imdb: tv-series top 250?
Fra : jim

Dato : 10-09-08 00:56

Hvor kan man, på imdb, se en top 250 over tv-series?

Jeg kan se en kategori der hedder tv mini-series.

Men jeg ville gerne vide hvor The Wire ligger på en top 250, og hvad
der indtager de omkringliggende pladser.

/jim

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-09-08 02:55

jim skrev:

> Hvor kan man, på imdb, se en top 250 over tv-series?
>
> Jeg kan se en kategori der hedder tv mini-series.
>
> Men jeg ville gerne vide hvor The Wire ligger på en top 250, og hvad
> der indtager de omkringliggende pladser.

De har ikke nogen liste over tv-serier. Det kan være, de får det. Det
er heller ikke så nemt at søge en frem, selvom man da kan finde serier
og deres vurderinger med Power Search.

Der er også nogle særheder i deres stemmesystem, som vanskeliggør en
liste. Blandt aktive serier har for eksempel The Wire over 10.000
stemmer, mens Simpsons har få hundrede, hvilket vist skyldes noget
teknisk.

Fra : Per

Dato : 11-09-08 08:37

Prøv i stedet www.tv.com

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-09-08 19:45

"jim" <jim@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
[...]

---

Hvis du vil tjekke hvor den ligger for at beslutte dig om hvor vidt du
skal købe/se den, så kan jeg kun sige "gør det". Du vil ikke fortryde
det.

Fra : Esben

Dato : 11-09-08 23:26

jim <jim@officeconsult.dk> wrote:

> [...]
>
> Men jeg ville gerne vide hvor The Wire ligger på en top 250, og hvad
> der indtager de omkringliggende pladser.

Nej det findes ikke - så en tråd hvor én har lavet en top-32 baseret på
hvormange der har stemt om med rating angivet ved siden af.

I ren rating er The wire nr 1..., men den har få stemmer I sin første
sæsom villeP rison Break vidst have været nummer 1 i rating, men mange
hardcore fans synes den vander ud med hensyn til at gøre det skete lidt
plausibelt/realistisk.

Band of Brothers - 9.6/10 (52676 votes)
Prison Break - 9.0/10 (44461 votes)
Friends - 8.9/10 (39784 votes)
Scrubs - 9.3/10 (36985 votes)
The Office - 9.4/10 (30278 votes)
Arrested Development - 9.7/10 (30179 votes)
Family Guy - 8.8/10 (29888 votes)
South Park - 9.3/10 (26098 votes)
Seinfeld - 9.4/10 (24422 votes)
24 - 8.9/10 (23036 votes)
Firefly - 9.5/10 (22861 votes)
The Sopranos - 9.5/10 (19911 votes)
Battlestar Galactica - 9.1/10 (18877 votes)
Entourage - 9.2/10 (18577 votes)
Futurama - 9.3/10 (18157 votes)
Pride and Prejudice - 9.3/10 (17171 votes)
Buffy the Vampire Slayer - 8.6/10 (16939 votes) <-- me thinks Buffy
series suxx
The X Files - 9.1/10 (16284 votes)
That '70s Show - 8.5/10 (14205 votes)
Smallville - 7.9/10 (14010 votes)
Desperate Housewives - 8.1/10 (13124 votes)
Twin Peaks - 9.5/10 (12861 votes)
The O.C. - 7.6/10 (12729 votes) <-- crappy rating!
My Name Is Earl - 8.8/10 (12639 votes)
The Wire - 9.7/10 (11917 votes)
Jericho - 8.3/10 (11790 votes)
CSI: Crime Scene Investigation - 8.6/10 (11772 votes)
Six Feet Under - 9.3/10 (11216 votes)
Sex and the City - 7.3/10 (10881 votes)
Rome - 9.3/10 (10461 votes)
The Fresh Prince of Bel-Air - 8.3/10 (10354 votes)
Gilmore Girls - 8.4/10 (10143 votes)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Dopedog

Dato : 12-09-08 12:08

> [...]
> sæsom villeP rison Break vidst have været nummer 1 i rating, men mange
> hardcore fans synes den vander ud med hensyn til at gøre det skete lidt

Ja det .. Første sæson af Prison Break var fænomenal IMO! 2. og 3. sæson
blev dog elendigere og elendigere .. 4. sæson har jeg helt droppet at følge
med i

Fra : Esben

Dato : 12-09-08 14:38

Dopedog <cm_dopedog@hotmail.com> wrote:

> Ja det .. Første sæson af Prison Break var fænomenal IMO! 2. og 3. sæson
> blev dog elendigere og elendigere .. 4. sæson har jeg helt droppet at følge
> med i

Sjovt nok synes nogle dengang at det gik for langsomt med handlingen -
nu er det nærmest modsat. De afvikler på 1 afsnit hvad der tog 5 før -
et sted ind imellem var måske bedre.

Jeg kan nu ikke lade være med at se den og har egentlig været imponeret
over deres evne til at holde dampen oppe indtil sæson 4 startede. Men OK
jeg har ikke noget sammmenligningsgrundlag da jeg ikke følger andre
serier...

Det er tydeligt at sæson 4 ikke var planlagt da de sluttede sæson 3, så
en masse tråde skulle lige væves en del om (fx Sucres og de andre i
fængslet) - dog var tilbagekomsten af en vis person til at forudsige...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad