som værende fordomsfulde......

Fra : Padre

Dato : 06-08-08 00:45

On 5 Aug., 17:58, Ole Larsen <olenos...@nospam.dk> wrote:

> Er det en fordom? Jeg tror det er facts der bunder i solid statistik.

Du *tror* det er *facts*?

Kan du beslutte dig?

Men seriøst - hvor finder jeg den statistik?

--
padre

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-08-08 15:01

Padre skrev:

> Du *tror* det er *facts*?
>
> Kan du beslutte dig?

Det har jeg allerede gjort da jeg valgte ikke at skrive "jeg ved...."

> Men seriøst - hvor finder jeg den statistik?

Artiklen omkring statistikken har været i Politiken inden for de sidste
par år. Hvis emnet interesserer dig, skulle det være let at finde. Hvis
ikke, bunder dit indspark måske i fordomme?

Men jeg synes du skulle klappe hesten. Mit oprindelig indlæg, der var
lettere humoristisk ment, blev først provokerende da nogle få følte sig
ramt.

Men lad os prøve at vende kajakken:
Tror du at det ikke er rigtigt, som gennemsnit for den Danske
befolkning, at:

Fra : N/A

Dato : 07-08-08 14:59

Fra : N/A

Dato : 06-08-08 15:01

Fra : Padre

Dato : 07-08-08 04:41

On 6 Aug., 16:00, Ole Larsen <olenos...@nospam.dk> wrote:

> Men jeg synes du skulle klappe hesten. Mit oprindelig indlæg, der var
> lettere humoristisk ment, blev først provokerende da nogle få følte sig
> ramt.

Klappe hesten? Jeg spørger bare hvad belæg du har for din holdning.

> Men lad os prøve at vende kajakken:
> Tror du at det ikke er rigtigt, som gennemsnit for den Danske
> befolkning, at:

Jeg forsøger at danne en generel holdning til ting , når jeg ikke har
fakta at basere holdningen på. Hvis jeg ser på min egen omgangskreds,
så er jeg nok blandt dem, der bruger flest kræfter på madlavning, og
mit køkken har været så billigt som muligt, medmindre man medregner
prisen på mine maskiner, gryder, knive osv.

Dem i min omgangskreds, som har det dyreste køkken, laver vistnok lige
så (lidt) mad som mange andre i omgangskredsen, men det interessante
er for mig at se, at de i forhold til landsgennemsnittet er blandt
dem, der tjener mest. Pointen er jo, at man kun har et dyrt køkken,
når man tjener meget. Tjener man meget, arbejder man normalt meget.
Arbejder man meget, plejer man at bruge mindre tid på sådan noget som
madlavning og andre hobbies.

Der er andre i min omgangskreds, som tjener mere end bemeldte par. De
har ikke lige så dyrt et køkken, men de bruger så vidt jeg kan se,
lige så lidt tid på at lave mad.

Så hvis jeg absolut skal tro noget uden at have fakta, så ville jeg
ræsonnere mig frem til, at folk, som arbejder meget, bruger mindre tid
på madlavning.

--
padre

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-08-08 14:59

Padre skrev:

> Så hvis jeg absolut skal tro noget uden at have fakta, så ville jeg
> ræsonnere mig frem til, at folk, som arbejder meget, bruger mindre tid
> på madlavning.

Ja, når man svarer udemom et simpel spml, svarer man alligevel, og det
er fint nok.