hvilken film er det
Fra : Poul E M

Dato : 12-09-08 11:40

hejsa

Så spurgte min kæreste lige den anden dag, hvad er det lige den film hedder
hvor en gruppe mennesker rejser rundt og ser på katastrofer der skal til at
ske, men de gør ikke noget ved det, de står bare og kikker på, indtil en dag
hvor der er en der opdager at de gør det,vidst nok fordi han genkender nogen
fra et billede. Jeg kan ikke huske hvad den hedder , nogen der kan hjælpe.

Hilsen Poul E M

Fra : Mr. D

Dato : 13-09-08 11:39

"Poul E M" <dvd@hafnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> genkender nogen fra et billede. Jeg kan ikke huske hvad den hedder , nogen

The Gathering

http://www.imdb.com/title/tt0294594/

Simon

Fra : Poul E M

Dato : 12-09-08 12:22

> The Gathering
>
> http://www.imdb.com/title/tt0294594/
>
> Simon

Jeg kom lige til at tænke på at de måske alle er døde og måske kører de
rundt i en bus, og hovedpersonen vil ikke erkende at han er en af dem der
bare står og ser til medens folk dør.

Hilsen Poul E Møller

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-09-08 12:10

Poul E M wrote:
> [...]
> fra et billede. Jeg kan ikke huske hvad den hedder , nogen der kan hjælpe.

Hvis ikke jeg husker helt galt så er de tidsrejsende.
Og har en eller anden fancy guidebog over de største katastrofer, gennem
tiderne som de så rejser tilbage og ser på.

Den sidste katastrofe de skal se er vist et stadion der brænder, men
helten når at opdage det og forhindre branden, hvilket får "skurken" til
at arrangere branden selv.... "skurken" er så vidt jeg husker en høj
tynd fyr med fladt skulderlangt sort hår.

Fra : Poul E M

Dato : 12-09-08 12:47

> [...]
> at arrangere branden selv.... "skurken" er så vidt jeg husker en høj tynd

Lige nøjagtig så mangler vi bare en titel, det var dog irriterende man ikke
kan huske den, men ellers en god film som jeg mindes det.

Hilsen Poul E Møller

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 13-09-08 13:34

"Poul E M" <dvd@hafnet.dk> enriched usenet with:

> Lige nøjagtig så mangler vi bare en titel, det var dog irriterende man
> ikke kan huske den, men ellers en god film som jeg mindes det.

Kunne det være
The Time Shifter - http://www.imdb.com/title/tt0204686/

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Henrik Laursen

Dato : 13-09-08 13:50

"Poul E M" <dvd@hafnet.dk> wrote in

> Lige nøjagtig så mangler vi bare en titel, det var dog irriterende man
> ikke kan huske den, men ellers en god film som jeg mindes det.
>
> Hilsen Poul E Møller

Den hedder: The Time Shifters, filmen er fra 1999.
http://www.imdb.com/title/tt0204686/

Det hele starter med en reporter der opdager den samme person i gamle
billeder fra flere perioder i historien, hvor store katastrofer er sket.

Sammen med en kvinde opdager han at det er et "rejse selskab" fra fremtiden
der sender "tids turister" til de steder, hvor de så på førstehånd kan
opleve katastroferne.

Han bliver selv slynget tilbage i tiden efter han har fået fingrene i et
af de devices der bruges til at rejse i tiden med og finder ud af at
folk fra fremtiden var indblandet i en katastrofe, hvor hans ekskone
og søn omkom, et stadion der sprang i luften og det vil han nu prøve på
at forhindre.

Pludselig er han nu jaget vildt sammen med hans kvidelige companion af 2
personer (en kvinde og en mand) fra fremtiden der vil udryde dem begge,
fordi det var de 2 fra fremtiden der var indblandet i katastrofen med
sprængstoffer fra fremtiden.

--
Henrik Laursen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-09-08 14:44

Henrik Laursen skrev:

> Den hedder: The Time Shifters, filmen er fra 1999.
> http://www.imdb.com/title/tt0204686/

Det kan også være en ældre film, som jeg desværre ikke lige
kan huske titlen på. Hovedpersonen bor alene med sin datter
i et gammelt hus, som han er ved at istandsætte, så det kan
bruges til Bed & Breakfast. Midt i arbejdet dukker en ældre
dame op for at leje en række værelser, selvom de langt fra
er færdige.

