Anbefalinger på gode mini-serier?
Fra : Per

Dato : 11-09-08 08:47

Jeg er vild med gode TV mini-serier. Specielt hvis det sci-fi, men også
andre genrer. Er der nogen der har set nogle gode for nyligt de kan
anbefale?

Jeg har selv set The Andromeda Strain og den var OK.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-09-08 09:15

Per skrev:
> [...]
> anbefale?
>
> Jeg har selv set The Andromeda Strain og den var OK.

Du får måske flere relevante svar, hvis du spørger i

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum til hjemmesiden med JAlbum.

Fra : PerX ...

Dato : 11-09-08 14:37

In article <ed6dnSiDCNBIUVXVRVnyuAA@giganews.com>, ihate@spam.com
says...
> [...]
> anbefale?
>
> Jeg har selv set The Andromeda Strain og den var OK.

Jeg syntes "The Lost Room" var ok :)

Fra : Per

Dato : 15-09-08 13:41

> Jeg syntes "The Lost Room" var ok :)

Ja den var ret god :)

Fra : Morten Steen

Dato : 11-09-08 14:43

> Jeg er vild med gode TV mini-serier. Specielt hvis det sci-fi, men også
> andre genrer. Er der nogen der har set nogle gode for nyligt de kan
> anbefale?

The Lost Room var interessant - http://www.imdb.com/title/tt0830361/

Masters Of Science Fiction var også god (selvom det var 6 enkeltstående
episoder) - http://www.imdb.com/title/tt0772139/

Hvis du kan klare en western, er Lonesome Dove obligatorisk :) -
http://www.imdb.com/title/tt0096639/

Og Band Of Brothers er en fantastisk miniserie om WWII -
http://www.imdb.com/title/tt0185906/

Morten

Fra : Dopedog

Dato : 12-09-08 12:09

> Og Band Of Brothers er en fantastisk miniserie om WWII -
> http://www.imdb.com/title/tt0185906/

En af de bedste serier jeg nogensinde har set

Fra : K.N.

Dato : 15-09-08 08:43

> En af de bedste serier jeg nogensinde har set

Du og jeg har noget at se frem til i 2009
http://www.imdb.com/title/tt0374463/

--
Hilsen / Regards
Kevin Naess

56 02'02,56 N, 12 36'16,24 E
http://www.pbase.com/naess
Test your Firewall and PC security :
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Fra : Per

Dato : 15-09-08 15:04

"Dopedog" <cm_dopedog@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En af de bedste serier jeg nogensinde har set

Mjaeh, syntes ikke den var SÅ god igen godt nok. Men har da DVD boksen.

Fra : Per

Dato : 15-09-08 15:04

> Masters Of Science Fiction var også god (selvom det var 6 enkeltstående
> episoder) - http://www.imdb.com/title/tt0772139/

Den vil jeg tjekke ud tak.

> [...]
> http://www.imdb.com/title/tt0096639/
>
> Og Band Of Brothers er en fantastisk miniserie om WWII -

Har set :)

Fra : Henrik Laursen

Dato : 11-09-08 15:58

"Per" <ihate@spam.com> wrote in news:ed6dnSiDCNBIUVXVRVnyuAA@giganews.com:

> [...]
> anbefale?
>
> Jeg har selv set The Andromeda Strain og den var OK.

The Infinite Worlds of H.G Wells

Handler om hans liv og hvordan han fik ideerne til sine bøger.
Lydder plat, men i serien er hans senere historier basseret på uforklarlige
hændelser som kortere tidsrejser, items sendt til jorden af aliens for at
bortføre mennesker til eksperienter, uheld ved forsøg så at mennesker
pludselig bevægede sig med lysets hastighed osv.

Episoderne er spækket med små SciFi historier.
http://www.imdb.com/title/tt0280770/

--
Henrik Laursen

Fra : Gezz

Dato : 11-09-08 17:47

"Per" <ihate@spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefale?
>
> Jeg har selv set The Andromeda Strain og den var OK.

"The Triangle"...
Om bermuda trekanten..
http://www.imdb.com/title/tt0452573/

Fra : Per

Dato : 15-09-08 15:06

> "The Triangle"...
> Om bermuda trekanten..
> http://www.imdb.com/title/tt0452573/

Den har jeg også set og ja den var ganske god.

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-09-08 19:38
Fra : Per

Dato : 15-09-08 15:07

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.imdb.com/chart/tvminiseries

Tak kender den godt, men den viser jo alt gennem tiderne og mange af dem jeg
syntes er gode fra nyere tid er ikke med.

Fra : bmk001@gmail.com

Dato : 19-09-08 08:22

On 11 Sep., 09:46, "Per" <ih...@spam.com> wrote:
> [...]
> anbefale?
>
> Jeg har selv set The Andromeda Strain og den var OK.

Hej

Stargate atlantis http://next-episode.net/Stargate-Atlantis/show/32/overview.html

Battlestar galactica http://next-episode.net/Battlestar-Galactica/show/36/overview.html

Eureka http://next-episode.net/Eureka/show/331/overview.html

Firefly http://next-episode.net/Firefly/show/344/overview.html

mvh
brian

Fra : Per

Dato : 22-09-08 10:10
Fra : Jesper

Dato : 21-09-08 00:36

Per <ihate@spam.com> wrote:

> [...]
> anbefale?
>
> Jeg har selv set The Andromeda Strain og den var OK.

Space - Above And Beyond, en af mine favoritter.

http://www.imdb.com/title/tt0112173/
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Michael

Dato : 28-09-08 19:06

For en god stund tilbake spilte Richard Chaimberland i en Miniserie om Jason
Bourne. Den var litt anderledes enn de nye filmene, men den går for å være
ok.

Fra : Per

Dato : 01-10-08 08:31

"Michael" <michaelwynn2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> For en god stund tilbake spilte Richard Chaimberland i en Miniserie om
> Jason Bourne. Den var litt anderledes enn de nye filmene, men den går for
> å være ok.

Ja, den hedder på dansk "Manden uden navn". Jeg har set den flere gange for
mange år siden og husker den som super-fed!

Fra : Per

Dato : 01-10-08 08:42

Hvis du har chancen så tjek den nye HBO serie True Blood. Den handler om
vampyrer der lever åbent blandt mennesker.

Serien er lavet af Alan Ball, der stod bag Six Feet Under, der IMO er den
bedste serie nogensinde.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 01-10-08 19:01

On 1 Okt., 09:42, "Per" <ih...@spam.com> wrote:
> [...]
> vampyrer der lever åbent blandt mennesker.
>
> Serien er lavet af Alan Ball, der stod bag Six Feet Under, der IMO er den

Hvis man kan lide den slags... Jeg gad ikke se mere end første afsnit
af True Blood - det slog mig som rimelig kedeligt og kliché-præget,
faktisk direkte irriterende. Desuden synes jeg ikke Anna Paquin
fungerer som blondine. Så var Moonlight da en lille smule bedre; der
holdt jeg i hele otte afsnit! Men jeg er heller ikke den store vampyr-
fan.

Six Feet Under var et nummer for morbid for mig, men til gengæld er
jeg mega-fan af Dexter, som lige er begyndt på sin 3. sæson.

Anyway, de her ting er jo slet ikke mini-serier, som den originale
poster efterlyser...

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 01-10-08 22:37

En vampyr-miniserie der ellers måske kunne være interessant er Anne
Rice's Feast of All Saints (http://www.imdb.com/title/tt0255730/). Jeg
har ikke selv set den (endnu), men det er med Rachel Luttrell (Teyla
fra Stargate: Atlantis).

- Tue

Fra : John Hinge

Dato : 03-10-08 07:56

On 02 okt 2008 Tue Sørensen was heard to say:

> [...]
> (http://www.imdb.com/title/tt0255730/). Jeg har ikke selv set den
> (endnu), men det er med Rachel Luttrell (Teyla fra Stargate:

Nu har jeg læst både på imdb, og på wikipedia, og selvom jeg
godt ved at specielt wikipedia kan være en smule forkert på den,
så kan jeg ikke finde noget, der siger at Feast of All Saints sku
være en Vampyr ting.. Ganske vist har Anne Rice skrevet en del
Vampyr ting, og man ku måske derfor undskyldes for at tro at det
var det eneste hun gjorde i, men det.. :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Tue Sørensen

Dato : 03-10-08 05:02

On 3 Okt., 08:55, John Hinge <sidekick_gimmenosp...@nntp.dk> wrote:
> [...]
> Vampyr ting, og man ku måske derfor undskyldes for at tro at det
> var det eneste hun gjorde i, men det.. :)

OK, min fejl. Jeg gik bare ud fra at når det var Anne Rice, så var det
noget med vampyrer... der kan man bare se!

- Tue

Fra : Michael

Dato : 04-10-08 14:45

En annen god tv serie som jeg nettopp har sett, er Marco Polo (1982) . Det
er en bra serie med Denholm Elliott.

"Per" <ihate@spam.com> skrev i melding

Fra : isteen

Dato : 04-10-08 15:47

Per <ihate@spam.com> wrote:

> [...]
> anbefale?
>
> Jeg har selv set The Andromeda Strain og den var OK.

Hvis du ikke har noget imod en serie om krigen i Irak, så er Over There
(som kører pt på TV3) en sevædig serie. Den fokuserer mere på personerne
end på krigen
--
Fjern rygeloven
http://isteen.wordpress.com