Rejseselskabet ankommer senere og består af unge og
usædvanligt flotte mennesker, og der går ikke lang tid før
vores hovedperson fatter mistanke til, at det ikke er et
helt almindelig rejseselskab. Også i denne film er der
billeder indblandet, fordi en af rejsedeltagerne har
turistbilleder med sig selv i forbindelse med diverse
katastrofer. Vores hovedperson ser billederne ved et tilfælde.

Der sker to katastrofer i filmen: Først en naturkatastrofe,
og senere en eksplosion, der indbefatter hovedpersonens
datter. Hovedpersonen rejer selv tilbage i tiden i
forbindelse med katastrofe nummer to.

Jeg vil tro, at filmen er fra 70'erne eller starten af 80'erne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Poul E Møller

Dato : 13-09-08 19:45

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Det er ikke The Time Shifters men Kim du har fat i det helt rigtige som vi
efterhånden som budene kommer frem dæmre mere og mere, så mangler vi bare en
titel.

Hilsen Poul E Møller

Fra : Poul E Møller

Dato : 13-09-08 19:47

> [...]
> efterhånden som budene kommer frem dæmre mere og mere, så mangler vi bare

Det var da vist noget vrøvl jeg der fik skrevet, men kim er inde på det helt
rigtige, kan vi nu huske efter at have fået det nævnt, så det er den titel
vi leder efter.

Hilsen Poul E M

Fra : Fedtmule

Dato : 13-09-08 20:35

Prøv om det ikke skulle være denne, mener at kunne huske det som en fed
film!
Timescape http://www.imdb.com/title/tt0104362/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-09-08 20:48

Fedtmule skrev:
> Prøv om det ikke skulle være denne, mener at kunne huske det som en fed
> film!
> Timescape http://www.imdb.com/title/tt0104362/

Øv! Jeg sad og jublede over endelig at finde den, og så ser
jeg, at du kom først. Den er ikke så gammel, som jeg
huskede. Min tidsfejl skyldes nok fraværet af fantastiske
special effects (bortset fra en dobbeltgænger). Og ja, det
er en helt fin film.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 13-09-08 23:17

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> [...]
> huskede. Min tidsfejl skyldes nok fraværet af fantastiske
> special effects (bortset fra en dobbeltgænger). Og ja, det

Så må vi bare ikke håbe at Poul bliver alt for skuffet når postmanden
kommer med DVD'en, for der er nu blandet 2 forskellige films handlinger
sammen til at det skulle dreje sig om een enkelt film.

Første forklaring om handling stammer nemlig fra The Time Shifters

--
Henrik Laursen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-09-08 23:26

Henrik Laursen skrev:
> [...]

> sammen til at det skulle dreje sig om een enkelt film.
>
> Første forklaring om handling stammer nemlig fra The Time Shifters

Poul skriver selv tidligere i tråden, at det ikke er Time
Shifters, så mon ikke skuffelsen er til at overse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet

Fra : Henrik Laursen

Dato : 14-09-08 14:17

> Poul skriver selv tidligere i tråden, at det ikke er Time
> Shifters, så mon ikke skuffelsen er til at overse.

Det er handlingen der blev fortalt om fra starten af som jeg refererer til.

--
Henrik Laursen

Fra : Poul E Møller

Dato : 15-09-08 09:12

"Fedtmule" <fedtmule@nightdiver.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv om det ikke skulle være denne, mener at kunne huske det som en fed
> film!
> Timescape http://www.imdb.com/title/tt0104362/

Hejsa

Jeg skulle lige til at skrive at det er denne, men nu er jeg godtnok kommet
i tvivl, om det ikke er the time shifters,
eller thrill seekers som den vist også hedder, jeg tænker på, jeg må se om
jeg kan opstøve begge film og så få set dem igen,
for jeg tror jeg har set dem begge og måske blander dem sammen.
Mange tak for hjælpen til jer alle.

Hilsen Poul E Møller